terfje skrev 2015-11-16 16:44:45 följande:
Nu pratade jag om att pappan kunde sätta ner foten till sin dotter när hon inte gör som han säger.
Och jag kommer stanna i det här förhållandet så jag är inte en sekundär person som kommer och går.
Jag vill bara veta om det är normalt att vilja lära känna den nya hemska person i alla fall ytligt eller inte. En allmän undran då jag tänker på annat sätt än de flesta. Jag lägger ner mycket tid och kraft på både förhållandet och min bbonus. Kanske lite för mycket tid och engagemang enligt vad en hel del tycker är lämpligt.
Ja, du lägger ner alldeles för mycket engagemang i mamman! Jag vet inte om det är svartsjuka eller vad det egentligen beror på?
Jag har själv varit bonusmamma i tidigare förhållanden och jag är det även i det nuvarande. Jag har dock ALDRIG engagerat mig så mycket i mina partners EX så som du gör. Det är verkligen inte ett sunt beteende. Vad säger din pojkvän om detta? Han borde rimligtvis tycka det är jättekonstigt, det hade min sambo tyckt om jag ens brytt mig en 100 del så mycket om hans ex som du gör.
Varför inte bry dig om din kille och kanske lite om hans barn och lämna exet i fred? Hon vill helt uppenbart inte ha med dig att göra.
Jo, du är en sekundär person så till vida att du är utbytbar i mammans (och din killes) ögon, det är dock aldrig barnet och din kille!