Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

BIM februari 2016

Jaha spotings idag blir mens ikväll eller inatt. Så hoppar gärna in här med er. Bim 8/2, 2:a försöket sen MA i november.

• frestelsen
    879214 skrev 2016-01-13 15:04:07 följande:

Jag har ÄL ca 20 jan, när borde man ha sex då för störst chans enligt er?

Typ 2 dagar innan till en dag efter. Kan va svårt att veta om äl är exakt om du inte tempar. Men sexa på ba man kan aldrig ligga för mycket :)
  • frestelsen
    karinjanson skrev 2016-01-22 08:02:11 följande:

Jag kan nog lämna den här tråden redan nu. Sambons sexlust har varit i stort sett obefintlig, låg i måndags men det är det enda på en vecka. Med ägglossning i onsdags, och med tanke på alla de månader vi haft sex minst varannan dag runt ÄL och det inte tagit sig, så lär det nog inte ta sig nu.

Men va trist:/ varför vill han inte? Är det press för du har äl? Fast det kan ta sig iaf. Jag kommer inte berätta för min man när jag har äl. Utan går o hånglar upp han när jag tycker de ska liggas:) sen kommer vi inte lägga på äl dagen utan jag kör varannan dag så det finns fler simmare
  • frestelsen
    karinjanson skrev 2016-01-22 13:11:15 följande:

Nej han vet inget om ägglossning så han borde inte känna press av det. Jag vet faktiskt inte, har försökt fråga om något är fel men han har väl bara en dålig vecka helt enkelt. Vi brukar ha sex varannan dag annars ungefär, nu har jag i princip gjort allt för att få honom att tända till men det går inte. Jag får helt enkelt vänta till nästa fertila period, men då tror jag att jag ska berätta att jag har ägglossning så kanske han blir lite peppad, lite tvärtom-metoden haha!

Ja blir ju inge bra om man pressar. Men ropa inte hej ännu! Du kan bli gravid iaf:)
  • frestelsen
    Rackamaja skrev 2016-01-23 13:50:40 följande:

Hej! Jag hoppar in här då mensen kom som beräknat inatt. BIM 23 februari, 9:e försöket, första barnet.

Denna cykel kommer vi prova med nattljusolja och grapefruktjuice då jag helt och hållet saknar ÄL-sekret. Någon som testat?

Håller tummarna för oss alla!

Jag körde grapefruktjuice nu o gav massa äl sekret. Maken kände massa skillnad :) sen bidrottninggele och fick positivt äl test idag:) cd 14 o jag brukar få äl cd 17 typ. Kan verkligen rekommendera båda:) väntar på att min temp ska gå upp så ska jag ta progesterall och albyl minor :)
  • frestelsen
    879214 skrev 2016-01-24 11:31:27 följande:

En snabb fråga, hade positivt äl-test torsdag eftermiddag, fredag+lördag morgon negativt idag söndag. Hade sex måndag, onsdag, torsdag samt lördag morgon. Skulle haft igår kväll men somnade vilket jag har sån ångest över.... Tror ni att det räcker? När hade jag troligtvis äl? Nån ide o ligga ikv söndag?

Dvs:

LH-stegring tors em-lör morgon.

Sex mån, ons, tors, lör morgon.

Hade du positivt äl test fredag-lördag? Eller va de neg på lördag? Ägget släppte troligt igår men ha sex ikväll med:)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-24 13:25:17 följande:

Hoppar in här, mensen kom imorse.. Tänkte med testa grapefruktsjuice denna månad, då jag får dåligt med ägglossningssekret. Vart köper ni eran? Någon speciell sort?

Detta blir nu försök nummer 18 för oss. Skam den som ger sig.

Jag har två barn sedan innan. Men detta blir vårat första gemensamma o hans första.

BIM 23/2. Men det kan ändras då jag har cykler på allt mellan 28-32 dagar.

Jag köpte grapefrukt juice på ica. Röd frukt har jag hört de ska va. Ju renare juice ju bättre. Fick massa äl flytningar t.o.m mannen sa att han kände skillnad :)så de hjälper ju spermier in i ledarna med:) prova det och börja redan nu:)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-24 15:44:11 följande:

Tack för tipset! Det ska inhandlas! Är det ett glas per dag fram till ägglossning eller genom hela cykeln?

Jag körde ett sista glas idag då jag fick positivt på ältest igår och tempdipp idag:) men sen körde jag bidrottninggele och ska äta några dagar till typ äl+5. Kan verkligen tipsa om det med som gjorde att min äl kom cd 15 istället för cd 17:)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-24 17:04:37 följande:

Bidrottninggele alltså? Vad är det o vad gör den? När äter man den ? Köper?... Osv osv?

Haha

Beställ på apotea.com har bra priser:) det är bidrottninen som producerar och den gynnar äl och ger bra ägg:) du tar varje dag fram till äl eller lite till men inte om du blir gravid. Därför slutar jag om nån dag då jag är helt 100 på äl vart:) så om man vill pröva lite egna saker o "boosta" är då bim->äl bidrottninggele och grapefruktjuice äl->till mens progesterall (ska man inte sluta med om man blir gravid förns v. 12. Progesterall kan man köpa på graviditetskollen. Så kör jag:) men ska ta albyl minor med MEN det är för jag får proppar i livmodern som ger mf så jag rekommenderar det inte om man inte har lät för mf. Då är det värt att pröva :) väntar på att läkaren ska ringa så får jag sprutor som gör att blodet inte koagulerar i livmodern. Om man gör ivf brukar kvinnan få trombyl som är som albyl minor fast trombyl är receptbelagda. Så det gör att det blir ett bättre flöde i livmodern.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-24 18:33:50 följande:

Det låter ju värt att testa faktiskt! Tack för tipset!!

Progesterall är det okej att använda då även om

Man inte "behöver". Det är inget som kan gå fel om man använder?

Nej då:) det är bara bra. Men den FÅR man inte glömma o smörja med isåfall. Fast du har väl normal lutealfas va? Pröva bidrottninggele o grapefrukt bara denna månad:) sen fast du får positivt äl test kör sex en vecka till efter typ varannan till var tredje dag.
Svar på tråden BIM februari 2016