• K Kalle

Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. De drömmer sig tillbaka till ett fiktivt 50-tal med hemmafruar och alltid soliga somrar. Men det var inte särskilt bra för kvinnor på 50-talet. Kul att inte kunna skilja sig därför att man är helt ekonomiskt beroende av sin man liksom och vara tvungen att leva i misär om maken bestämmer sig för skilsmässa. Kvinnor som blev gravida fick ofta sparken från jobbet.

SD:are vill begränsa aborträtten, återinföra sambeskattningen och vårdnadsbidraget, tvångssterilisera handikappade och förbjuda äktenskap mellan homosexuella, skrota diskrimineringslagen (så att man återigen kan diskriminera gravida kvinnor) bland mycket annat. SD står för ett mörkt och kallt och kvinnofientligt samhälle.

Jag minskar mer än gärna på invandringen. Den invandring vi hade förra året var extrem och har redan fått negativa konsekvenser. Jag känner personer som i desperation över att en massa kvinnofientliga män från Afghanistan mfl länder väller in över gränserna, nu funderar på att rösta på SD. Dessa är dock totalt emot allt annat SD står för (se exempel ovan).

Gör inte misstaget att rösta på SD!

• Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!
  • Flash Gordon
    En god vän skrev 2016-01-25 15:55:14 följande:
    Det är ju snarare en liberal åsikt. Att obligatoriskt viga hela ledigheten åt mamman, med hänvisning till att de av naturen är bättre på att ta hand om barn, vore en riktigt konservativ åsikt.
    Det finns säkert någon liberal som tycker så men fakta är att Liberalerna/Folkpartiet nyss röstade genom en utökad tvångskvotering via den tredje pappamånaden.

Din missuppfattning om vad konservatism står för, den strök jag över.
  • Konservativ
    Du skrev följande svar på det jag skrev nedanför. Vad jag menade med abort utan orsak (borde varit skäl) och skilsnässa utan skäl är alltså det rättsliga läget att man inte behöver ha något särskilt skäl för att få abort eller skilsmässa. Ett konservativt parti kan inte godta sådana samhällsomstörtande och destruktiva ordningar.
    En god vän skrev 2016-01-25 16:00:24 följande:
    Vad har du för belägg för att sådana saker förekommer?
    Konservativ skrev 2016-01-25 13:33:20 följande:

Religionsundervisning istället för kristendomsundervisning.

Konservativ skrev 2016-01-25 13:33:20 följande:

De vill ha abort utan orsak och de vill ha skilsmässa utan skäl.

• Dennis2016

Till alla som säger att man inte ska rösta på SD har jag en fråga.

Tycker ni landet är på rätt väg, eller hur vill ni att saker och ting ska förändras ?

Har statsministern fortfarande jullov ?

• Världsmedborgare
    Dennis2016 skrev 2016-01-25 18:36:01 följande:
    Till alla som säger att man inte ska rösta på SD har jag en fråga.

Tycker ni landet är på rätt väg, eller hur vill ni att saker och ting ska förändras ?

Har statsministern fortfarande jullov ?
    Ja faktiskt, det går bättre för Sverige än på många år, så varför klaga när det mesta pekar åt rätt håll.

Tyvärr så kommer ingenting av det fram, och jag antar inte du heller har nån större koll på vad som händer, svensk politik har det inte skrivits om sen DÖ var på tapeten, allt har handlat om folkvandringen/flyktingkatastrofen och händelser kring det.

Det är inte möjligt att nå ut med vad som händer politiskt eller hur det går för Sverige idag.
    Så det som händer i svensk politik, det görs helt utanför Sveriges invånares vetskap idag, om man inte själv väljer att delta aktivt i vad som händer.

Själv hoppas jag nu på en bra uppgörelsen över blockgränserna vad gäller bostadsbyggandet, för det är idag den enda riktigt stora svårigheten vi har att lösa, långt större än vad flyktingfrågan är, långt större än någon annan fråga.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dennis2016

Jag håller med....jag minskar också gärna på invandringen Glad

• Kebabben
    Världsmedborgare skrev 2016-01-25 19:21:38 följande:
    Ja faktiskt, det går bättre för Sverige än på många år, så varför klaga när det mesta pekar åt rätt håll.

Tyvärr så kommer ingenting av det fram, och jag antar inte du heller har nån större koll på vad som händer, svensk politik har det inte skrivits om sen DÖ var på tapeten, allt har handlat om folkvandringen/flyktingkatastrofen och händelser kring det.

