• JTA

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

"Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ”mycket stor utmaning”."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 
  • Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande
  • K Kalle
    JTA skrev 2016-02-24 11:20:04 följande:

Miljöpartiet fortsätter på den inslagna banan av inhuman politik. Biståndsminister Isabella Lövin (mp) skriver i SvD att flyktingkrisen tvingat dem till rekordstora "avräkningar" av biståndet. Det betyder i klartext att pengar tas från bistånd till att finansiera mottagningen av asylsökande i Sverige. Alltså från de allra mest behövande i världen till de som har styrka och resurser att ta sig ända hit och som Miljöpartiet bestämt skall skickas hem så fort det bara går.

www.svd.se/flyktingkrisen-tvingar-oss-att-prioritera/om/debatt

Vad är det för fel på dessa människor?

Rent krasst kan man säga att pengar omfördelas från kvinnor till män. Man tar från kvinnor i flyktingläger och i oroshärdar och ger till de starka män som lyckats ta sig till utkanten av Europa. Vad säger F! om detta?

Ja, jag är kvinna och ja, jag är feminist!
  • KillBill
    K Kalle skrev 2016-02-24 14:17:38 följande:
    Rent krasst kan man säga att pengar omfördelas från kvinnor till män. Man tar från kvinnor i flyktingläger och i oroshärdar och ger till de starka män som lyckats ta sig till utkanten av Europa. Vad säger F! om detta?

Ja, jag är kvinna och ja, jag är feminist!

Vad säger du om att SD vill sänka biståndet från 1 % till 0,75% av BNP?. 

I pengar så handlar det om att SD vill ta 10 miljarder kronor från fattiga länder för att satsa pengarna i Sverige i stället. Om det är som du säger att kvinnorna är kvar i fattiga länder medan männen har tagit sig till Sverige så är ju SDs politik mest kvinnofientlig (eftersom SD också avser att finansiera visst flyktingmottagande från den återstående biståndsbudgeten) .

Regeringens och Alliansens biståndspolitik är väldigt lika. Vilket parti tycker du har bäst och eller mest feministisk biståndspolitik?

Om du vill ha kvar 1% målet ograverat (utan avräkning från biståndet) så tror jag att Fi är det enda parti som driver en sådan politik.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • JTA

Skärp dig nu KillBill, tråden handlar om MPs flyktingpolitik, inte SDs.

Du tycker det är "synd" att MP för en inhuman politik. Och sedan var det slut på resonemanget?

• JTA
    K Kalle skrev 2016-02-24 14:17:38 följande:
    Precis. Men du behöver inte gå ändå till F! för att efterfråga en kommentar. Miljöpartiet kallar sig ett feministiskt parti. Och säger sig vara för en generös invandringspolitik. Och förbereder sig på att deportera ett par hundratusen asylsökande med anhöriga, och styr om biståndet från kvinnor som lever i misär till unga starka friska män med oklara asylskäl.

Varför, o varför röstar någon enda människa på MP?!?
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-02-24 14:09:54 följande:

Du kan inte neka till att man bör rösta på andra partier än SD om man anser att det Svenska biståndet ska öka. Historisk så är det  V + MP som drivit på mest för att det svenska biståndet ska ligga på 1% av BNP och som har varit mest kritiska till att biståndsmedel används för att finansiera flyktingmottagande. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Neka till? Nej visst. Men jag tycker inte att SD:s politik på något sätt gör detta ofog bättre.

Nu tycker ju jag att vi borde ställa om helt vad gäller flyktingpolitiken till att nästan uteslutande ta emot kvotflyktingar och eventuellt "EU-kvot flyktingar" som sökt asyl vid EU:s yttre gräns. Kanske 40 000 om året eller så. "Försten till kvarn" systemet vi har nu är värdelöst. På alla sätt.
  • KillBill
    JTA skrev 2016-02-24 17:06:10 följande:
    Precis. Men du behöver inte gå ändå till F! för att efterfråga en kommentar. Miljöpartiet kallar sig ett feministiskt parti. Och säger sig vara för en generös invandringspolitik. Och förbereder sig på att deportera ett par hundratusen asylsökande med anhöriga, och styr om biståndet från kvinnor som lever i misär till unga starka friska män med oklara asylskäl.

Varför, o varför röstar någon enda människa på MP?!?
    Man kan exempelvis rösta på MP eftersom MP driver en politik som ger mer pengar till bistånd än vad alternativa partier exempelvis Sverigedemokraterna gör.
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-02-24 17:09:27 följande:
    Neka till? Nej visst. Men jag tycker inte att SD:s politik på något sätt gör detta ofog bättre.

Nu tycker ju jag att vi borde ställa om helt vad gäller flyktingpolitiken till att nästan uteslutande ta emot kvotflyktingar och eventuellt "EU-kvot flyktingar" som sökt asyl vid EU:s yttre gräns. Kanske 40 000 om året eller så. "Försten till kvarn" systemet vi har nu är värdelöst. På alla sätt.
    40 000? Det är väl ungefär på den nivån vi är på väg nu (senaste veckan kom 630 flyktingar toll Sverige)

Enda partiet som driver kravet på 1% av BNP i bistånd (utan avdrag) är FI. Du får rösta på dem.
  • JTA
    KillBill skrev 2016-02-24 17:15:04 följande:
    Man kan exempelvis rösta på MP eftersom MP driver en politik som ger mer pengar till bistånd än vad alternativa partier exempelvis Sverigedemokraterna gör.
    Så du menar alltså att av pest och kolera är MP minst inhumana.
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-02-24 17:20:59 följande:
    40 000? Det är väl ungefär på den nivån vi är på väg nu (senaste veckan kom 630 flyktingar toll Sverige)

Enda partiet som driver kravet på 1% av BNP i bistånd (utan avdrag) är FI. Du får rösta på dem.
    Det är inte antalet "40 000" som är mitt "mål", utan att det är just kvotflyktingar; särskilt utsatta personer, och inte de som lyckas ta sig till Sveriges gräns.

Jag röstar inte enbart utefter biståndsbudgeten... Konstigt att du tror det...

Däremot anser jag inte att det finns några bra ursäkter att göra som regeringen gör just nu med biståndsbudgeten.
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande