Anonym (mamma) skrev 2015-11-17 10:10:43 följande:
Inte alla barn har det superbra med sina föräldrar. Men all forskning visar på att barn ändå gynnas av tillbringa tid med sina föräldrar, lära känna dem.och få kärlek av dem.
Vad vore alternativet i flickans fall? Inget umgänge alls? Vill du verkligen att flickan helt ska tappa kontakten med sin mamma och sitt ursprung? Det ska mycket till för att en domstol skulle tänka så, mycket allvarliga missförhållanden såsom övergrepp och missbruk.
Försök lära dig acceptera det du inte kan påverka och fokusera på det som du däremot kan påverka. Vilket i ditt fall är flickans liv hemma hos er.
Jag säger inte att hon ska mista kontakten med sin mamma ,men hon är så stor nu så om hon inte vill åka ner så ska hon få slippa, men pratar med henne då om att det är viktigt att hon har en kontakt med sin mamma.
Det finns en bonuspappa som har en för kärlek till öl lite för ofta och lite för mycket för han blir klängig på mamma när han är full och mamma dricker också en del vuxendricka ibland men inte lika ofta som hennes bonuspappa som hon inte ens kallar för bonuspappa.
Det oroar mig och min kille.