• Anonym (Ts)

Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?

Jag tycker det verkar sjukt jobbigt med styvbarn. När jag var singel och nätdejtade sållade jag bort alla som hade barn, för att jag inte ville bilda familj med någon som redan hade barn och jag ville inte bli styvförälder. Träffade en man som kände likadant och vi är glada över vår kärnfamilj. Man läser ju ständigt om alla problem som uppstår med styvfamiljer.

Hur orkar man flytta ihop och leva med någon som har hemmavarande barn, varför vänder man inte om och går åt andra hållet redan efter första dejten?

• Svar på tråden Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?
  • Anonym (Morsan)

Du har ju alltid ett val-att lämna mannen med barn.Skyll dig själv

• Anonym (Håller med!)
    Anonym (Morsan) skrev 2016-02-08 18:33:42 följande:

Du har ju alltid ett val-att lämna mannen med barn.Skyll dig själv

Menar du mig? Det är inte så enkelt efter flera år tillsammans. I början var jag naiv och trodde vi skulle bli en familj. Hade aldrig kunnat tro att mina känslor för barnen skulle utvecklas till detta. Hur kan man veta det innan ? Lågt att säga jag får skylla mig själv. Lätt att döma andra. Jag kan bara råda andra att inte låta det gå så långt att satsa på en man med barn - det tar mer än det ger och blir lätt ett helvete. Önskade jag lyssnat på de som varnade mig.
  • Icachefen

Jag personligen hade lätt kunnat vara med en kille med barn, alla är dock olika.

Jag vet inte ens om jag vill skaffa biologiska barn. En tanke som alltid följt mig sedan barndommen är att bli jour/fosterfamilj. Så jag vet inte ens om egna barn kommer behövas/saknas!

Den stora utmaningen är att hitta en kille som INTE vill ha barn eventuellt eller redan har egna så han inte vill ha fler.

Men, jag tar det som det kommer.

• Anonym (Morsan)

Dom som hatar sina styvbarn och ändå stannar kvar,sluta gnälla.Ni väljer erat liv själv och kan,om ni har ett jobb,alltid avsluta relationen och skaffa en drömman-utan barn.Eller hur.

• Rappakalja
    Anonym (Morsan) skrev 2016-02-08 20:35:29 följande:

Dom som hatar sina styvbarn och ändå stannar kvar,sluta gnälla.Ni väljer erat liv själv och kan,om ni har ett jobb,alltid avsluta relationen och skaffa en drömman-utan barn.Eller hur.

Det kan man även utan jobb
  • Sandra8978
    Brumma skrev 2016-02-08 00:26:21 följande:
    Det räcker för att ibte träffa henne (oftast). Tyvärr räcker det inte för att hon inte skall få förstöra mellan oss och dottern. Det påverkar hela vår familj och alla mår väldigt dåligt över det.
    Usch vilka människor det finns. Ibland undrar man om de inte bara skulle behöva en ny hobby som de kunde lägga sin energi på istället för att förstöra för andra.

För vuxna är det lättare att värja sig känslomässigt, hoppas ditt bonusbarn tar så lite skada som möjligt. Hjärta
  • Sandra8978
    Icachefen skrev 2016-02-08 20:26:37 följande:

Den stora utmaningen är att hitta en kille som INTE vill ha barn 

Jasså, tycker det är många relationer som kraschar för att killen inte vill ha barn. Ialla fall i åldern 30-
  • Fairydust
    Anonym (Håller med!) skrev 2016-02-08 18:46:51 följande:

Menar du mig? Det är inte så enkelt efter flera år tillsammans. I början var jag naiv och trodde vi skulle bli en familj. Hade aldrig kunnat tro att mina känslor för barnen skulle utvecklas till detta. Hur kan man veta det innan ? Lågt att säga jag får skylla mig själv. Lätt att döma andra. Jag kan bara råda andra att inte låta det gå så långt att satsa på en man med barn - det tar mer än det ger och blir lätt ett helvete. Önskade jag lyssnat på de som varnade mig.

Det är ju inte ok att fortsätta leva tillsammans med en partner vars barn man verkligen hatar så mycket. Varken för din egen, partnerns eller framförallt barnens skull. Du har ett val, oavsett hur länge ni varit tillsammans. Svårt visst, men funkar det ens att leva så? Vet din partner att du hatar barnen så mycket??
  • Anonym (Håller med!)
    smulpaj01 skrev 2016-02-08 20:21:56 följande:
    Är det något allvarligt fel på dig som inte klarar dig själv?

Sök hjälp omedelbart och lämna de där stackars barnen!
    Jag klarar mig ypperligt själv tack. Jag vill också ha min man i mitt liv, tyvärr avskyr jag hans barn men eftersom de nu är hans får man stå ut med dem....Alla människor har något negativt. Han har sina barn.
  • Anonym (Le)

Helt frivilligt. Min man är snarare tacksam om jag hjälper till, inget han förväntar sig alls.

Anonym (Morsan) skrev 2016-02-08 16:56:49 följande:

Hur känner ni styvmammor?Att ni måste hjälpa till med styvbarnet/eller ni gör det frivilligt.Och om ni tröttnat en dag och säger ifrån till mannen,är ni rädda att han blir sur då.

Svar på tråden Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?