• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • HenryIronstead

Inget kaos? Länk 3.

Enligt flera enstaka twitterpostare var det 59 pers som vändes bort från att ha sovplats. Enligt tidningen 40 st. Vem har rätt? 20 återvände till Danmark. Vart tog de övriga 20-40 vägen? Det var flera minus i natt!

www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/inga-boenden-for-asylsokanden-1

Samt: 'De får ORDNA EGET BOENDE' www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21793837.ab

Inget kaos. Länk 4

Migrationsverkets anställda jobbar 14 h om dagen, svimmar, gråter och sjukskriver sig på löpande band

www.svd.se/anstallda-pa-migrationsverket-skickar-protestbrev

FORTSÄTTNING FÖLJER! ASYLKAOSET ÄR BARA BULLSHIT, ALLT GÅR SÅ BRA OCH SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE ÄN NU!... eller hur?

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead

Sidospår :

Samtidigt fortsätter matvägran på flyktingförläggningen Trängslet

"-Vi vill ha arabisk mat" säger en matstrejkare

Jag hoppas verkligen att något säger till honom:

"-Jag ser att du passerade x arabländer på din väg till Sverige. Deras mat borde väl duga."

En person säger rent ut i artikeln att protesten är en effekt av att de inte har något vettigt att göra där. Ett sätt att döva inaktiviteten alltså. Intressant.

Länk: www.dt.se/dalarna/alvdalen/tv-matprotesterna-fortsatte-under-fredagen-i-trangslet

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Världsmedborgare
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 18:47:04 följande:
    Inget kaos? Länk nr 1

www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ingen-v%C3%A4rd...
    Ingen värdig asylmottagning

Inget kaos? Länk 2
    FRÅN OCH MED I TORSDAGS KAN INTE LÄNGRE MIGRATIOKSVERKET GARANTERA TAK ÖVER HUVUDET
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

Återkommer!
    Så det är precis som jag säger då, att det har inget med nåt allmänt kaos i Sverige, utan med den flyktingvåg vi har att hantera.
    Så Sverige tuffar på, inget allmänt kaos utan ett problem som har med flyktingarna att göra, och den ska vi givetvis inte längre acceptera att vi i Sverige ensamma ska behöva ta hand om.

Vi tillhör EU, och då är det dags att vi nu på allvar börjar kräva att alla medlemsländer tar ansvar.
    Jag tycker faktiskt att V:s föslag om att hålla inne pengarna till EU är ett bra förslag, vi använder istället dom till att bekosta flyktingmottagandet.

Alltså, sluta upp med att påstå att vi befinner oss i nåt allmänt kaos, bet blir bara fånigt då alla vet att det är flyktingarna som vållar oss problem.
    Men annars finns inga nämnvärda problem, tvärtom så går det bättre än förväntat för Sverige, faktiskt bättre än vad prognoserna var.

Men det ligger i tiden att ropa på vargen, även DI gör sina försök att hitta kaos och kriser, vilket kan ses här: http://www.di.se/artiklar/2015/11/23/miljardhalen-vaxer-i-statens-finanser/
    Försök att hitta nåt i tabellen i slutet på artikeln, som kan få den mest högljudde pessimist att höja på ögonbrynen.., nä just det, det finns inget, och det trots den svåra flyktinghanteringen som vi nu jobbar med.

Läs gärna kommentarerna, inte många som läst eller sett vad som visas i tabellerna som skriver, bara en massa svammel som inte har att göra med artikeln, men så gör alltid SD:s lobbyister, och det är bara dom kvar som skriver hos DI, alla andra har flyttat till bättre ekonomi-sajter.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anonym (hej svetsarn)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-23 19:53:39 följande:
    Så det är precis som jag säger då, att det har inget med nåt allmänt kaos i Sverige, utan med den flyktingvåg vi har att hantera.
    Så Sverige tuffar på, inget allmänt kaos utan ett problem som har med flyktingarna att göra, och den ska vi givetvis inte längre acceptera att vi i Sverige ensamma ska behöva ta hand om.

Vi tillhör EU, och då är det dags att vi nu på allvar börjar kräva att alla medlemsländer tar ansvar.
    Jag tycker faktiskt att V:s föslag om att hålla inne pengarna till EU är ett bra förslag, vi använder istället dom till att bekosta flyktingmottagandet.

