• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Anonym (Nisse Nyfiken)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-22 19:37:19 följande:
    Vilken oordning?
    Jag tycker vi/Sverige har visat på ett enormt kunnande och ett fantastiskt jobb av engagerande människor som på ett beundransvärt sätt, hållit just ordning.
    Vi /Sverige har ställts på svåra prov, långt över vad någon kunnat förvänta sig i fredstid, trots det så har vi fortfarande väldigt god ordning.

Jag är helt säker på att det Sverige har gjort, kommer att bli föremål för forskning, och att många länder kommer att vilja ta del av våra erfarenheter, och hur vi lyckats med att organisera och klara logistiken, när alla system har tvingats klara en belastning långt över vad det är dimensionerat för i normalfallet.
    Vi var visat att vi har en beredskap för kriser, som ligger i absolut världsklass, och som måste göra varenda svensk stolt.
    Bor du verkligen i Sverige?
    Du har väldigt underlig syn på hur samhället klarar av detta med flyktingar, terrorister mm. Är du kanske Vänsterpartist?
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-22 19:37:19 följande:
    Vilken oordning?
    Jag tycker vi/Sverige har visat på ett enormt kunnande och ett fantastiskt jobb av engagerande människor som på ett beundransvärt sätt, hållit just ordning.
    Vi /Sverige har ställts på svåra prov, långt över vad någon kunnat förvänta sig i fredstid, trots det så har vi fortfarande väldigt god ordning.

Jag är helt säker på att det Sverige har gjort, kommer att bli föremål för forskning, och att många länder kommer att vilja ta del av våra erfarenheter, och hur vi lyckats med att organisera och klara logistiken, när alla system har tvingats klara en belastning långt över vad det är dimensionerat för i normalfallet.
    Vi var visat att vi har en beredskap för kriser, som ligger i absolut världsklass, och som måste göra varenda svensk stolt.
    Den oordning som gör att Polisen samt Migrationsverket uppskattar att ~%50 utav alla som kommer hit, försvinna helt spårlöst, oidentifierade och oregistrerade och att ~60% ur just gruppen ensamkommande barn, förs bort utav (för Polisen och Migrationsverket) helt okända eller försvinner spårlöst på samma vis.

Den oordningen och nog kommer den att studeras i någon form. Var så säker på det.

Du förstår väl att man kan hjälpa till och göra det bra samtidigt - eller ser siffrorna ovan ut som lite godtagbart svinn i dina ögon?
  • Iarwain
    Anonym (Skrik-Alice) skrev 2015-11-22 18:21:27 följande:
    Nu är han släppt den misstänkte terroristen och tänk om säpo sänker hotgraden och då, när man kanske går där i godan ro: BOOOM!
    Ja, tänk.
    Det vore otroligt hemskt.

Däremot så ska hotnivån spegla en riskbedömning, någon form av sannolikhet, för en terrorhändelse.
    Som jag skrivit tidigare så är det ingen nytta att skrika "vargen kommer" i onödan.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Nisse Nyfiken) skrev 2015-11-22 19:48:46 följande:
    Bor du verkligen i Sverige?
    Du har väldigt underlig syn på hur samhället klarar av detta med flyktingar, terrorister mm. Är du kanske Vänsterpartist?
    Skulle gissa att personen är ekonomiskt oberoende och bor i djursholm. Han har faktiskt inte upplevt några som helst problem med immigrationen. Faktum är att VM inte ens kunde skåda några av utomeuropeiskt ursprung under sin tur till den lokala saluhallen i helgen.
  • HenryIronstead

Världsmedborgare,

Hur kan du säga sånt utan att rodna? Hur kan du säga sånt utan att flacka med blicken, alltså, TROR DU ATT ALLT SOM SÄGS PÅ SVT ÄR SANT? ELLER ALLT SOM SKRIVS I AB?

Du ska veta att det finns så otroligt mycket som aldrig ens når medierna! Kolla på vad Merit Wagers inside information sa om Migrationsverket och bussningen av immigranter! "Bussar körs fulla med riktning norrut utan slutdestination"!!!!!!

Man lastade fullt, körde, och hoppades att så snart man var upp en bit i landet så skulle aMV alltså ha fått kontakt med ytterligare personer som vill bli asylkapitalister!!

Ni tror de har koll?

AKB sa idag i slaskmedia att de föreslagit stärkt gränskontroll i flera veckor. Det påbörjades bara för npgra dagar sen. ...!!!!!!!!!!

Jag tror inte Lövet mår så bra stackarn. Han kan inte ta några beslut. Inte utan att miljöpartiet hänger och klänger på honom som en kåt apa.

Mp som hänger löst med knappt 5% av folkets röster spolierar varje chans till AKTION, såsom detta med gränskontrollerna, så Lövet ser ännu dummare ut (som om det vore möjligt).

Hög tid att vränga av sig den ryggsäcken!

