• terfje

Biomammor på vem ligger ansvaret!

Hej!
    Märker redan att många är trötta på hur jag skriver och vad jag skriver.

Dock ännu en allmän fråga:
    Scenario Du är biomamma och ditt ex har träffat en ny efter 6 år isär och presenterat för ditt barn.
    Har du som biomamma något intresse av att lära känna denna nya kvinna och vad hon står för och hur hon är som person?
    Ligger ansvaret på den nya att presentera sig för dig eller ligger det ansvaret på dig?

• Svar på tråden Biomammor på vem ligger ansvaret!
  • Anonym (?)
    terfje skrev 2015-11-16 18:56:45 följande:

? Jag är en kvinna.

Okej. Så du är någon mans nya kvinna? Mannen har barn med en kvinna som inte visar något intresse för dig?

Hur gammalt är barnet?

Jag vill veta vem mitt ex träffar, pga att mitt barn fortfarande är litet. Men hade mitt barn varit typ tio år, så hade jag inte brytt mig.
  • smulpaj01
    Anonym (?) skrev 2015-11-16 18:59:28 följande:

Okej. Så du är någon mans nya kvinna? Mannen har barn med en kvinna som inte visar något intresse för dig?

Hur gammalt är barnet?

Jag vill veta vem mitt ex träffar, pga att mitt barn fortfarande är litet. Men hade mitt barn varit typ tio år, så hade jag inte brytt mig.

Håller med. Hade jag haft ett litet barn som hade en bonusmamma i sitt liv så hade jag gärna velat träffa människan en gång och fått lite uppfattning om henne.

Men ett barn runt 10 eller över så hade jag inte brytt mig alls.

Hur gammal ts?
  • terfje

Jag är 31 samma som mamman och barnet fyllde nyss 9 kanske på den magiska gränsen som ni pratar om.

• Anonym (?)
    terfje skrev 2015-11-16 19:18:25 följande:

Jag är 31 samma som mamman och barnet fyllde nyss 9 kanske på den magiska gränsen som ni pratar om.

Ja, jag tror nog att det beror på att flickan är så pass "gammal". Hade mitt barn varit omkring den ålder (eller äldre), så hade jag inte lagt något krut på att träffa exets nya. Men jag hade heller inte vägrat om det skulle vara så att HON ville träffas.
  • Mariamx
    Brumma skrev 2015-11-16 18:33:38 följande:

Om jag och min man hade separerat hade jag önskat få träffa den nya kvinnan. För hon kommer vara ngn som förhoppningsvis har stor del i mina barns liv.

Här kommer nämligen en kvinna (jag) som sover i samma säng som dottern. Som byter blöjor. Som tröstar, matar o myser.. Iallafall jag hade velat veta vem som umgicks med mitt barn på det sättet...

.

• Mariamx

[quote=76010532][quote-nick]Brumma skrev 2015-11-16 18:37:46 följande:[/quote-nick]Jag hade inte velat lära känna henne/träffa henne för att ha en relation med henne utan för att hon har en relation till mina barn.

• Brumma
    Mariamx skrev 2015-11-16 19:39:54 följande:
    Mariamx skrev 2015-11-16 19:41:01 följande:

[quote=76010532][quote-nick]Brumma skrev 2015-11-16 18:37:46 följande:[/quote-nick]Jag hade inte velat lära känna henne/träffa henne för att ha en relation med henne utan för att hon har en relation till mina barn.

Jag får inte upp att du skrivit ngt när du citerat mig?
  • Mariamx

För mig handlar det om att jag vill mina barn det bästa. Om en person kommer att vara djupt involverad i mina barns liv, t.ex dagispersonal, skolpersonal jag anser jag det vara viktig att jag har en bra kontakt med dessa personer. Ännu viktigare om det finns folk som är ännu djupare involverade i mina barns liv, en bonusmamma som ju blir någon slags temporär vårdnadshavare. Hon kommer ju att röra sig i samma miljö som mina barn och då är det viktigt att mina barn har det bra och då krävs det att jag försöker ha en bra kontakt med henne. Mår mina barn inte bra hos henne så har jag inte samma möjlighet att påverka det om jag har en dålig kontakt med henne såsom jag skulle ha haft om det är problem med skolan eller dagiset.

• Anonym (mamma)

Ts, vet du av vilken anledning mamman inte visar öppet intresse för dig?

• Stormborne

Jag har inget emot att lära känna henne, hon är en del av mitt barns vardag. Vi har träffats några handfull gånger, hon är helt trevlig. Lite blyg, och av vad jag förstått ganska svartsjuk, men det är ju sen inte mitt bekymmer.
    Hon är obekvämare med mig än jag är med henne, troligtvis pga blygheten.
    Mitt ex känner min nya sedan tidigare, och de var aldrig direkt förtjusta i varandra. Det var dock en blandning av krockande personligheter, och en underliggande rivalitet som jag varit helt omedveten om.

Svar på tråden Biomammor på vem ligger ansvaret!