Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Biomammor på vem ligger ansvaret!

Sonen är hos pappan varannan helg ungefär, och sedan ett antal månader har samma kollega alltid varit där pa helgen, enligt sonen. Jag har berättat för sonen att det är nog ingen kollega utan en flickvän (jag är 100% säker). Eftersom jag aldrig sett röken av henne, tänker jag bjuda in henne på fika någon gång, bara för att konstatera om hon är mer eller mindre normal. Det vill jag veta, eftersom min son tillbringar en hel del tid med henne, fast han säger i alla fall att hon är snäll, när jag frågat. Pappan är det ingen mening med att bjuda in, han pratar inte med mig nuförtiden, eftersom jag stämmer honom för underhåll. (Jag är säker på att flickvännen inte känner till det alls, han framställer sig säkert som generös). Det kan nog vara bra för henne också att upptäcka att jag är hyfsat normal, om hon skulle vilja fråga mig något någongång.

• FuckGoggleAskMe
    terfje skrev 2015-11-16 15:00:53 följande:
    Mycket bra tänkt och även om min bonus pappa och mamma inte samarbetar så vill jag kunna ha någon form av samarbete kring bonus med hennes mamma för bonus skull.

Jag vill inte ha något samarbete med pappans flickvän, behövs inte. Jag mejlar, smsar eller någon gång ringer pappan med absolut nödvändig info. Jag har bett honom bekräfta viktiga meddelanden, så nu svarar han ett enstavigt ok. Inte brilliant, men detta funkar också. Ser ingen anledning att prata med flickvännen i stället om min son, kan inte se vad han skulle vinna på detta. Jag har inget intresse av att lära känna henne, vill bara se om hon verkar halvnormal, samt se hur hon ser ut, så jag vet vem det är om jag råkar på henne på stan.
Svar på tråden Biomammor på vem ligger ansvaret!