• K Kalle

Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. De drömmer sig tillbaka till ett fiktivt 50-tal med hemmafruar och alltid soliga somrar. Men det var inte särskilt bra för kvinnor på 50-talet. Kul att inte kunna skilja sig därför att man är helt ekonomiskt beroende av sin man liksom och vara tvungen att leva i misär om maken bestämmer sig för skilsmässa. Kvinnor som blev gravida fick ofta sparken från jobbet.

SD:are vill begränsa aborträtten, återinföra sambeskattningen och vårdnadsbidraget, tvångssterilisera handikappade och förbjuda äktenskap mellan homosexuella, skrota diskrimineringslagen (så att man återigen kan diskriminera gravida kvinnor) bland mycket annat. SD står för ett mörkt och kallt och kvinnofientligt samhälle.

Jag minskar mer än gärna på invandringen. Den invandring vi hade förra året var extrem och har redan fått negativa konsekvenser. Jag känner personer som i desperation över att en massa kvinnofientliga män från Afghanistan mfl länder väller in över gränserna, nu funderar på att rösta på SD. Dessa är dock totalt emot allt annat SD står för (se exempel ovan).

Gör inte misstaget att rösta på SD!

• Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!
  • Sfinx2
    Världsmedborgare skrev 2016-02-15 16:40:32 följande:

3% ner för SD i senaste mätnigen, folk börjar helt klart att fatta, att en röst på ett parti bildat av nazister, skinnskallar och andra högerextremister är farligt.

Och när nu svenska folket fått se hur illa det går i Ungern och Polen, med partier som SD i regeringsställning, då drar såklart allt fler bort sin röst från högerextrema partier som SD., få svenskar vill mista sin frihet, sina mänskliga rättigheter och sin yttrandefrihet.

Hur illa det går i Ungern och Polen?? Jag tror folk i Sverige är lite mer oroliga för hur det går på hemmaplan just nu. Det är banne mig tragiskt att allt du gör är att klanka ner på högerextrema mfl, hur tror du folk här hemma har fått extrema tankar angående invandring? För att alla som kommer hit sköter sig och smidigt accepterar de svenska lagar och kultur som gäller här eller? Folk är trötta på att vårt land inte är detsamma längre, ett land vi är stolta över.
  • lagge2
    Världsmedborgare skrev 2016-02-15 16:40:32 följande:

3% ner för SD i senaste mätnigen, folk börjar helt klart att fatta, att en röst på ett parti bildat av nazister, skinnskallar och andra högerextremister är farligt.
    Och när nu svenska folket fått se hur illa det går i Ungern och Polen, med partier som SD i regeringsställning, då drar såklart allt fler bort sin röst från högerextrema partier som SD., få svenskar vill mista sin frihet, sina mänskliga rättigheter och sin yttrandefrihet.

Jag vill påpeka vad som framgår i senaste avsnittet av Agenda. Det överlägset vanligaste ordet som svenska folket just nu tycker passar in i samhället är :

ORO

Hoppas Löfvén, Fridolin och Romson känner sig fortsatt stolta !!!

Något säger mig att SD och M kommer bli starka i nästa val....folk har börjat uppfatta vad som händer eftersom det nu till och med sägs på SVT och inte bara framkommer i lokaltidningar.
  • KillBill
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:46:48 följande:
    Jag vill påpeka vad som framgår i senaste avsnittet av Agenda. Det överlägset vanligaste ordet som svenska folket just nu tycker passar in i samhället är :

ORO

Hoppas Löfvén, Fridolin och Romson känner sig fortsatt stolta !!!

Något säger mig att SD och M kommer bli starka i nästa val....folk har börjat uppfatta vad som händer eftersom det nu till och med sägs på SVT och inte bara framkommer i lokaltidningar.
    Tack och lov kommer inte M och SD att samarbeta. Det skulle bli dödsstöten för alliansen.
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-15 22:00:30 följande:
    Tack och lov kommer inte M och SD att samarbeta. Det skulle bli dödsstöten för alliansen.
    Känns inte helt lätt att arbeta med Centern just nu.
    SD känns som ett bättre val och enligt min mening kan en sådan kombination bli alldeles utmärkt och de har ju redan ett mycket större stöd än dagens regering.
  • K Kalle

En ökad andel i befolkningen som anser att kvinnor än mindre värda än män och att homosexuella inte ska ha några rättigheter alls utan helst inte ska finnas - det kan påverka att samhället ändras i den riktningen och det är inget samhälle jag vill ha. Tyvärr har SD-(män)niskorna samma syn på kvinnor och homosexuella som de muslimer de säger sig bekämpa.

• Världsmedborgare
    KillBill skrev 2016-02-15 22:00:30 följande:
    Dessutom såg vi i senaste mätningen att folk inte flyttat sina sympatier från SD till M, utan det var S som gått framåt..
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • lagge2
    Världsmedborgare skrev 2016-02-16 11:29:40 följande:
    Dessutom såg vi i senaste mätningen att folk inte flyttat sina sympatier från SD till M, utan det var S som gått framåt..
    Jag skulle säga att det är nästan enda svaret som man hör om man kritiserar flyktingpolitiken är : RASISM eller möjligtvis SD-politik.

