Kebabben skrev 2016-01-25 19:38:16 följande:
Förklara gärna hur det går bättre för sverige när följande händer just nu:
-Polisen behöver anställa 4100 personer till 2017/2018. Blir något oerhört krångligt att göra. 2500 av dessa behöver vara poliser, vanligtvis utbildas 400 per år och det är en 2.5 årig utbildning. Alltså så måste väldigt många fler poliser utbildas under denna korta tid. Detta behöver göras även fast många poliser just nu säger upp sig p.g.a. ökad stress inom yrket samt förhållandevis dålig lön, vilket troligtvis inte gör fler personer intresserade att bli poliser.
-Socialen hänger inte med i allt de arbete de måste utföra. Detta gäller för många statliga organisationer.
-Migrationsverket har tidigare sagt att de inte hänger med den stora inströmmen av flyktingar.
-Sexuella övergrepp som sker runtom i landet, t.ex. på badhus med mera, bråk på asylboenden osv. Dessa saker har givetvis en direkt koppling till de nyankommna invandrarna, försök inte påstå annat.
-Budgetminskningar. Nyligen gjorde politikerna klart att minska pengarna som universitet/högskolor tilldelas, vilket inte är ett steg i rätt riktning. Även många andra sektorer har fått minskad budget. Många andra sektorer inom staten får inte heller en ökad budget, vilket de skulle behöva med tanke på invandringen.
-Pensionsåldern har ökats för att kompensera för invandringen.
Förklara gärna hur dess saker inte år stora problem (har säkert glömt nämna massor också), samt lite mer specifikt hur det "går bra" för Sverige just nu.
Ja det var ju just det, gnäll, gnäll, gnäll, och samma saker jag nu hört till leda och som enbart är det som går att härledas till flykingkatastrofen, precis som vanligt alltså.
Men inte ett enda ord om Sverige går bättre än på länge, inte ett enda ord om Sveriges ekonomi, bara sedvanligt gnäll.
Inte ens har du uppdaterat dig om Polisen, trots att det senast idag sändes samtal med polischefen och en författare om det i Gomorron Sverige.
Ja jag skulle kunna förklara för dig om varför Sverige går bättre och vad som händer, men jag avstår och nöjer mig med att du själv talar om för oss, att du saknar all kunskap om hur bra Sverige går just nu och vad som sker politiskt'
Och denna okunskap du berättar för oss att du har, är väldigt märklig, då det under månafer nu skrivits massor om, nya toppnoteringar i antalet anställda i Sverige, aldrig tidigare har så många jobbat med lön i Sverige.
Possitiva toner från företagens chefer, och företag som har bra orderstock och nu investerar.
SCA t.ex, bygger nytt i Östrand för över 8 miljarder och kommer att sysselsätta mer än 1000 personer med den investeringen, o.s.v, o.s.v.
Men du, du sitter och gnäller i vanlig ordning om invandringen, och detta trots att den knappt kommer nån hit numera.