Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Biomammor på vem ligger ansvaret!

Jag har bara skummat lite så jag kanske svarar som andra.

Ansvaret på presentation av mamman och bonusmamman ligger på pappan. Det är hans sak att ordna så att man kan ses och säga hej tycker jag. Han är ju den gemensamma nämnaren.

Han är även den gemensamma nämnaren även i resten kring dottern.
    Jag vet hur det är att bry sig för mycket, men det leder inte till något bra så gör vad du kan för att sluta.

Du kan bara förändra dig själv, så lägg ner alla funderingar på att försöka påverka mamman. Prata med pappan, han är den enda som kan påverka dotterns liv på så vis att hon kanske slipper bo hos mamman om det är dåligt för henne där.

DU kan inget göra för du har inga rättigheter. Det du kan göra är att vara bra för dottern när hon är hos er. Om mamman gapar över det så ignorera. Pappan får välja om han vill lyssna på hennes tjafs eller inte, du får välja om du vill veta något om ev tjafs eller inte. Vill inte pappan göra något åt dotterns situation kan du inget göra mer än att antingen acceptera eller bryta upp.

För dottern får ni lugnt tala om att mamma bestämmer hos sig, ni bestämmer hos er. Far hon illa hos mamman oavsett orsak så ska ni göra en orosanmälan till soc. Om hon bor hos er i veckorna kan pappan tala med skolkuratorn om att dottern får gå dit och prata, eller prata med BUP om det. Du kan prata med pappan om att genomföra dessa saker men det enda du kan göra själv är att orosanmäla till soc.

Svar på tråden Biomammor på vem ligger ansvaret!