Anonym (Hmm) skrev 2016-02-07 08:33:37 följande:
Även hennes dotter undviker Dig om jag förstått saken rätt?
Självrannsakan vore ett tips till dig?!
Nej, hon undviker inte mig. Däremot så tycker hon att våra regler här är orimliga (samla ihop sin tvätt, göra läxorna, inte sitta vid datorn till 03 på natten varje dag, ngn enstaka gång hjälpa till med maten osv).
Hon slipper regler och krav hos sin mamma.
Blir hon sur så åker hon hem till sin mamma igen.
Det är inte så konstigt när mamma matar henne med hur illa hon blir behandlad för att hon behöver hjälpa till med minsta småsak. Matar henne med hur elaka hennes pappa och jag är. Aktivt arbetar för att förstöra relationen mellan syskonen.
Så nej, det är inte mig hon undviker.
Jag tycker det är oerhört sorgligt att en förälder uppmuntrar till att "fly" ansvar, konflikter och att ta hand om sina relationer. Jag tycker även det är prov på extremt dåligt föräldraskap. Jag saknar hennes delaktighet i familjen oerhört och älskar henne väldigt mkt. Vi har alltid haft en mer än bra relation och det är till mig hon kommit med problem. Ofta har hon tagit upp saker med mig och sedan bett mig ta upp det med mamman. Antar att mamman inte kunde hantera det i längden.
Hennes mamma uppmuntrar till att INTE prata om man mår dåligt. Bättre att sopa saker under mattan och hoppas det går över. Klart som fasen det blir knas.