• JTA

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

"Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ”mycket stor utmaning”."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 
  • Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 10:47:06 följande:

När det gäller flyktingmottagande så är det fånigt att jämföra Canada med länder i Europa. Länder i Europa är i enlighet med FNs flyktingkonvention skyldiga att pröva asylansökningar från de flyktingar som tar sig fram till ett lands gräns. En flykting från Afghanistan, Irak, Syrien och Nordafrika måste flyga för att ta sig till Canada och eftersom flyktingen måste ha tillstånd att ta sig till Canada  så kan Canada välja vilka flyktingar som man vill ta emot.

Och du tycker att alla EU-länder följer alla konventioner och avtal ?
    Det tycker jag var fånigt skrivet.

Du verkar ju tro att emigranterna hamnar i det land där det är smidigast att ta sig.
    Då borde nog inte så många från afghanistan hamnat i Sverige. Det finns ett antal länder som ligger mellan Afghanistan och Sverige (därav flera EU-länder)
    Naiv ?
  • KillBill
    lagge2 skrev 2016-02-27 10:31:54 följande:
    En privat fråga till dig : Är du anställd av V eller MP för att sprida vänsterpropagande ?
    Har märkt att du verkar tillbringa hela ditt liv i detta Forum.
    Är du någonsin ute i samhället och får lite riktig input om hur flyktingpolitiken påverkar landet ?
    Gör det - det är nyttigt att inte bara sitta vid en dataskärm och tycka till.
    Det är nog tydligt för de flesta på FL vem det är som sprider propaganda:

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 10:54:31 följande:
    Det är nog tydligt för de flesta på FL vem det är som sprider propaganda:
    Jag är inte inne på forumet 24/7.....men nu har jag skrivit av mig en stund.
    Viktigt att inte bara vänstern får sina inlägg publicerade här.

Har annat att göra än att hela tiden sitta och bevaka ett forum - har du ?

Det är ändå skönt att se att de flesta politiker, journalister och människor har börjat vakna.

Vem gillar den utvecklingen av samhället som skett på senare år - INTE MÅNGA
  • KillBill
    lagge2 skrev 2016-02-27 10:59:17 följande:

Det är ändå skönt att se att de flesta politiker, journalister och människor har börjat vakna.

Jag är definitivt inte inne på FL tiden. Du däremot verkar mest göra upphåll när du blir avstängd.
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 11:02:15 följande:
    Jag är definitivt inte inne på FL tiden. Du däremot verkar mest göra upphåll när du blir avstängd.
    Du är inte här hela tiden ?
    Jag tror aldrig jag skrivit ett inlägg som du inte kommenterat inom en timme.

Tur att media har börjat acceptera att folk får skriva om invandringspolitik och problem. Som du vet så vågade ju varken polis eller media yttra sanningen tidigare.
    Då hade du och vänstermedia monopol och vi vet ju alla hur flyktingpolitiken blev då.

Du som inte trodde på att emigranterna var lågutbildade, läste du artikeln om utbildningsnivån på emigranterna som kommit till Danmark.

Det känns som att gång på gång visar verkligheten att du har fel !
  • KillBill
    lagge2 skrev 2016-02-27 11:07:10 följande:
    Du är inte här hela tiden ?
    Jag tror aldrig jag skrivit ett inlägg som du inte kommenterat inom en timme.

Tur att media har börjat acceptera att folk får skriva om invandringspolitik och problem. Som du vet så vågade ju varken polis eller media yttra sanningen tidigare.
    Då hade du och vänstermedia monopol och vi vet ju alla hur flyktingpolitiken blev då.

Du som inte trodde på att emigranterna var lågutbildade, läste du artikeln om utbildningsnivån på emigranterna som kommit till Danmark.

Det känns som att gång på gång visar verkligheten att du har fel !
    Jag är inte förvånad över att du fått för dig att jag alltid lurpassar på FL i jakt på att kommentera något av dina inlägg. Detta var förväntat och stämmer väl överens med andra vanföreställningar som du ger utryck för här på FL.
  • nihka

Konspirationsteorier, meningsmotståndare är inne 24/7,  typ alla tycker som jag, "vänstern", "börjat vakna" ...

