• Anonym (lf)

Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?

Anonym (Ts) skrev 2016-02-06 17:42:40 följande:

Jag tycker det verkar sjukt jobbigt med styvbarn. När jag var singel och nätdejtade sållade jag bort alla som hade barn, för att jag inte ville bilda familj med någon som redan hade barn och jag ville inte bli styvförälder. Träffade en man som kände likadant och vi är glada över vår kärnfamilj. Man läser ju ständigt om alla problem som uppstår med styvfamiljer.

Hur orkar man flytta ihop och leva med någon som har hemmavarande barn, varför vänder man inte om och går åt andra hållet redan efter första dejten?

Jag har barn sen innan, men inte min sambo men han vände inte om och sprang efter första dejten haha det var snarare han som tog steget att träffas igen..

antar att han tyckte om mig helt enkelt.

han och dottern träffades första gången efter tre veckor.

Även efter det stannade han kvar.

Antar att han tycker om min dotter hade han inte gjort det hade det inte funkat.

hade han haft barn sen innan hade jag gillat dom med tror jag, det är ju en del av han.

Jag var klar med det från början min dotter går först.

Så ja han valde mig jag valde han..

Vi tyckte om varandra och vi klickade så att säga, att jag hade barn sen innan brydde han sig inte om.

Jag förstår inte dom som inte ger en person ens en chans för att han/hon har barn sen innan?!

Det kan ju vara världens finaste goaste person man går miste om?

Men jaja som tur är så har man faktiskt valet att inte dejta dom med barn, men tänk om tex min sambo hade tänkt så då hade vi inte träffats...
  • Anonym (lf)
    smulpaj01 skrev 2016-02-07 09:58:32 följande:

En "normal" människa väljer inte en partner som inte tycker om ens barn, det gör bara en person som inte kan få nåt annat.

Han tycker nog att han hade tur som till slut (efter 10 år) hittat nån som vill ha honom.

Jag hade aldrig kunnat vara tillsammans med en person som inte gillar mitt barn.

nej då hade jag avslutat förhållandet.

barnet går ju före. ..
  • Anonym (lf)
    smulpaj01 skrev 2016-02-07 10:16:28 följande:

Exakt! Man är bra desperat och svältfödd om man nöjer sig med "en sån". Kan definitivt inte få nåt annat! Tragiskt för alla!

Ja jag hade hellre varit ensam då faktiskt
  • Anonym (lf)
    Anonym (Morsan) skrev 2016-02-07 13:42:35 följande:

När man börjar dejta,så vill man träffa en man,göra saker tillsammans med honom,sex ,planera livet med sin älskade.Var har hans barn plats i denna bild?

Det kan man väl göra ändå?

Barnen har väl en självklar plats i bilden mer än den som kommer in som ny partner i ens liv?

Jag och min sambo när vi började träffas hade sex, gick ut och åt på restaurang, vi har varit på resa utomlands och på spa flera gånger.

om man har barnet varannan vecka så funkar det bra.

och finns viljan att få det att funka så..

varför skulle man inte kunna hitta på massa saker med sin partner för att han/hon har barn sen innan?!

Såklart det blir trixigt om man har barnen hela tiden.

Men jag är av åsikten att träffar man en man eller kvinna som har barn så är det en package deal.

Pallar man inte med partnerns barn ja då är det bäst att göra slut och bli ihop med någon som inte har barn.

tråkigt att så många verkar se ner på män/kvinnor som har barn sen innan.
  • Anonym (lf)

Jag tror knappast min sambo inte tycker om min dotter

Han har frivilligt tagit initiativ till att dom två ska typ åka o h bowla eller fika för att lära känna varandra.

Låter hemskt att det på allvar finns dom som fejkar att gilla sina bonusbarn för att sen snacka skit och gnälla inför andra..

Usch..

Hade jag fått reda på en sån sak hade det varit ut med en gång...

Svar på tråden Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?