Alltså, sluta upp med att påstå att vi befinner oss i nåt allmänt kaos, bet blir bara fånigt då alla vet att det är flyktingarna som vållar oss problem.
    Men annars finns inga nämnvärda problem, tvärtom så går det bättre än förväntat för Sverige, faktiskt bättre än vad prognoserna var.

Men det ligger i tiden att ropa på vargen, även DI gör sina försök att hitta kaos och kriser, vilket kan ses här: http://www.di.se/artiklar/2015/11/23/miljardhalen-vaxer-i-statens-finanser/
    Försök att hitta nåt i tabellen i slutet på artikeln, som kan få den mest högljudde pessimist att höja på ögonbrynen.., nä just det, det finns inget, och det trots den svåra flyktinghanteringen som vi nu jobbar med.

Läs gärna kommentarerna, inte många som läst eller sett vad som visas i tabellerna som skriver, bara en massa svammel som inte har att göra med artikeln, men så gör alltid SD:s lobbyister, och det är bara dom kvar som skriver hos DI, alla andra har flyttat till bättre ekonomi-sajter.

Är det svetsarn själv som svamlar här?

Man skulle nästan kunna tycka det med tanke på att idioten eller du inte syns med att göra sitt jobb vi har så kallat anförtrott han/dig ;)

Meanwhile in absurdistan, under tiden landet är i totalkaos så går sista försvaret fram och säger att det är slut inom loppet av dagar.

https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyheter-fran-MSB/Nationell-lagesbild-vecka-47/

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2015-11-23 19:53:39 följande:
    Alltså, sluta upp med att påstå att vi befinner oss i nåt allmänt kaos,...
    Polisen klarar inte längre av sina uppgifter. Socialtjänsten klarar inte av sina uppgifter. Sjukvården klarar inte av sina uppgifter. Migrationsverket klarar inte av sina uppgifter.

Var tycker du gränsen för "allmänt kaos" går, då?
  • HenryIronstead
    Flash Gordon skrev 2015-11-23 20:54:27 följande:

Polisen klarar inte längre av sina uppgifter. Socialtjänsten klarar inte av sina uppgifter. Sjukvården klarar inte av sina uppgifter. Migrationsverket klarar inte av sina uppgifter.

• Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-23 11:19:03 följande:
    Jag kan åxå slänga ur mig siffror och div påståenden, men var ser du nån verklig oordning, var finns den mer konkret än bara i tryck och i uttalanden?
    Har du hamnat i några mer påtagliga och svårlösta problem som tyder på en påtaglig oordning i Sverige, nåt som gör att vårt svenska samhälle inte längre fungerar?
    Eller är "oordningen" bara det som går att spåra till de problem som flyktingkrisen medför?

Ja i det senare finns det av förklarliga skäl en viss oordning, märkligt vore det väl annars.
    Att folk försvinner spårlöst är en märklig definition av oordning, då det är helt lagligt och inget som vi i vanliga fall ens bryr oss om.
    Har vi släppt in någon till Sverige, så är det fritt att resa runt utan att denne har nån skyldighet att tala om vart eller meddela någon om var denne befinner sig.

När det gäller dom ensamkommande ungarna, så kan jag hålla med dig, det är ett problem som vi måste försöka göra nåt åt.
    Det är inte bra att vi inte vet vilka som för bort ungarna, där riskerar ungarna att hamna fel på alla sätt.
    Och är det fortfarande de marockanska gatubarnen som skickats hit av kriminella ligor som fösvinner, då är det ett problem att ta på stort allvar.

Men jag är inte uppdaterad på vilka ungarna är som försvinner, har inte nån tillgänglig uppdaterad statistik på det för närvarande.
    Vissa antaganden borde gå att göra, utifrån vilka som inte försvinner..
    Eftersom jag talar om oordningen i flyktingmottagandet (det är inget som helst fel på flyktingströmmen i sig, i min mening) så känns det fantastiskt irrelevant att exempelvis ta upp, ja, någon annan oordning överhuvudtaget.

Intressant att du finner det problematiskt, Regeringen tar dock inte ens upp ämnet i Riksdagen överhuvudtaget - det är totalt ointressant för dem. När ämnet överhuvudtaget kom på tal i riksdagen, under Riksdagens senaste Frågestund den 19 november (alltså så sent har det här överhuvudtaget kommit på tals i Riksdagen), och i Gunilla Nordgrens (M) frågeställande anförande, såg det ut såhär;

"Herr talman! Jag vill ställa en fråga till justitie- och migrationsminister Morgan Johansson.

