• soofa

BIM februari 2016

Jag har letat men inte hittat någon tråd för oss med BIM i februari 2016. 

Jag hade hoppats på ett plus nu i januari, men mensen verkar komma på måndag eftersom mina spottings har kommit som de brukar. Nu siktar jag på ett plus omkring den 11 februari istället och hoppas att ni är många som vill följas åt. Glad

• Svar på tråden BIM februari 2016
  • Lilla Luna
    Cfmilla skrev 2016-02-26 19:34:43 följande:

Var tvungen att ladda ner det och förstora, haha! Jag tror fan jag anar något!!!! hatar att de inte syns på bild. Mitt predictor early från förut är jättetydligt nu. Vågar man lita på det då tror du?

Jag tror absolut du är gravid! :D mitt tog jag nu ikväll. Det är svagt men ändå fuklt synligt. Behöver inte stirra på det eller så. Helt klart rosa. Jag dööör!
  • Cfmilla
    Lilla Luna skrev 2016-02-26 19:38:03 följande:

Jag tror absolut du är gravid! :D mitt tog jag nu ikväll. Det är svagt men ändå fuklt synligt. Behöver inte stirra på det eller så. Helt klart rosa. Jag dööör!

Hahaha jag är med dig!! Jag döööööör!! Hihi
  • My102

Jag känner mig så nere..har haft en skit dag på jobbet men efter gårdagen svaga SVAGA plus så kände en sån glädje..tills på eftermiddagen då jag fick mer ont i magen än innan, har innan inte riktigt haft mensvärk mer en brännande känsla, och jag går på toaletten kring halv sju i kväll å upptäcker en ljusrosa flytning, inget i trosan eller så. Tog ett test och mitt tålamod tryter riktigt fort så jag tog isär det.. Såg ut som färgrester och konstaterar fakta och går på en tjejmiddag, skit svårt att försöka hålla humöret uppe plus att denna fråga kom upp "jaha, när ska ni skaffa barn då?" Jag kräks på den frågan nu.

Lyckas slita mig loss kring halv elva, kommer hem, går på toa, har fortfarande haft en del menssmärtor under kvällen och mycket riktigt kom det en rikligare blödning med en klump i. Hade dock inget på bindan och inget i trosan innan första blödningen heller. Jag blir så ledsen! Och smått frustrerad. Jag tar fram dem gjorda grav testen och tittar, plusset sen igår syns fortfarande och det jag tog idag visar också ett svagt plus.. Jag vet inte vad jag ska tro.

Jag har tagit otaliga med test under denna 9 månaders period och jag har aldrig fått ett streck på ställe förrut så detta är/var defentivt någonting.

Någon som har varit med liknande?

• Lilla Luna

Skulle ju spara på mitt cb till imorgon. Svagt på TL mem tydligare än igår så jag kunde inte hålla mig. Syns knappt på bild här dock. Syns svagt men tydligt egentligen. Blått.
  • Cfmilla
    Lilla Luna skrev 2016-02-27 07:02:07 följande:

Skulle ju spara på mitt cb till imorgon. Svagt på TL mem tydligare än igår så jag kunde inte hålla mig. Syns knappt på bild här dock. Syns svagt men tydligt egentligen. Blått.

Japp laddade ner bilden då såg jag!! åååå det är ju så spännande. Hej bebis!

tog ett test i natt vid 4 när jag var uppe och kissade. Det var inte lika starkt som det från igår men ändå lätt synbart. Antar att de kan ha att göra med att urinet faktiskt inte var lika koncentrerat. men jag ska sluta test-hetsa nu.
  • Cfmilla

Nu behöver jag inte fundera mer, jag är gravid!

Lycka till alla som väntar på plus! <3
  • 78kanel
    My102 skrev 2016-02-26 23:56:15 följande:

Jag känner mig så nere..har haft en skit dag på jobbet men efter gårdagen svaga SVAGA plus så kände en sån glädje..tills på eftermiddagen då jag fick mer ont i magen än innan, har innan inte riktigt haft mensvärk mer en brännande känsla, och jag går på toaletten kring halv sju i kväll å upptäcker en ljusrosa flytning, inget i trosan eller så. Tog ett test och mitt tålamod tryter riktigt fort så jag tog isär det.. Såg ut som färgrester och konstaterar fakta och går på en tjejmiddag, skit svårt att försöka hålla humöret uppe plus att denna fråga kom upp "jaha, när ska ni skaffa barn då?" Jag kräks på den frågan nu.

