Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Biomammor på vem ligger ansvaret!

Jag är en mamma och ingenting annat.

• Anonym (mamma)

Jag är en mamma och ingenting annat. Eller jo, jag är en massa andra saker också men är mina barns mamma och ingenting annat.

• Anonym (mamma)
    terfje skrev 2015-11-16 11:15:16 följande:

Jag vill lära känna min bonus mamma och har försökt lite grann att prata med henne men hon visar inget intresse tillbaks.

Hade jag haft barn och inte varit ihop med pappan hade jag varit väldigt nyfiken på vem den nya är och allmänt på hur hon ser saker och ting.

Hon har kanske sina skäl.
  • Anonym (mamma)
    terfje skrev 2015-11-16 11:20:57 följande:

Känns som jag får be om ursäkt för att jag frågade. Och be om ursäkt för att jag använde prefixet biomamma.

Du får be om ursäkt om det känns som du vill det.
  • Anonym (mamma)
    terfje skrev 2015-11-16 13:19:07 följande:

Jag menar väl egentligen att det borde finnasett intresse att i alla fall lära känna den nya.

Känner du dig störd över att exet inte bryr sig om dig? Känner du dig oviktig?
  • Anonym (mamma)
    terfje skrev 2015-11-16 14:30:46 följande:

[quorn ,09928][quote-nick]Anonym (mamma) skrev 2015-11-16 14:09:33 följande:[/quote-nick]Känner du dig störd över att exet inte bryr sig om dig? Känner du dig oviktig?

Jag känner mig inte oviktig men om jag hade haft egna barn hade jag varit lite nyfiken på vem den nya är. Kanske mycket på grund av att jag är med bonus mer än vad hon själv är.[/quote]

Vet du av vilken anledning hon inte visar öppet intresse för dig?
  • Anonym (mamma)

Vet du av vilken anledning tror du att barnets mamma inte visar öppet intresse för dig?

• Anonym (mamma)

Ts, vet du av vilken anledning mamman inte visar öppet intresse för dig?

• Anonym (mamma)
    terfje skrev 2015-11-17 08:24:44 följande:

[quote=76011293][quote-nick]Anonym (mamma) skrev 2015-11-16 20:53:27 följande:[/quote-nick]Ts, vet du av vilken anledning mamman inte visar öppet intresse för dig. quote]

Jag vet faktiskt inte. Många tror jag är svartsjuk på henne men det kan vara så att hon är svartsjuk på mig då jag umgås med hennes dotter minst 85% av året. Dottern har ju sin vardag hos mig och pappan.

Just det. Du vet inte varför hon inte visar dig öppet intresse. Hon har förmodligen sina skäl. Och hennes skäl behöver inte vara svartsjuka. Det kan helt enkelt vara så att hon vill minimera kontakten konfliktens skull så att barnet ska slippa i en öppen konflikthärd. Eller så har hon inget behov av någon kontakt med dig då hon redan får tillräckligt med info från dottern själv. Eller någonting annat. Att du direkt utgår ifrån att hon bara är svartsjuk är rätt primitivt. Kanske du som egentligen är svartsjuk?
  • Anonym (mamma)
    terfje skrev 2015-11-17 08:54:37 följande:

När mamman ringer på helgerna vill dottern inte prata med henne 3 av 4 gångerna. Det kan mycket väl vara så som ni säger också.

Mamman har förutom dottern en större pojk och en mindre plus en på väg till.

Ja, mamman får nog information om mig genom dottern. Tolkar det som att mamman känner sig hotad av mig då hon tidigt inte ville att bonus skulle kalla mig bonus mamma.

Ingen mamma är helt immun mot osäkerhet och de allra flesta mammor skulle känna sig obekväma med att deras barn kallar någon annan kvinna för mamma. Gissar på att du inte har några egna barn än eftersom du inte verkar förstå det. Eller så har du bara svårt för att förstå andra människor i allra största allmänhet.
Svar på tråden Biomammor på vem ligger ansvaret!