Jag anser att det finns problem eftersom följande har ökat lavinartat i Sverige senaste månaderna och finns benämnt som kod 291 :

Sexövergrepp
    Knivattacker
    Rån
    Mord
    Gruppvåldtäkter
    osv

Istället för att diskutera problemen anses det vara rasism när detta diskuteras.

Jag undrar om de som tycker att vi ska ta emot ytterligare 180 000 emigranter under 2016 (mestadels män).
    Hur ser ni på att detta troligtvis medför dubbelt så mycket kod 291 i landet.
    Är detta ett problem eller är man rasist för att man vill leva i ett tryggt land ?
  • Världsmedborgare
    lagge2 skrev 2016-02-16 19:10:40 följande:
    Jag skulle säga att det är nästan enda svaret som man hör om man kritiserar flyktingpolitiken är : RASISM eller möjligtvis SD-politik.

Jag anser att det finns problem eftersom följande har ökat lavinartat i Sverige senaste månaderna och finns benämnt som kod 291 :

Sexövergrepp
    Knivattacker
    Rån
    Mord
    Gruppvåldtäkter
    osv

Istället för att diskutera problemen anses det vara rasism när detta diskuteras.

Jag undrar om de som tycker att vi ska ta emot ytterligare 180 000 emigranter under 2016 (mestadels män).
    Är detta ett problem eller är man rasist för att man vill leva i ett tryggt land ?
    Då bör du även nämna att mycket är rena lögner, som t.ex sexövergreppen i badhusen, nåt som nu framkommit efter utfrågningar av personal och besökare och även kan ses i statistik hos Polisen.
    Det mesta är rena lögner eller organiserat på vissa ställen, och det finns inte alls nån allmän ökning, propaganda alltså.

Vi kan ju ta Himlabadet i Sundsvall, ett av Sveriges största och mest välbesökta äventyrsbad, dessutom beläget i ett område med en stor andel invandrare och även närhet till många skolor upp till universitetsnivå.
    Under de senaste 3 åren har ingen som helst ökning skett av sexövergrepp, detta med ett besöksantal på ca 1,5 miljoner.
    Utfrågningar av personal och besökare tyder inte heller på någon som helst ökning.

Däremot har det i media framförts krav på kameraövervakning, och bevakningspersonal, med hänvisning till de påstådda ökande sexövergreppen, nåt som nu visat sig vara rena lögner.

Och att antal anmälningar ökat, det bevisar ingenting, vilket alla med minsta insikt hur rättsväsendet fungerar vet.
    Det är inte förbjudet att anmäla, och det kan man även göra anonymt, vilket gör det till ett verkligt bra instrument att "bevisa" hur vissa brott ökat.
    Ingen riskerar något med att anmäla, så det används ofta i propagandasyfte av högerextremisterna.., om nån nu missat det.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-02-17 07:20:23 följande:
    Då bör du även nämna att mycket är rena lögner, som t.ex sexövergreppen i badhusen, nåt som nu framkommit efter utfrågningar av personal och besökare och även kan ses i statistik hos Polisen.
    Det mesta är rena lögner eller organiserat på vissa ställen, och det finns inte alls nån allmän ökning, propaganda alltså.

Vi kan ju ta Himlabadet i Sundsvall, ett av Sveriges största och mest välbesökta äventyrsbad, dessutom beläget i ett område med en stor andel invandrare och även närhet till många skolor upp till universitetsnivå.
    Under de senaste 3 åren har ingen som helst ökning skett av sexövergrepp, detta med ett besöksantal på ca 1,5 miljoner.
    Utfrågningar av personal och besökare tyder inte heller på någon som helst ökning.

Däremot har det i media framförts krav på kameraövervakning, och bevakningspersonal, med hänvisning till de påstådda ökande sexövergreppen, nåt som nu visat sig vara rena lögner.

Och att antal anmälningar ökat, det bevisar ingenting, vilket alla med minsta insikt hur rättsväsendet fungerar vet.
    Det är inte förbjudet att anmäla, och det kan man även göra anonymt, vilket gör det till ett verkligt bra instrument att "bevisa" hur vissa brott ökat.
    Ingen riskerar något med att anmäla, så det används ofta i propagandasyfte av högerextremisterna.., om nån nu missat det.

tinyurl.com/z9nmdyv

Men det hjälper knappast med fakta: Åkessons klan har lyckats samla de mest vettlösa och fått dem att bli än mer vettlösa.

www.dalademokraten.se/opinion/ledare/kod-291-och-statistik-som-inte-visar-det-forvantade-1
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • lagge2

Jag har ingen aning om Sundsvall eftersom jag inte bor på den orten. Jag har mer koll på Växjö och här kommer lite info :

www.expressen.se/kvallsposten/sexuella-overgrepp-mot-tva-flickor-pa-bad/

www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/nytt-sexofredande-i-simhallen-i-vaxjo

Känns ju högt troligt att detta är påhittade historier och detta är två länkar av mängder som du kunde ha fått...men tror inte du vill läsa dem ändå.

