• Sajocawa

BIM februari 2016

mininiss skrev 2016-01-22 01:18:35 följande:

Hej alla! Ser de här positiv ut?

Nej men så gott som, så ta nya test idag också. Är det starkare så har du din peak och är det svagare så har det redan varit..
  • Sajocawa
    ccccccc skrev 2016-01-25 07:10:17 följande:

är det någon som fått positivt ägglossningstest med 3 dagars mellanrum? använder cb digital och fick positivt tors kväll och sen igen sön kväll?? ska jag räkna sön kväll som positivt isf? eller är det ngt fel och antagligen ingen ägglossning då?

Hm men vilket test använder du? Cb digital med dubbel hormonindikator visar ju alla dina fertila dagar, och sen när du har max fertilitet..
  • Sajocawa
    ccccccc skrev 2016-01-25 07:39:33 följande:

jag använder det som visar hög och max men har alltså fått max två ggr (efter hög några dagar)

Hm, då vet jag inte... Ägget kanske har lite svårt för att släppa.. Kan du inte ta ett annat ägglossningstest (sticka) och se hur det ser ut?
  • Sajocawa
    Testartest skrev 2016-01-25 16:21:14 följande:

Då jag redan har känningar över tjejmagen köpte jag ÄL test idag, dag 7 i cykeln. Så här ser det ut, ser ut som en stegring är på g, eller?

Nja inte nödvändigtvis.. Sådär ser det ut för mig i princip oavsett var i cykeln jag befinner mig..
  • Sajocawa

Hej alla. Jag har varit lite frånvarande från familjeliv denna månad.. Sen har jag mest bara gått och väntat på ägglossning som inte kom förrän på cd 24 så äntligen har jag en BIM att längta efter, 8 februari om någon vill lägga till mig på listan. Detta blir tredje försöket efter MA, andra barnet.

Ni som börjar närma er BIM, hur känns det?

• Sajocawa
    frestelsen skrev 2016-01-28 18:17:27 följande:
    Bim samma som mig:) vilken äl? Spännande.
    Bara äl+2 idag.. Du är på äl+3 va? :)

Spännande att ha någon att analysera ihop med... Redan samma dag som jag hade ägglossning började jag googla på symptom, fattar inte varför man är så dum...som att det helt plötsligt har dykt upp ett nytt symptom sen förra månaden som gör att man kan avgöra direkt om det tagit sig eller inte... :')
  • Sajocawa
    sebbejonte skrev 2016-01-28 18:17:15 följande:
    Jag är på äl+8 idag, bim-6. Har ont i brösten, började igår, molande värk i magen och i ländryggen. Men har haft förut så ser det inte som gravtecken.
    Då är det i alla fall inte jättelångt kvar! Testar du något innan BIM eller väntar du? :)
  • Sajocawa
    sebbejonte skrev 2016-01-28 19:13:09 följande:
    Har testat både igår och idag. Jag tror jag inbillade mig men jag tyckte jag såg något idag men tiden går ju så sakta....
    Åh vet hur det är.. Men än är det väldigt tidigt att plussa, det kanske inte ens har fäst än.. :) håller tummarna!
    Vad använder du för test?
  • Sajocawa
    mkess skrev 2016-01-28 20:01:35 följande:
    Jag är också på tredje försöket efter ett missfall! Håller tummarna för dig!

Är på äl+11 och har känt både mensvärk (vanligt) och onda ilande hugg prick i livmodern (ovanligt) men måste vara fel på testen för de envisas med att visa negativt!
    Vad spännande! Då måste du ju vara nära BIM.. Häng inte upp dig på de negativa testen, det finns en anledning till att de flesta testen är från BIM, det är långt ifrån alla som får positivt innan BIM (trots att det känns som man hör folk hit och dit hela tiden som plussar tidigt)..
  • Sajocawa
    nelpo skrev 2016-01-28 21:00:16 följande:

Hej!

Jag skriver detta lite i chock.
    De senaste dagarna har jag känt på mig att jag är gravid, inga supertydliga symtom utan bara en stark känsla. Kan tillägga att jag är 30+ och att jag aldrig varit gravid tidigare.
    Trots att jag inte ska ha mens förrän på måndag (1/2) så kunde jag inte motstå att göra ett grav.test imorse, mest för att få ett negativt resultat och därmed "slå bort" övertygelsen att jag är gravid.
    Jag använde testlagrets sticka och blev förvånad när jag såg ett svagt positivt resultat. Dock såg jag att bäst före-datumet var oktober 2015 och när jag googlade såg jag att utgångna gravtest kan ge felaktiga positiva resultat.
    Jag kunde inte sluta tänka på det så på eftermiddagen gjorde jag ett CB med veckoindikator - och fick "gravid 1-2".
    Är det möjligt att testa positivt så många dagar innan mens?

Grattis.

Absolut, det handlar inte om hur långt ifrån BIM man är (för alla har olika lång lutealfas) utan det handlar om hur många dagar efter ägglossning det är :)
Svar på tråden BIM februari 2016