Anonym (A) skrev 2016-02-08 13:04:53 följande:
Jag tror det finns massa bonusföräldrar som har genuint varma känslor för sinabonusbarn. Men ärligt talat tror jag ni som hävdar att ni aldrig skulle kunna vara tillsammans med någon som inte tycker om era barn är väldigt naiva. Ni har troligtvis varit det, kanske är, utan attt veta om det. Det är så lätt att fejka omtanke och värme och det är faktiskt vad ALLA styvföräldrar jag genom åren lärt känna har gjort. Dom har ofta jättebra relationer till både partner och dennes barn, men "bakom ryggen" och i sällskap med andra i samma situation kommer en helt annan bild än den fram, och det är den att det inte finns någon situation där partnerns barn faktiskt gör deras liv BÄTTRE. Dom tycker inte illa om barnet, men några äkta varma känslor finns inte.
Vad tragiskt det låter. Trist att du upplever och umgås med så många falska människor.
Jag VET till 100% att min sambo älskar mitt barn! Finns ingen "bakom ryggen" situation där. Tror knappast att han hade fortsatt träffa min son regelbundet när vi hade gjort slut och han hade en annan kvinna och jag tror heller inte han hade tatuerat in mitt barn bredvid sina biobarn om han bara "låtsades" tycka om barnet.
Personligen älskar jag hans barn också och självklart gör hans barn mitt liv MYCKET BÄTTRE bara av att ha kommit in i mitt liv och min familj.