Märkligt med folk som vill förneka problemen...du borde kanske söka jobb på polisen och jobba med mörkläggning av sextrakasserier ? Känns som det behövs förstärkning med operation mörkläggning, för nu kommer ju allt fram i ljuset.

Säkert jobbigt för dig att läsa om verkligheten...så fortsätt du att stoppa huvudet i sanden (så ser man ju inga problem)
  • lagge2

Jag har ingen aning om Sundsvall eftersom jag inte bor på den orten. Jag har mer koll på Växjö och här kommer lite info :

www.expressen.se/kvallsposten/sexuella-overgrepp-mot-tva-flickor-pa-bad/

www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/nytt-sexofredande-i-simhallen-i-vaxjo

Känns ju högt troligt att detta är påhittade historier och detta är två länkar av mängder som du kunde ha fått...men tror inte du vill läsa dem ändå.

Märkligt med folk som vill förneka problemen...du borde kanske söka jobb på polisen och jobba med mörkläggning av sextrakasserier ? Känns som det behövs förstärkning med operation mörkläggning, för nu kommer ju allt fram i ljuset.

Säkert jobbigt för dig att läsa om verkligheten...så fortsätt du att stoppa huvudet i sanden (så ser man ju inga problem)
  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-17 07:47:16 följande:
    tinyurl.com/z9nmdyv

Men det hjälper knappast med fakta: Åkessons klan har lyckats samla de mest vettlösa och fått dem att bli än mer vettlösa.

www.dalademokraten.se/opinion/ledare/kod-291-och-statistik-som-inte-visar-det-forvantade-1
    Jag tror få personer förstår vad du får ut av all förnekelser...finns mängder med artiklar kring sextrakasserier, gruppvåldtäkter, knivövergrepp och mord.
    Säg till vilket ämne du vill ha info kring så fixar jag fram lite länkar till dig = )
  • FDFMGA
    lagge2 skrev 2016-02-17 08:15:55 följande:
    Jag tror få personer förstår vad du får ut av all förnekelser...finns mängder med artiklar kring sextrakasserier, gruppvåldtäkter, knivövergrepp och mord.
    Säg till vilket ämne du vill ha info kring så fixar jag fram lite länkar till dig = )
    Perfekt!

Jag är nyfiken på länkar till trådarna du nämner i mitt citat nedan. Jag hade fått uppfattningen att dina påståenden inte var korrekta, utan att det bara laggat rätt ordentligtSkrattande
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:15:21 följande:
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
  • K Kalle
    lagge2 skrev 2016-02-16 19:10:40 följande:

Sexövergrepp
    Knivattacker
    Rån
    Mord
    Gruppvåldtäkter
    osv

Förutom ovanstående måste även hot mot och misshandel av homosexuella samt trakasserier och våld mot kristna asylsökande diskuteras. Det är inte OK (för att citera statsministern) att minoriteter på asylboenden inte kan vara trygga.
  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-17 08:43:03 följande:
    Perfekt!

Jag är nyfiken på länkar till trådarna du nämner i mitt citat nedan. Jag hade fått uppfattningen att dina påståenden inte var korrekta, utan att det bara laggat rätt ordentligtSkrattande
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
    Det är ju sådana som dig jag syftar på...vet inte om du uttalat det explicit men att prata om problem om utbildningsnivå är väl på gränsen enligt dig ?

Eller har jag missbedömt dig och du vill prata om problem med de hundratusentals män som kommit till landet. I så fall fortsätter jag gärna en diskussion....om du inte vill prata problem utan bara vill komma från bekymmer med att kalla samhällsdiskussion för rasism, då är du inte ens värd att diskutera mer med.
  • FDFMGA
    lagge2 skrev 2016-02-17 09:02:03 följande:
    Det är ju sådana som dig jag syftar på...vet inte om du uttalat det explicit men att prata om problem om utbildningsnivå är väl på gränsen enligt dig ?

Eller har jag missbedömt dig och du vill prata om problem med de hundratusentals män som kommit till landet. I så fall fortsätter jag gärna en diskussion....om du inte vill prata problem utan bara vill komma från bekymmer med att kalla samhällsdiskussion för rasism, då är du inte ens värd att diskutera mer med.
    Nej men nu har du gjort i offerblöjan igen.
  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-17 09:31:07 följande:
    Nej men nu har du gjort i offerblöjan igen.
    Jag har försökt vara tålmodig med dina citat och ditt konstiga blöjsnack.

Politiken är på gång att ändras och det är 95 % av svenskarna glada för...
    Jobbigt att ha alla emot sig va ?
  • K Kalle

Skönt att övriga partier börjar fatta galoppen nu när det gäller migration...

Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!