• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Anonym (orolig)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-20 10:57:51 följande:
    Fråga dom ländernas regeringar, det är dom som har svaret.

Regler och åtgärder för att minimera terrordåd är en sak, dom ändras löpande från dag till dag, beroende på hotbilden.
    Lagar däremot, dom tar det längre tid att ändra och/eller införa, men flera är på gång.

Flyktingmotagande är nåt helt annat, det har inget med terroristbekämpning att göra, det är en humanitär åtgärd.
    Givetvis är migrationspolitiken och flyktingmottagandet något helt annat än terroristbekämpning.

Behöver inte fråga de andra länderna de har helt enkelt mer åtstramningar i sin flyktingpolitik än Sverige, de andra länderna agerar. Ta nu bort terror det handlar om migrationspolitiken och att minska flyktingtrycket. Det behöver naturligtvis inte ta lång tid, är ett land i nöd så kan man agera snabbt, ex gränskontrollerna men de minskade inte flyktingtrycket. 

Kortfattat regeringen är snabba i vissa beslut men allt som rör migrationspolitiken och flyktingkrisen och att få flyktingtrycket att minska går fruktansvärt långsamt och det är regeringens plan helt enkelt eller regeringens olika åsikter?.
  • Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 11:32:21 följande:
    Kortfattat regeringen är snabba i vissa beslut men allt som rör migrationspolitiken och flyktingkrisen och att få flyktingtrycket att minska går fruktansvärt långsamt och det är regeringens plan helt enkelt eller regeringens olika åsikter?.

Och vad vill du göra med flyktingarna, förbjuda deras lagliga rätt att söka asyl och dämed göra avkall på de mänskliga rättigheterna, och gå Daesh/terroristerna till mötes?
    Om, så är det iaf inget jag ens kan tänka mig att stödja.

Vi ska inte förhindra Daesh finender att söka skydd, vilken sjuk och bakvänd politik är inte det.
    Att det betyder problem vi tvingas hantera, är ingenting mot vad det är att förvägra flyktingar och våra vänner skydd.

Och jag vill passa på att ta plats i den massiva hyllningskören för Anders Ygeman, Sveriges idag överlägset bästa politiker.
    Och det är lätt att förstå, att regeringen Löfven låter han fronta i dom nu aktuella frågorna, då ingen skulle kunna göra jobbet bättre.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anonym (orolig)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-20 12:59:14 följande:

Och vad vill du göra med flyktingarna, förbjuda deras lagliga rätt att söka asyl och dämed göra avkall på de mänskliga rättigheterna, och gå Daesh/terroristerna till mötes?
    Om, så är det iaf inget jag ens kan tänka mig att stödja.

Vi ska inte förhindra Daesh finender att söka skydd, vilken sjuk och bakvänd politik är inte det.
    Att det betyder problem vi tvingas hantera, är ingenting mot vad det är att förvägra flyktingar och våra vänner skydd.

Och jag vill passa på att ta plats i den massiva hyllningskören för Anders Ygeman, Sveriges idag överlägset bästa politiker.
    Och det är lätt att förstå, att regeringen Löfven låter han fronta i dom nu aktuella frågorna, då ingen skulle kunna göra jobbet bättre.

Löfven har varit rätt osynlig, förutom presskonferensen igår och där var Löfven allt annat än bra, Löfvens tal var under all kritik och Löfvens svar på frågorna från journalisterna var ibland skrämmande dåligt. Lars Ygeman är helt ok men han är givetvis styrd av Löfven och Romson med Fridolin.

Vad regeringen ska göra? Godta alla förslag från moderaterna. Löfven fick kalla handen i alla EU-möten hans rop på hjälp fick ingen respons. Mötet på Island där fick Löfven tufft motstånd från samtliga nordiska länder. Sverige har val sin väg sas det. Sedan skyllde Löfven på företagarna de tar inte sitt ansvar och nu skyller regeringen på Danmark.

Inget annat EU-land har en sådan ohållbar flyktingpolitik som Sverige och regeringen står för. 

Vad ska vi göra? enkelt gör som de andra EU-länderna samt godta alla förslag från Moderaterna.

Socialdemokraterna är snart under 20% de kan hamna kring 15% om detta fortsätter skattbetalarna har trötta och är oroliga det är sanningen.

Står moderaterna på sig nu och inte viker ner sig så tror jag responsen kommer från väljarna och moderaterna kan åter börja klättra mot 30% av folket röster.

En statsminister som inte lyssnar på folket och bara låter flyktingströmmen fortsätta kommer till slut att falla, trycket kommer att bli för stort och misstagen för kostsamma, frågan är hur stor skada Sverige kommer att ta?.