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-22 19:57:45 följande:
    Den oordning som gör att Polisen samt Migrationsverket uppskattar att ~%50 utav alla som kommer hit, försvinna helt spårlöst, oidentifierade och oregistrerade och att ~60% ur just gruppen ensamkommande barn, förs bort utav (för Polisen och Migrationsverket) helt okända eller försvinner spårlöst på samma vis.

Den oordningen och nog kommer den att studeras i någon form. Var så säker på det.

Du förstår väl att man kan hjälpa till och göra det bra samtidigt - eller ser siffrorna ovan ut som lite godtagbart svinn i dina ögon?
    Jag kan åxå slänga ur mig siffror och div påståenden, men var ser du nån verklig oordning, var finns den mer konkret än bara i tryck och i uttalanden?
    Har du hamnat i några mer påtagliga och svårlösta problem som tyder på en påtaglig oordning i Sverige, nåt som gör att vårt svenska samhälle inte längre fungerar?
    Eller är "oordningen" bara det som går att spåra till de problem som flyktingkrisen medför?

Ja i det senare finns det av förklarliga skäl en viss oordning, märkligt vore det väl annars.
    Att folk försvinner spårlöst är en märklig definition av oordning, då det är helt lagligt och inget som vi i vanliga fall ens bryr oss om.
    Har vi släppt in någon till Sverige, så är det fritt att resa runt utan att denne har nån skyldighet att tala om vart eller meddela någon om var denne befinner sig.

När det gäller dom ensamkommande ungarna, så kan jag hålla med dig, det är ett problem som vi måste försöka göra nåt åt.
    Det är inte bra att vi inte vet vilka som för bort ungarna, där riskerar ungarna att hamna fel på alla sätt.
    Och är det fortfarande de marockanska gatubarnen som skickats hit av kriminella ligor som fösvinner, då är det ett problem att ta på stort allvar.

Men jag är inte uppdaterad på vilka ungarna är som försvinner, har inte nån tillgänglig uppdaterad statistik på det för närvarande.
    Vissa antaganden borde gå att göra, utifrån vilka som inte försvinner..
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 04:52:29 följande:
    Världsmedborgare,

Hur kan du säga sånt utan att rodna? Hur kan du säga sånt utan att flacka med blicken, alltså, TROR DU ATT ALLT SOM SÄGS PÅ SVT ÄR SANT? ELLER ALLT SOM SKRIVS I AB?

Du ska veta att det finns så otroligt mycket som aldrig ens når medierna! Kolla på vad Merit Wagers inside information sa om Migrationsverket och bussningen av immigranter! "Bussar körs fulla med riktning norrut utan slutdestination"!!!!!!

Man lastade fullt, körde, och hoppades att så snart man var upp en bit i landet så skulle aMV alltså ha fått kontakt med ytterligare personer som vill bli asylkapitalister!!

Ni tror de har koll?

AKB sa idag i slaskmedia att de föreslagit stärkt gränskontroll i flera veckor. Det påbörjades bara för npgra dagar sen. ...!!!!!!!!!!

Jag tror inte Lövet mår så bra stackarn. Han kan inte ta några beslut. Inte utan att miljöpartiet hänger och klänger på honom som en kåt apa.

Mp som hänger löst med knappt 5% av folkets röster spolierar varje chans till AKTION, såsom detta med gränskontrollerna, så Lövet ser ännu dummare ut (som om det vore möjligt).
    Hög tid att vränga av sig den ryggsäcken!
    Så det betyder för dig att Sverige befinner sig i kaos och full oordning, ja det var väl det jag misstänkte, det var flyktingkrisen som avsågs och inte Sverige som land.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • HenryIronstead
    Världsmedborgare skrev 2015-11-23 11:21:10 följande:

Så det betyder för dig att Sverige befinner sig i kaos och full oordning, ja det var väl det jag misstänkte, det var flyktingkrisen som avsågs och inte Sverige som land.

? Och? Svara på mitt inlägg istället för att patetiskt försöka skifta fokus.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Världsmedborgare
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 16:09:51 följande:
    ? Och? Svara på mitt inlägg istället för att patetiskt försöka skifta fokus.
    Svara på vad? Finns inget att svara på, då det inte finns nåt utbrett eller allmänt kaos i Sverige.

• HenryIronstead
    Världsmedborgare skrev 2015-11-23 16:47:27 följande:

Svara på vad? Finns inget att svara på, då det inte finns nåt utbrett eller allmänt kaos i Sverige.

Inget kaos? Länk nr 1

www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ingen-v%C3%A4rdig-asylmottagning-3224801

Ingen värdig asylmottagning

Inget kaos? Länk 2

FRÅN OCH MED I TORSDAGS KAN INTE LÄNGRE MIGRATIOKSVERKET GARANTERA TAK ÖVER HUVUDET

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-11-19-Migrationsverket-kan-inte-langre-erbjuda-boende-till-alla-asylsokande.html

Återkommer!
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!