• K Kalle

Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. De drömmer sig tillbaka till ett fiktivt 50-tal med hemmafruar och alltid soliga somrar. Men det var inte särskilt bra för kvinnor på 50-talet. Kul att inte kunna skilja sig därför att man är helt ekonomiskt beroende av sin man liksom och vara tvungen att leva i misär om maken bestämmer sig för skilsmässa. Kvinnor som blev gravida fick ofta sparken från jobbet.

SD:are vill begränsa aborträtten, återinföra sambeskattningen och vårdnadsbidraget, tvångssterilisera handikappade och förbjuda äktenskap mellan homosexuella, skrota diskrimineringslagen (så att man återigen kan diskriminera gravida kvinnor) bland mycket annat. SD står för ett mörkt och kallt och kvinnofientligt samhälle.

Jag minskar mer än gärna på invandringen. Den invandring vi hade förra året var extrem och har redan fått negativa konsekvenser. Jag känner personer som i desperation över att en massa kvinnofientliga män från Afghanistan mfl länder väller in över gränserna, nu funderar på att rösta på SD. Dessa är dock totalt emot allt annat SD står för (se exempel ovan).

Gör inte misstaget att rösta på SD!

• Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!
  • K Kalle
    En god vän skrev 2016-01-21 17:17:46 följande:
    Definiera "avvikare".

Avvikande för vem?
    För mig är SD:are avvikare och de får ju komma till tals.
  • En god vän
    K Kalle skrev 2016-01-22 08:24:58 följande:

För mig är SD:are avvikare och de får ju komma till tals.

Ha ha, ja!
  • Ellindra

Skrämmande att så många, förutom det otäcka främlingshatet, strävar bakåt och för att rasera allt som byggts upp under årtionden. Jag blir ledsen, oroad, arg och frustrerad över det här. Hur tänker de? Läser de inte partiprogrammet eller vill de verkligen gå bakåt??

• glutten
    Dr Nail skrev 2016-01-18 10:56:47 följande:
    Det jag tänker är det jag skrev.

Okej, du vill ha en förklaring. Mannen upptäcker och testar nya egenskaper, kvinnan bevarar sådana som är positiva för arten ur överlevnadssynpunkten, genom att sortera bort män med icke-önskvärda egenskaper i parningsurvalet. Mannen är naturens försökskanin. Kvinnan ser till att spara det som verkar fungera.

Darwin. Ta det för vad det är med andra ord.
    Nu bortser du ju helt från det faktum att kvinnor inte alltid väljer sin "parningspartner". Kanske alldeles särskilt inte historiskt sett.
  • En god vän
    glutten skrev 2016-01-22 09:52:16 följande:

Nu bortser du ju helt från det faktum att kvinnor inte alltid väljer sin "parningspartner". Kanske alldeles särskilt inte historiskt sett.

Varför åberopa 1800-talet? Vad 2016...
  • En god vän
    Alltid42 skrev 2016-01-22 10:04:18 följande:

Hur kan man vilja rösta på ett parti som vill ha en statsreligion?

Jag fattar inte heller varför sekularismen provocerar sverigedemokrater så mycket.
  • K Kalle
    Ellindra skrev 2016-01-22 09:34:06 följande:

Skrämmande att så många, förutom det otäcka främlingshatet, strävar bakåt och för att rasera allt som byggts upp under årtionden. Jag blir ledsen, oroad, arg och frustrerad över det här. Hur tänker de? Läser de inte partiprogrammet eller vill de verkligen gå bakåt??

Allt som byggts upp... och gjort Sverige unikt. Jag menar unkna sysnsätt på kvinnor och homosexuella finns överallt. Färre länder som är öppna och toleranta. Det måste vi värna!
  • K Kalle
    Alltid42 skrev 2016-01-22 10:04:18 följande:

Håller så sjukt mycket med dig. Är helt förbluffad över att så många väljer att ens se åt detta parti. Tyvärr vet jag inte hur man ska bekämpa det, är själv ganska uppgiven.

Kolla in den här "sköningen" Julia Kronlid som sitter i partistyrelsen. www.fritanke.se/kreationism-i-sverigedemokraternas-styrelse/

Det är ju bara ett exempel. Hur kan man vilja rösta på ett parti som vill ha en statsreligion? En del svar jag fått på den frågan är helt efterblivna som tex, Kristendomen är inte lika hemsk som Islam. Obegripligt.

Jag fattar inte.

Och det konstiga är - KD har inte alls många röster. Varför passar SD nu helt plötsligt. Båda är värdekonservativa så det stänker om det och så är vi inte i Sverige. Det är ju talande att KD är stort bland vissa invandrargrupper. Strikta muslimer är ju också värdekonservativa.
  • glutten
    En god vän skrev 2016-01-22 10:05:11 följande:
    Varför åberopa 1800-talet? Vad 2016...
    Du kanske missade att Dr Nail åberopade Darwin?
  • En god vän
    K Kalle skrev 2016-01-22 10:13:47 följande:

Och det konstiga är - KD har inte alls många röster. Varför passar SD nu helt plötsligt.

SD vill ju begränsa invandringen - annars hade inte så många röstat på dem. Det brukar ju vara huvudskälet till deras stora röstandel visar undersökningar.
Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!