Lyckas slita mig loss kring halv elva, kommer hem, går på toa, har fortfarande haft en del menssmärtor under kvällen och mycket riktigt kom det en rikligare blödning med en klump i. Hade dock inget på bindan och inget i trosan innan första blödningen heller. Jag blir så ledsen! Och smått frustrerad. Jag tar fram dem gjorda grav testen och tittar, plusset sen igår syns fortfarande och det jag tog idag visar också ett svagt plus.. Jag vet inte vad jag ska tro.

Jag har tagit otaliga med test under denna 9 månaders period och jag har aldrig fått ett streck på ställe förrut så detta är/var defentivt någonting.

Någon som har varit med liknande?

Åå förstår du är orolig. Kolla upp det kanske med bm? Många har ju ofarliga blödningar i börjanav grav... Lycka till<3
  • Flurriburr

Dum fråga kanske.

Men det vita, lite tjocka slemmet som kan komma kring ÄL, är det något som blir innan eller efter ÄL? Har jag redan haft eller är jag på väg att få ÄL? Tänkte om det kanske redan är försent :/

• Lilla Luna
    Cfmilla skrev 2016-02-27 08:17:53 följande:

Woho!!!
  • Mammamiia10
    Cfmilla skrev 2016-02-27 08:17:53 följande:

Jättegrattis!!!!:)
  • Blomman94

Mensen kom med buller o bång igår, sjukt obehagligt aldrig varit med om att de kommer så fruktansvärt mkt levrat blod? Hur mkt som helst. Blöder som en gris.. Fan fan fan känner jag. När ska de ta sig?

• Mamsterbabe

Får jag hoppa in här?

Slutade med p-piller (yaz) den 24/1. Vi hade sex lite då och då, den 18/2 fick jag lite brun flytning & tänkte att det var mensen. Men fick inte mer än så, har sen dess haft illamående, yrsel, spänd mage/mensvärk, och nu även väldigt ömma bröst plus att jag fick ut bröstmjölk igår?!

Har testat som en galning i en veckas tid, får full stegring på äl-tester men negativa Gravtest. Tyckte jag fick en antydan till ett streck på ett rfsu test men sen är alla andra blanka så tror det var spökstreck?

Vet inte när jag borde få mens eller hur jag ska räkna, vad tror ni?

Blir ju knäpp av alla symptom, särskilt när det här med ömma bröst kom eftersom det var mitt första tecken med äldsta sonen.

• Fian88
    Mamsterbabe skrev 2016-02-28 14:43:34 följande:

Får jag hoppa in här?

Slutade med p-piller (yaz) den 24/1. Vi hade sex lite då och då, den 18/2 fick jag lite brun flytning & tänkte att det var mensen. Men fick inte mer än så, har sen dess haft illamående, yrsel, spänd mage/mensvärk, och nu även väldigt ömma bröst plus att jag fick ut bröstmjölk igår?!

Har testat som en galning i en veckas tid, får full stegring på äl-tester men negativa Gravtest. Tyckte jag fick en antydan till ett streck på ett rfsu test men sen är alla andra blanka så tror det var spökstreck?

Vet inte när jag borde få mens eller hur jag ska räkna, vad tror ni?

Blir ju knäpp av alla symptom, särskilt när det här med ömma bröst kom eftersom det var mitt första tecken med äldsta sonen.

Du kanske har äl nu då? Eller har du fått positivt utslag i flera dagar? Kroppen kan ju bli lite off efter att man slutat med p-medel. Annars så avvakta några dagar och testa med gravtest igen.
  • SSK13
    sebbejonte skrev 2016-02-26 15:25:04 följande:

Jag lämnar denna tråden nu. Vi fick precis svar från läkare att min sambo inte har några spermier :(

Åh :( jag har sett dig i de trådar jag varit med i de senaste månaderna och blir så ledsen för er skull :/ kommer ni gå vidare med andra metoder?