Det är inte möjligt att nå ut med vad som händer politiskt eller hur det går för Sverige idag.
    Så det som händer i svensk politik, det görs helt utanför Sveriges invånares vetskap idag, om man inte själv väljer att delta aktivt i vad som händer.

Själv hoppas jag nu på en bra uppgörelsen över blockgränserna vad gäller bostadsbyggandet, för det är idag den enda riktigt stora svårigheten vi har att lösa, långt större än vad flyktingfrågan är, långt större än någon annan fråga.
    Förklara gärna hur det går bättre för sverige när följande händer just nu:

-Polisen behöver anställa 4100 personer till 2017/2018. Blir något oerhört krångligt att göra. 2500 av dessa behöver vara poliser, vanligtvis utbildas 400 per år och det är en 2.5 årig utbildning. Alltså så måste väldigt många fler poliser utbildas under denna korta tid. Detta behöver göras även fast många poliser just nu säger upp sig p.g.a. ökad stress inom yrket samt förhållandevis dålig lön, vilket troligtvis inte gör fler personer intresserade att bli poliser.
    -Socialen hänger inte med i allt de arbete de måste utföra. Detta gäller för många statliga organisationer.
    -Migrationsverket har tidigare sagt att de inte hänger med den stora inströmmen av flyktingar.
    -Sexuella övergrepp som sker runtom i landet, t.ex. på badhus med mera, bråk på asylboenden osv. Dessa saker har givetvis en direkt koppling till de nyankommna invandrarna, försök inte påstå annat. 
    -Budgetminskningar. Nyligen gjorde politikerna klart att minska pengarna som universitet/högskolor tilldelas, vilket inte är ett steg i rätt riktning. Även många andra sektorer har fått minskad budget. Många andra sektorer inom staten får inte heller en ökad budget, vilket de skulle behöva med tanke på invandringen.
    -Pensionsåldern har ökats för att kompensera för invandringen.

Förklara gärna hur dess saker inte år stora problem (har säkert glömt nämna massor också), samt lite mer specifikt hur det "går bra" för Sverige just nu.
  • En god vän
    Flash Gordon skrev 2016-01-25 16:11:15 följande:

Din missuppfattning om vad konservatism står för, den strök jag över.

Det är ingen missuppfattning, att anse kvinnan av naturen vara bra på barn är i allra högsta grad en konservativ åsikt. Valfrihet växte snarare fram ur nyliberalismen. Att Liberalerna röstade som de gjorde beror på att de har ett socialliberalt arv, dvs de tror på ett visst statligt reglerande.
  • En god vän
    Konservativ skrev 2016-01-25 17:12:40 följande:

Ett konservativt parti kan inte godta sådana samhällsomstörtande och destruktiva ordningar.

Du vill alltså tvinga folk att vara ihop med någon de inte älskar.
  • Flash Gordon
    En god vän skrev 2016-01-25 23:27:05 följande:
    Det är ingen missuppfattning, att anse kvinnan av naturen vara bra på barn är i allra högsta grad en konservativ åsikt. Valfrihet växte snarare fram ur nyliberalismen. Att Liberalerna röstade som de gjorde beror på att de har ett socialliberalt arv, dvs de tror på ett visst statligt reglerande.
    Jo, det är en grav missuppfattning att tro att det är en "konservativ åsikt" att medelst politiska metoder tvinga kvinnor att stanna hemma pga deras biologi.

Det du gör är att du bygger de där berömda halmgubbarna, du hittar på vad motståndaren står för, och sedan angriper du den påhittade åsikten.

.
    Här är en bra början för att läsa på om konservatism:
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Konservatism
  • KillBill

Här är några exempel på hur moderaterna, ett av Sveriges mer konservativa partier har röstat genom historien.

1916 Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet

1918 Nej till kvinnlig rösträtt

1918 Nej till 8 timmars arbetsdag

1921 Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige

1927 Nej till folkskolan

1931 Nej till sjukkassan

1934 Nej till A-kassan

1935 Nej till höjda folkpensioner

1938 Nej till 2 veckors semester

1941 Nej till sänkt röstfättsålder

1946 Nej till allmän sjukvårdsförsäkring

1946 Nej till fria skolmåltider

1947 Nej till allmänna barnbidrag

1951 Nej till 3 veckors semester

1953 Nej till fri sjukvård.

1959 Nej till ATP

1960-talet ? Ja till apartheid.

1963 Nej till 4 veckort semester

1970 Nej till 40 timmars arbetsvecka

1973 Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63 års åldet

1974 Nej till fri abort

1976 Nej till 5:e semesterveckan

1994 Nej till partnerskap för homosexuella

1998 Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter i EU

Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!