Det stora antalet ensamkommande barn som har kommit under hösten och som kommer hela tiden är en stor utmaning för myndigheterna och inte minst kommunerna, kanske i synnerhet ankomstkommunerna.

Många ensamkommande barn kommer till Malmö och till exempel Trelleborg. Över 4 000 ensamkommande barn anlände dit under ett antal intensiva veckor. Många av dessa barn avvek dock innan de blev registrerade. De sökte inte heller asyl. Det innebär att de inte fick ett så kallat dossiernummer hos Migrationsverket. Det innebär i sin tur att Migrationsverket inte betalar ut någon ersättning.

Det är ett stort bekymmer att ingen vet vart alla dessa barn och ungdomar har tagit vägen. En del tog sig kanske vidare till andra länder medan andra riskerar att leva i ett skuggsamhälle.

Avser migrationsministern att verka för att Migrationsverket, det vill säga staten, ersätter ankomstkommunerna även för kostnader som de har haft för ensamkommande barn som aldrig blev registrerade?"

Så var justitie- och migrationsminister Morgan Johansson (S) svar;

"Herr talman! Som Gunilla Nordgren påpekar kommer mycket riktigt många ensamkommande minderåriga till Sverige just nu.

Vi måste ha ordning och reda i mottagandet. Det är bakgrunden till att vi i torsdags införde gränskontroller vid gränserna mellan Tyskland och Sverige och Danmark och Sverige. Det gjorde vi för att kunna styra upp verksamheten så att vi kan minimera riskerna med inte veta vem det är som kommer in i Sverige. Det var oerhört viktigt att vi gjorde det. Vi kommer att fortsätta följa utvecklingen väldigt nära. Jag tror att vi med gränskontrollerna har uppnått en del av syftet.

När det gäller ekonomin för kommunerna beslutade vi också i förra veckan om ytterligare stöd till kommunerna, nästan 10 miljarder kronor. De kommuner som har tagit och tar ett stort ansvar står först i ledet när dessa resurser ska fördelas."

Alltså direkt och rent snömos alltihop. Som att veta vilka 1/5 (effektivare gränskontroller än så har vi inte, de bygger på stickprov och inget annat) av de som kommer hit, överhuvudtaget är, skulle förhindra att ensamkommande barn förs bort utav okända och att ~50% går under jorden och försvinner.

För att förhindra sådant här krävs uppsikt och ordentlig uppföljning, ingenting annat ger frukt. Och Regeringen soppar hela det här problemet under mattan, totalt, det är ointressant att ens ta upp. Så humanitära är den sittande regeringen i praktiken.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2015-11-23 20:54:27 följande:

Du läser för mycket skvallerpress, eller har du nånsin sett att media skrivit om att myndigheterna klarar sitt jobb galant, har tillräckligt med resurser, jobbar för lite, har för hög lön, oavsett flyktingkris eller inte? Nä just det, sån´t säljer inte, så det gäller att rubriksätta med domedagsrubriker för att dra läsare.

Och jag har ännu inte fått ett ende konkret bevis för var kaosen finns, och själv har jag inte märkt av nåt jag skulle vilja kalla kris, trots att jag verkligen försökt att rota upp bevis på det. Problemen och svårigheterna finns där dom förväntas finnas, i övrigt sr det ut precis som vanligt.

Och vad är vitsen med att måla upp en verklighet som inte finns, det är ju helt omöjligt att förhålla sig till eller disskutera nåt som inte existerar. 
    Skriv om verkligheten som den ser ut, och sluta med desinformationen, så kan alla delta utan att det ideligen ska behövas dementeras eller rättas av någon.

Men du är kanske ute efter att desinformera, skapa opinion för dina åsikter, vad vet jag, men då får du även räkna med att bli emotsagd och kommenterad till din nackdel.

Allmänt kaos skulle jag vilja kalla när vi märker saker som tyder på att samhället inte fungerar bra, och dit har vi väldigt långt innan vi når.
    Det finns säkert lokalt att man märkar av ett visst kaos, konstigt vore det annars.
    Men generellt så märker väldigt få av nåt alls, troligen är det enda "vanligt folk" märker av, att antalet flyktingar/invandrare ökat påtagligt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!