Anonym (Ts) skrev 2016-02-06 17:42:40 följande:
Jag tycker det verkar sjukt jobbigt med styvbarn. När jag var singel och nätdejtade sållade jag bort alla som hade barn, för att jag inte ville bilda familj med någon som redan hade barn och jag ville inte bli styvförälder. Träffade en man som kände likadant och vi är glada över vår kärnfamilj. Man läser ju ständigt om alla problem som uppstår med styvfamiljer.
Hur orkar man flytta ihop och leva med någon som har hemmavarande barn, varför vänder man inte om och går åt andra hållet redan efter första dejten?
Jag har barn sen innan, men inte min sambo men han vände inte om och sprang efter första dejten haha det var snarare han som tog steget att träffas igen..
antar att han tyckte om mig helt enkelt.
han och dottern träffades första gången efter tre veckor.
Även efter det stannade han kvar.
Antar att han tycker om min dotter hade han inte gjort det hade det inte funkat.
hade han haft barn sen innan hade jag gillat dom med tror jag, det är ju en del av han.
Jag var klar med det från början min dotter går först.
Så ja han valde mig jag valde han..
Vi tyckte om varandra och vi klickade så att säga, att jag hade barn sen innan brydde han sig inte om.
Jag förstår inte dom som inte ger en person ens en chans för att han/hon har barn sen innan?!
Det kan ju vara världens finaste goaste person man går miste om?
Men jaja som tur är så har man faktiskt valet att inte dejta dom med barn, men tänk om tex min sambo hade tänkt så då hade vi inte träffats...