• K Kalle

Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. De drömmer sig tillbaka till ett fiktivt 50-tal med hemmafruar och alltid soliga somrar. Men det var inte särskilt bra för kvinnor på 50-talet. Kul att inte kunna skilja sig därför att man är helt ekonomiskt beroende av sin man liksom och vara tvungen att leva i misär om maken bestämmer sig för skilsmässa. Kvinnor som blev gravida fick ofta sparken från jobbet.

SD:are vill begränsa aborträtten, återinföra sambeskattningen och vårdnadsbidraget, tvångssterilisera handikappade och förbjuda äktenskap mellan homosexuella, skrota diskrimineringslagen (så att man återigen kan diskriminera gravida kvinnor) bland mycket annat. SD står för ett mörkt och kallt och kvinnofientligt samhälle.

Jag minskar mer än gärna på invandringen. Den invandring vi hade förra året var extrem och har redan fått negativa konsekvenser. Jag känner personer som i desperation över att en massa kvinnofientliga män från Afghanistan mfl länder väller in över gränserna, nu funderar på att rösta på SD. Dessa är dock totalt emot allt annat SD står för (se exempel ovan).

Gör inte misstaget att rösta på SD!

• Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!
  • En god vän
    glutten skrev 2016-01-22 10:47:18 följande:

Du kanske missade att Dr Nail åberopade Darwin?

Nej då, jag har knappast påstått att det var mer "up to date" heller.
  • glutten
    En god vän skrev 2016-01-22 10:55:39 följande:
    Nej då, jag har knappast påstått att det var mer "up to date" heller.
    Okej. Tyckte det var märkligt att kritisera mig för detta när det inte var jag som drog upp det.
  • K Kalle
    En god vän skrev 2016-01-22 10:55:03 följande:
    SD vill ju begränsa invandringen - annars hade inte så många röstat på dem. Det brukar ju vara huvudskälet till deras stora röstandel visar undersökningar.
    Precis, och därför hoppas jag att de andra partierna kan ta tag i frågan på ett konkret och tydligt sätt. Bäst just nu hade varit om S hade dumpat MP och lierat sig med Moderaterna (som i sin tur måste dumpa KD och C).
  • Ellindra

Vad menar du? Jag tänker på Sds unkna syn på kvinnor. Att de strävar bakåt

K Kalle skrev 2016-01-22 10:11:32 följande:

Allt som byggts upp... och gjort Sverige unikt. Jag menar unkna sysnsätt på kvinnor och homosexuella finns överallt. Färre länder som är öppna och toleranta. Det måste vi värna!

• Konservativ

Nu när SD i praktiken har vunnit, åtminstone till hälften, i och med att Miljöpartiet anammat deras invandringspolitik så kan ett av två saker hända. Antingen börjar man som TS skärskåda deras övriga politik. Det är ju inte precis nån hemlighet att SD:s absolut viktigaste fråga varit invandringen så om det får igenom sitt invandringspolitik så måste man se vad de i övrigt står för. SD kanske långsiktigt börjar sjunka eftersom de inte längre behövs. Eller också kan motsatsen hända: de ses som segrare och profeter och man tycker att man kan lita på dem även i andra frågor och man vill ha kvar dom som en tumme i ögat på de andra partierna.

De andra partierna vill i praktiken ha en statsreligion. varför skulle de annars ta fram kandidater till kyrkans politiska organ?

• Digestive
    K Kalle skrev 2016-01-22 10:13:47 följande:
    Och det konstiga är - KD har inte alls många röster. Varför passar SD nu helt plötsligt. Båda är värdekonservativa så det stänker om det och så är vi inte i Sverige. Det är ju talande att KD är stort bland vissa invandrargrupper. Strikta muslimer är ju också värdekonservativa.
    Kristdemokraterna är inte allt för värdekonservativa längre, inte så det stänker om dem iallafall. De uppdaterade sig en hel del under åren 2015 och 2014. Ja, till samkönade äktenskap och för dito adoption, exempelvis. De vill dock reglera aborträttigheten något, genom att sänka tidsgränsen.

En smått intressant notis är att just Kristdemokraterna, är det enda partiet som vill gå längre med att skilja stat ifrån kyrka. Genom att exempelvis avskaffa det juridiska kontraktet vid religiösa äktenskap.

I övrigt så har de en helt överlägset välarbetat och genomtänkt asylmottagningspolitik, sett till övriga oppositionspartier (och regeringen ska vi inte ens tala om, den höll i tre månader) och som kan (kunde?) få Sverige att hamna i en helt annan position än dagens (om det nu går att rätta upp den här olyckan överhuvudtaget, nu när den väl har inträffat och smeten har täckt bagaren totalt).

