• K Kalle

Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!

Det är så mycket fokus på SD:s invandrarfientlighet så folk ser inte hur oerhört värdekonservativa de är. Inte konstigt att det är mest män som röstar på dem. De drömmer sig tillbaka till ett fiktivt 50-tal med hemmafruar och alltid soliga somrar. Men det var inte särskilt bra för kvinnor på 50-talet. Kul att inte kunna skilja sig därför att man är helt ekonomiskt beroende av sin man liksom och vara tvungen att leva i misär om maken bestämmer sig för skilsmässa. Kvinnor som blev gravida fick ofta sparken från jobbet.

SD:are vill begränsa aborträtten, återinföra sambeskattningen och vårdnadsbidraget, tvångssterilisera handikappade och förbjuda äktenskap mellan homosexuella, skrota diskrimineringslagen (så att man återigen kan diskriminera gravida kvinnor) bland mycket annat. SD står för ett mörkt och kallt och kvinnofientligt samhälle.

Jag minskar mer än gärna på invandringen. Den invandring vi hade förra året var extrem och har redan fått negativa konsekvenser. Jag känner personer som i desperation över att en massa kvinnofientliga män från Afghanistan mfl länder väller in över gränserna, nu funderar på att rösta på SD. Dessa är dock totalt emot allt annat SD står för (se exempel ovan).

Gör inte misstaget att rösta på SD!

• Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-01-23 09:51:43 följande:

Det är inte fördomar, utan att få, inkl mig själv, vill veta av nåt parti där religion finns med som en förutsättning för sin politik. 

Vilket givetvis betyder, att KD själva frånsäger sig alla möjligheter till nån större politisk framgång.

Föreställ det vilket jävla liv det skulle bli, om ett uttalat islamskt parti skulle komma in i riksdagen,

eller varför inte ett satanistiskt parti.

Du är verkligen en höjdare på att uttala dig om saker utan kunskap.

Kristdemokraterna är ett anglosaxiskt liberalkonservativt parti och antiteokratiska. De vill separera på stat och kyrka så långt det går, inget annat riksdagsparti adresserar ens den frågan. Så ser verkligheten ut - medan du tror att religion är en förutsättning för deras politik.

Som sagt så är det här bara fördomar kring ett prefix och hittepå. När yta har gått före kunskap och med en tesked illvilja på toppen.
  • En god vän
    Digestive skrev 2016-01-24 01:03:02 följande:

Som sagt så är det här bara fördomar kring ett prefix och hittepå. När yta har gått före kunskap och med en tesked illvilja på toppen.

Jag tror hen syftar på att de anser att den "kristna värdegrunden" skall ligga som grund för hela samhällsutvecklingen. Åtminstone sade de så innan.
  • Digestive
    En god vän skrev 2016-01-24 04:32:16 följande:

Jag tror hen syftar på att de anser att den "kristna värdegrunden" skall ligga som grund för hela samhällsutvecklingen. Åtminstone sade de så innan.

I princip alla konservativa partier i västvärlden har en kristen värdegrund, det är vad som följer den konservativa värdeidén - i länder med en kristen historia. Det finns diverse nationalkonservativa partier som skiljer sig men dessa går i princip att räkna på fingrarna.

Just Kristdemokraterna har ju även moderniserat sin kristna värdegrund betydligt - som numera säger ja till samkönade äktenskap, dito adoption och som vill reglera och inte avskaffa aborträtten.

Sverigedemokraterna har en avsevärt mer religonsbejakande politik, än vad Kristdemokraterna har - som vill stärka kyrkans influenser band till stat, samhälle med mera. Och i en tid där Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna är de två naturliga valen för den konservativa våg vi ser, så är det ett gravt misstag - att som motståndare till Sverigedemokraterna, sitta och hitta på hur mycket Kristdemokraterna fjättras av kristendom.

Jag tänker inte sitta och se på medan Världsmedborgare skjuter sig själv i foten, på grund av okunskap. Då är jag hellre lite brysk och knäpper vederbörande på näsan. För att sitta och skriva att religion är en förutsättning för Kristdemokraternas politik, är som att be om att konservativa som läser det, just väljer Sverigedemokraterna (som ironiskt nog, har en betydligt mer religionsbejakande politik).

Kristdemokraterna är utan tvekan det bättre konservativa partiet i riksdagen. De har en så välarbetad politik att Sverigedemokraternas framstår som ett veckoprojekt utav en förskoleklass. På den punkten har inte något parti mycket att komma med. Och som konservativt parti så har de även minst med religion att göra, de är de facto antiteokratiska, medan Sverigedemokraterna faktiskt vill ha mer teokrati i Sverige.

Missvisande information och fördomar om Kristdemokraterna, är väldigt skadligt för Sverige idag och när konservatism är på frammarsch. Det blir bara mer till Sverigedemokraternas favör och på grund av just desinformation, hittepå och rent struntprat.

Man får tänka längre än vad näsan räcker för Kristdemokraterna har ett ordentligt djup och det är nog så värt att pejla och kolla upp - istället för att tro och utgå ifrån att prefixet "Krist" berättar allt. Det är nämligen LÖJLIGT långt ifrån sanningen.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2016-01-24 01:03:02 följande:
    Du är verkligen en höjdare på att uttala dig om saker utan kunskap.

Kristdemokraterna är ett anglosaxiskt liberalkonservativt parti och antiteokratiska. De vill separera på stat och kyrka så långt det går, inget annat riksdagsparti adresserar ens den frågan. Så ser verkligheten ut - medan du tror att religion är en förutsättning för deras politik.

Det får vara hur det vill med den saken, och jag har väljarna med mig i min tolkning.
    Så vill KD bli större så får dom göra en nystart med nytt namn.
    Och en separation mellan stat och kyrka är enbart en penningfråga idag, och den frågan är redan avgjord sen lång tid tillbaka.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dennis2016

Nu är det ju bara Metro som hänvisar till den opinionsundersökning som brukar vara den mest tillförlitliga.....resultatet av den visar.

SD är överlägset störst parti.

Vi får hoppas på nyval och 

M + SD = hopp för Sverige 

• KillBill
    Dennis2016 skrev 2016-01-24 14:19:37 följande:

Nu är det ju bara Metro som hänvisar till den opinionsundersökning som brukar vara den mest tillförlitliga.....resultatet av den visar.

SD är överlägset störst parti.

Vi får hoppas på nyval och 

M + SD = hopp för Sverige 

Det är ingen idé att du lägger tid på att önska att Moderaterna ska att rädda Sverigedemokraterna. Det kommer aldrig att ske.
  • Flash Gordon
    Digestive skrev 2016-01-24 12:50:52 följande:
    Och i en tid där Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna är de två naturliga valen för den konservativa våg vi ser, .

Väl värt att tänka på. Vi får se om Moderaterna också tar upp kampen om dessa väljare. Det är mellan dessa tre det lär stå för konservativa.

Digestive skrev 2016-01-24 14:10:46 följande:
    Det finns mer att göra på den fronten, som att exempelvis riva upp det kyrkliga äktenskapets juridiska status med mera. .

Två saker att önska:

- Svenska Kyrkan ska avsäga sig vigselrätten. Den juridiska aspekten på äktenskapet hanteras rimligen av en myndighet istället för en medlemsorganisation. Sedan får varje kyrka själv välja hur de vill viga, eller inte viga, i sin tro.

- De politiska partierna skall ut ur kyrkan. Lika lite som sossar och moderater skall kampanja för och styra över vem som sitter i styrelsen för IFK Göteborg eller AIK så ska de vara involverade i vilka som sitter i kyrkofullmäktige. Kyrkan är så politiserad att det till och med delas ut partibidrag till partierna om man får en plats i kyrkofullmäktige.

• En god vän
    Dennis2016 skrev 2016-01-24 13:58:27 följande:

Att det finns dom som hellre vill att Sverige tas över av ensamkommande kriminella män ställer jag mig helt oförstående till.

Bara för att man inte gillar SD betyder det inte att man stödjer sådant.
  • En god vän
    NattSomDag skrev 2016-01-24 16:43:33 följande:

Vi är alla högutbildade och högavlönade, och tillhör således inte dem som skulle tjäna ekonomiskt på en SD-styrd skattepolitik.

Vad menar du? SD accepterade ju 4 av 5 jobbskatteavdrag.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-01-24 13:01:26 följande:

Det får vara hur det vill med den saken, och jag har väljarna med mig i min tolkning.

Så vill KD bli större så får dom göra en nystart med nytt namn.

Och en separation mellan stat och kyrka är enbart en penningfråga idag, och den frågan är redan avgjord sen lång tid tillbaka.

En tolkning som du alltså gör utifrån namnet. Allena. Precis som jag sa. Bara fördomar.

Ja, eller hur, visst borde de byta namn. Allt för att blidka den politiskt ointresserade! Vart enda parti borde vara genomgående populistiska. Kanske Discopartiet vore något.
Svar på tråden Rösta inte på SD om du är för ett öppet och jämställt sahälle!