Massor med kramar
  • sebbejonte
    SSK13 skrev 2016-02-28 16:06:20 följande:

Åh :( jag har sett dig i de trådar jag varit med i de senaste månaderna och blir så ledsen för er skull :/ kommer ni gå vidare med andra metoder?

Massor med kramar

Tack. Blev sånt chockbesked men nu har det lagt sig lite. Då min sambo blev uppringd av läkaren som frågade om han kunde komma till mottagningen var jag inte med då det inte var ett planerat besök. Han fick lite dålig förklaring på svaret på provet så jag ska ringa labbet imorgon o be dom förklara för det står att det fanns få rörliga/döda spermier? Jaha vilket är det liksom?

Kanske det finns några. Läkaren skulle skicka remiss till en urolog där fler prover skulle tas för att kolla så ingen inflammation orsakar detta eller om det är stopp någonstans. Läkaren pratade även om IVF och ICSI.

Jag som har bim idag har ju såklart inte fått min mens....tog ett RFSU igår kväll som var negativt.
  • SSK13
    sebbejonte skrev 2016-02-28 18:47:13 följande:

Tack. Blev sånt chockbesked men nu har det lagt sig lite. Då min sambo blev uppringd av läkaren som frågade om han kunde komma till mottagningen var jag inte med då det inte var ett planerat besök. Han fick lite dålig förklaring på svaret på provet så jag ska ringa labbet imorgon o be dom förklara för det står att det fanns få rörliga/döda spermier? Jaha vilket är det liksom?

Kanske det finns några. Läkaren skulle skicka remiss till en urolog där fler prover skulle tas för att kolla så ingen inflammation orsakar detta eller om det är stopp någonstans. Läkaren pratade även om IVF och ICSI.

Jag som har bim idag har ju såklart inte fått min mens....tog ett RFSU igår kväll som var negativt.

Ja det är klart det är ett chockbesked. Bra att du ringer upp, bättre än att gå och fundera.

Tänker att du också fått svar på dina frågor om något hänt med dig och din kropp. Har för mig att du tyckt det tagit lång tid med tanke på att du blivit gravid lätt förut med din fd?

Din nuvarande har inga barn alls? Hur har han tagit det hela? Kramar
  • sebbejonte
    SSK13 skrev 2016-02-28 20:55:38 följande:

Ja det är klart det är ett chockbesked. Bra att du ringer upp, bättre än att gå och fundera.

Tänker att du också fått svar på dina frågor om något hänt med dig och din kropp. Har för mig att du tyckt det tagit lång tid med tanke på att du blivit gravid lätt förut med din fd?

Din nuvarande har inga barn alls? Hur har han tagit det hela? Kramar

Vi har inte utrett mig alls utan började med min sambo. Ja jag är väldigt fertil därför började vi med sambon.

Nej han har inga barn o aldrig gjort någon gravid. Vi pratar mycket om det men han ser nog ändå relativt ljust på det hela, att det verkar finnas hjälp. Att vi kan inte göra något nu mer än vänta så vi fortsätter försöka pricka in ägglossning

Kram
  • sebbejonte

Idag ringde jag labbet o frågade om dom kunde förklara vad menar med enstaka rörliga/döda spermier kan ses.

Det fanns både döda och enstaka rörliga spermier men inte många. Då finns det alltså en liten liten chans att bli gravida på egen hand. Det känns bra.

Jag hade bim igår och min mens har inte dykt upp

• Villhaenliten

Bim idag. Synligare (tror jag) blodådror på brösten och ut över armarna. Ömma känningar i bröstvårtorna försvann igår eller i förrgår om jag inte missminner mig. Kändes lite konstigt i nedre delen av magen tidigt imorse, osäker på om det är mensvärk/molvärk eller gasig i magen haha. Tog ett negativt test imorse så det kändes väldigt tråkigt, bör jag vänta lite till och ta ett nytt test eller är det kört?

Svar på tråden BIM februari 2016