Ett fruktansvärt underskattat parti. De får dåligt med röster på grund av fördomar om ett prefix - inte för att folk faktiskt sitter och läser igenom deras motioner. Hade folk gjort det senare så hade man insett vilken politisk kvalité de faktiskt håller och framförallt sett till partiets storlek.

Ett exempel på deras prestation, på Område 8 (migration):

I parlamentarisk storleksordning:

Moderaterna (84 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/hrsovcq
    7 förslagspunkter, 5 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 3 sidor.

Sverigedemokraterna (48 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/gqf7t44
    1 förslagspunkt, 3 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 5 sidor.

Centerpartiet (22 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/zfey8fu
    1 förslagspunkt, 1 person har arbetat på motionen, hen har fått till ungefär 1 sida.

Liberalerna (19 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/jmzwonr
    1 förslagspunkt, 6 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 2 sidor.

Kristdemokraterna (16 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/zh9neb9
    39 förslagspunkter, 6 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 15 sidor.

Det är i mina ögon smått tragiskt att ideologier vars gränser knappt känns av i praktiken, så gott som alltid går före genuint välarbetad politik. Fina löften och ord, det säljer som smör, medan prestation och seriositet, det får ligga kvar i kyldisken. Uh..
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2016-01-22 15:25:52 följande:
    Kristdemokraterna är inte allt för värdekonservativa längre, inte så det stänker om dem iallafall. De uppdaterade sig en hel del under åren 2015 och 2014. Ja, till samkönade äktenskap och för dito adoption, exempelvis. De vill dock reglera aborträttigheten något, genom att sänka tidsgränsen.

En smått intressant notis är att just Kristdemokraterna, är det enda partiet som vill gå längre med att skilja stat ifrån kyrka. Genom att exempelvis avskaffa det juridiska kontraktet vid religiösa äktenskap.

I övrigt så har de en helt överlägset välarbetat och genomtänkt asylmottagningspolitik, sett till övriga oppositionspartier (och regeringen ska vi inte ens tala om, den höll i tre månader) och som kan (kunde?) få Sverige att hamna i en helt annan position än dagens (om det nu går att rätta upp den här olyckan överhuvudtaget, nu när den väl har inträffat och smeten har täckt bagaren totalt).

Ett fruktansvärt underskattat parti. De får dåligt med röster på grund av fördomar om ett prefix - inte för att folk faktiskt sitter och läser igenom deras motioner. Hade folk gjort det senare så hade man insett vilken politisk kvalité de faktiskt håller och framförallt sett till partiets storlek.

Ett exempel på deras prestation, på Område 8 (migration):

I parlamentarisk storleksordning:

Moderaterna (84 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/hrsovcq
    7 förslagspunkter, 5 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 3 sidor.

Sverigedemokraterna (48 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/gqf7t44
    1 förslagspunkt, 3 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 5 sidor.

Centerpartiet (22 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/zfey8fu
    1 förslagspunkt, 1 person har arbetat på motionen, hen har fått till ungefär 1 sida.

Liberalerna (19 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/jmzwonr
    1 förslagspunkt, 6 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 2 sidor.

Kristdemokraterna (16 ledamöter i riksdagen): tinyurl.com/zh9neb9
    39 förslagspunkter, 6 personer har arbetat på motionen, de har fått till ungefär 15 sidor.

Det är i mina ögon smått tragiskt att ideologier vars gränser knappt känns av i praktiken, så gott som alltid går före genuint välarbetad politik. Fina löften och ord, det säljer som smör, medan prestation och seriositet, det får ligga kvar i kyldisken. Uh..
    Om det vore så enkelt som du menar att ragga väljare, så är det bara att byta namn tiil nåt som ligger mer rätt i tiden.
    Men jag tvivlar, väljer man en partiledare som är fostrad i Livets Ord, så gäller nog de gamla förlegade kristna uppfattningarna, långt mer hos de styrande i KD än vad du tror.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Fjonken
    Ellindra skrev 2016-01-22 12:27:52 följande:

Vad menar du? Jag tänker på Sds unkna syn på kvinnor. Att de strävar bakåt

Tur det kommer in så många nya friska män som har en mycket bättre kvinnosyn då. Drömmer
  • En god vän
    glutten skrev 2016-01-22 11:06:05 följande:

Okej. Tyckte det var märkligt att kritisera mig för detta när det inte var jag som drog upp det.

Misstog mig lite där, ber om ursäkt.
Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!