• soofa

BIM februari 2016

Jag har letat men inte hittat någon tråd för oss med BIM i februari 2016. 

Jag hade hoppats på ett plus nu i januari, men mensen verkar komma på måndag eftersom mina spottings har kommit som de brukar. Nu siktar jag på ett plus omkring den 11 februari istället och hoppas att ni är många som vill följas åt. Glad

• Svar på tråden BIM februari 2016
  • Fian88
    nepe skrev 2016-01-21 19:13:01 följande:

Haha jag förstår :) Jag började också när mensen var slut men det var ju också bara pga min cykel :P Kul att det var lika för dig, var inte meningen att verka översittig :) åh vad kul! Jag tar sista tabletten imorgon och har ul på torsdag! Så spännande! :D Japps, letrozol är också äl-stimulerande.. Trodde jag skulle få pergo men fick detta. Egentligen en hormonsänkare vid bröstcancer. Lite läskigt att läsa det  i innehållsförtecknings men jag var förberedd :P

Kul att följas åt på "samma sätt" :)

Du lät inte alls översittig!:)
    Ja men eller hur! Hoppas tabletterna gör susen för oss!:)
  • Sandrisen92

Hej!

Kan  ni inte berätta om de pergotime? Varför äter man de? Om man är osäker på om man har ägglossning? Är de receptbelagd:)?

Ägglossningen börjar närma sig 5-7 dagar kvar gissar jag, så tänkte börja sexa på varannan dag från nu och hoppas på det bästa:)

• Fian88
    Sandrisen92 skrev 2016-01-21 21:08:13 följande:

Hej!

Kan  ni inte berätta om de pergotime? Varför äter man de? Om man är osäker på om man har ägglossning? Är de receptbelagd:)?

Ägglossningen börjar närma sig 5-7 dagar kvar gissar jag, så tänkte börja sexa på varannan dag från nu och hoppas på det bästa:)

Man äter pergotime om man inte får äl. Man vet om man får äl eller inte genom att ta ett progesteronprov, progesteron är det hormon som ökar efter äl. Pergotime är receptbelagt och man ska helst inte ta det, eller liknande läkemedel, utan att ha kontakt med sjukvården. Man kan nämligen bli överstimulerad och släppa för många ägg. Risken för flerbörd ökar ganska markant. Så går man till en seriös läkare/gynekolog så kollar man med ultraljud hur många ägg som mognat innan man kör på med oskyddat sex.
    Googla på det så hittar du massa info:). Och är du osäker på om du får äl så kontakta gyn.
  • Arissa

Går med här jag också, blir tredje försöket! Hoppas det blir något! Bim 20 feb!

• mininiss

Hej alla! Ser de här positiv ut?
  • Sajocawa
    mininiss skrev 2016-01-22 01:18:35 följande:

Hej alla! Ser de här positiv ut?

Nej men så gott som, så ta nya test idag också. Är det starkare så har du din peak och är det svagare så har det redan varit..
  • karinjanson

Jag kan nog lämna den här tråden redan nu. Sambons sexlust har varit i stort sett obefintlig, låg i måndags men det är det enda på en vecka. Med ägglossning i onsdags, och med tanke på alla de månader vi haft sex minst varannan dag runt ÄL och det inte tagit sig, så lär det nog inte ta sig nu.

• frestelsen
    karinjanson skrev 2016-01-22 08:02:11 följande:

Jag kan nog lämna den här tråden redan nu. Sambons sexlust har varit i stort sett obefintlig, låg i måndags men det är det enda på en vecka. Med ägglossning i onsdags, och med tanke på alla de månader vi haft sex minst varannan dag runt ÄL och det inte tagit sig, så lär det nog inte ta sig nu.

Men va trist:/ varför vill han inte? Är det press för du har äl? Fast det kan ta sig iaf. Jag kommer inte berätta för min man när jag har äl. Utan går o hånglar upp han när jag tycker de ska liggas:) sen kommer vi inte lägga på äl dagen utan jag kör varannan dag så det finns fler simmare
Svar på tråden BIM februari 2016