Var känner jag igen den här typen av kloningsretorik ifrån? Låt mig fundera en nanosekund .
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-02-27 08:39:30 följande:

Det känns som att du griper efter det sista halmstrået  när du blåser upp att  44% aktivt är för att ta emot färre flyktingar för det förändrar inte faktumet att  det var 56% som antingen tyckte att det var bra som det var, inte brydde sig eller som ville ta emot fler flyktingar.

Om man kompletterar SOM-institutets undersökning med andra undersökningar så blir bilden ännu mer tydlig för att det i Sverige har funnits ett folkligt stöd för en generös flyktingpolitik. Därför tycker jag att Peter Esaiasson snackar i nattmössan när han påstår att den generösa flyktingpolitiken aldrig har haft aktivt majoritetsstöd bland Svenska medborgare.

Nedanstående undersökningar är bägge från år 2015.

www.ipsos.se/sites/default/files/pdf/Svenska%20folket%20om%20flyktingar%201944%20och%202015%20150924.pdf

www.europaportalen.se/2015/01/svenskar-mest-positiva-till-invandring

Okej. Ja, var och en får ju tycka som den vill såklart.

Alltså att Jag skulle gripa efter halmstrån...? Det är inte jag som skrivit Esaiassons artikel.... (Jag skulle ju kunna säga samma sak I'm dig i så fall...? Eller hur? Eller är din tolkning den objektivt rätta?) Däremot så tycker jag att hans tolkning är fullt möjlig. Det är fortfarande väldigt många fler som är emot än som är för.

Tolkningar blir alltid biased och det bör man tänka på. Tycker jag då.

Sen skriver du fel på ett ställe; det finns inget alternativ som heter "ta emot fler" i just den grafen. Frågan är "är det ett bra förslag att ta emot färre?" Och då är det bara 30% som tycker det är dåligt; ett svar som inte kan direktöversättas som att ta emot fler. Det kan lika gärna betyda att "det är bra som det är".

Det är alltså 30% som tycker det är bra som det är eller vill ha fler. Och drygt 20% som inte vet eller inte bryr sig.
  • SmalaSara

Jag menar alltså orginlgrafen från SOM Inte den från ipsos i september. Det är siffror från SOM som Esaisasson diskuterar.

• SmalaSara
    KillBill skrev 2016-02-27 08:39:30 följande:

Det känns som att du griper efter det sista halmstrået  när du blåser upp att  44% aktivt är för att ta emot färre flyktingar för det förändrar inte faktumet att  det var 56% som antingen tyckte att det var bra som det var, inte brydde sig eller som ville ta emot fler flyktingar.

Om man kompletterar SOM-institutets undersökning med andra undersökningar så blir bilden ännu mer tydlig för att det i Sverige har funnits ett folkligt stöd för en generös flyktingpolitik. Därför tycker jag att Peter Esaiasson snackar i nattmössan när han påstår att den generösa flyktingpolitiken aldrig har haft aktivt majoritetsstöd bland Svenska medborgare.

Nedanstående undersökningar är bägge från år 2015.

www.ipsos.se/sites/default/files/pdf/Svenska%20folket%20om%20flyktingar%201944%20och%202015%20150924.pdf

www.europaportalen.se/2015/01/svenskar-mest-positiva-till-invandring

Tycker inte du att DN/ipsos från september är missvisande? Det var ju en tillfällig topp för att ta emot fler flyktingar som sen sjönk som en sten...

Vi diskuterade väl Esaiassons debattartikel? Den jhandlar ju om attityder över lång tid. Varför drar du in extrema siffror från september 2015? En kort period då hela Sverige engagerade sig inflyktingkrisen. Något som gick snabbt över:

www.dn.se/nyheter/sverige/mer-an-halften-av-svenskarna-vill-ta-emot-farre-asylsokande-1/
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande