Digestive skrev 2015-11-22 19:57:45 följande:
Den oordning som gör att Polisen samt Migrationsverket uppskattar att ~%50 utav alla som kommer hit, försvinna helt spårlöst, oidentifierade och oregistrerade och att ~60% ur just gruppen ensamkommande barn, förs bort utav (för Polisen och Migrationsverket) helt okända eller försvinner spårlöst på samma vis.
Den oordningen och nog kommer den att studeras i någon form. Var så säker på det.
Du förstår väl att man kan hjälpa till och göra det bra samtidigt - eller ser siffrorna ovan ut som lite godtagbart svinn i dina ögon?
Jag kan åxå slänga ur mig siffror och div påståenden, men var ser du nån verklig oordning, var finns den mer konkret än bara i tryck och i uttalanden?
Har du hamnat i några mer påtagliga och svårlösta problem som tyder på en påtaglig oordning i Sverige, nåt som gör att vårt svenska samhälle inte längre fungerar?
Eller är "oordningen" bara det som går att spåra till de problem som flyktingkrisen medför?
Ja i det senare finns det av förklarliga skäl en viss oordning, märkligt vore det väl annars.
Att folk försvinner spårlöst är en märklig definition av oordning, då det är helt lagligt och inget som vi i vanliga fall ens bryr oss om.
Har vi släppt in någon till Sverige, så är det fritt att resa runt utan att denne har nån skyldighet att tala om vart eller meddela någon om var denne befinner sig.
När det gäller dom ensamkommande ungarna, så kan jag hålla med dig, det är ett problem som vi måste försöka göra nåt åt.
Det är inte bra att vi inte vet vilka som för bort ungarna, där riskerar ungarna att hamna fel på alla sätt.
Och är det fortfarande de marockanska gatubarnen som skickats hit av kriminella ligor som fösvinner, då är det ett problem att ta på stort allvar.
Men jag är inte uppdaterad på vilka ungarna är som försvinner, har inte nån tillgänglig uppdaterad statistik på det för närvarande.
Vissa antaganden borde gå att göra, utifrån vilka som
inte försvinner..