Folkets kritik växer och oron är befogad, detta är ohållbart.

Sedan spelar det ingen roll hur mycket regeringen försöker skylla allt och alla på alla andra utom att agera själva.

Senast idag sa Danmark att Sverige får skylla sig själva helt enkelt.

Norge har tagit emot 28000 asylsökanden i år.

Danmark har tagit emot 15000 asylsökanden i år.

Övriga EU länder betydligt mindre än Sverige.

Storbritannien tar nästan inte emot någon

Tyskland har minskat flyktingtrycket.

Sverige ökar takten.
  • Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 20:03:49 följande:
    Löfven har varit rätt osynlig, förutom presskonferensen igår och där var Löfven allt annat än bra, Löfvens tal var under all kritik och Löfvens svar på frågorna från journalisterna var ibland skrämmande dåligt. Lars Ygeman är helt ok men han är givetvis styrd av Löfven och Romson med Fridolin.

Vad regeringen ska göra? Godta alla förslag från moderaterna. Löfven fick kalla handen i alla EU-möten hans rop på hjälp fick ingen respons. Mötet på Island där fick Löfven tufft motstånd från samtliga nordiska länder. Sverige har val sin väg sas det. Sedan skyllde Löfven på företagarna de tar inte sitt ansvar och nu skyller regeringen på Danmark.

Inget annat EU-land har en sådan ohållbar flyktingpolitik som Sverige och regeringen står för. 

Vad ska vi göra? enkelt gör som de andra EU-länderna samt godta alla förslag från Moderaterna.

Socialdemokraterna är snart under 20% de kan hamna kring 15% om detta fortsätter skattbetalarna har trötta och är oroliga det är sanningen.

Står moderaterna på sig nu och inte viker ner sig så tror jag responsen kommer från väljarna och moderaterna kan åter börja klättra mot 30% av folket röster.

En statsminister som inte lyssnar på folket och bara låter flyktingströmmen fortsätta kommer till slut att falla, trycket kommer att bli för stort och misstagen för kostsamma, frågan är hur stor skada Sverige kommer att ta?.

Folkets kritik växer och oron är befogad, detta är ohållbart.

Sedan spelar det ingen roll hur mycket regeringen försöker skylla allt och alla på alla andra utom att agera själva.

Senast idag sa Danmark att Sverige får skylla sig själva helt enkelt.

Norge har tagit emot 28000 asylsökanden i år.

Danmark har tagit emot 15000 asylsökanden i år.

Övriga EU länder betydligt mindre än Sverige.

Storbritannien tar nästan inte emot någon

Tyskland har minskat flyktingtrycket.

Sverige ökar takten.
    Norge: http://www.metro.se/nyheter/norge-100000-flyktingar-kan-komma/Hdzoks!icGHym6S3NJMUzaiCFiH6A/

Det är dina åsikter och inte värst mycket jag håller med om av det, och det vet "alla" redan, så många inlägg jag redan skrivit om det.
    Och det har redan blivit på tok för mycket upprepning från min sida, så den här gången avstår jag helt från att kommentera.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anonym (farbror blå)

Sidan kunde inte hittas

• Anonym (Nej)

Det är väll främst inte för att man inte vill hjälpa som nu vissa är så skeptiska till hur invandringen ser ut. Nej är det inte mer för att man är rädd för vad som nu eventuellt kommer med in? Ja är man inte mer rädd nu för att Sverige just nu även ska bli ett land för ovanligt många möjliga terrorister? Så ser jag dagens rädsla i alla fall.

• Anonym (orolig)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-20 21:10:58 följande:
    Norge: http://www.metro.se/nyheter/norge-100000-flyktingar-kan-komma/Hdzoks!icGHym6S3NJMUzaiCFiH6A/

Det är dina åsikter och inte värst mycket jag håller med om av det, och det vet "alla" redan, så många inlägg jag redan skrivit om det.
    Och det har redan blivit på tok för mycket upprepning från min sida, så den här gången avstår jag helt från att kommentera.
    Norge är uppe i nästan 28000 asylsökanden i år.

Det kan bli 100 000 asylsökanden nästa år, kan bli?.

Även om det sker en halvering skulle det behövas 40000- 50000 nya platser.

Situationen är kritisk,

www.svd.se/norge-100000-flyktingar-kan-komma

Jämför detta med Sveriges totalt okontrollerade flyktingmottagande. Skillnaden är grotesk. Regeringen har fullständigt tappat fotfästet.

Det stora flyktingtrycket visar sig snart bli det stora folktrycket mot regeringen.
  • Anonym (orolig)

Sverige måste kunna säga nej till flyktingar.

www.svd.se/sverige-maste-kunna-saga-nej-till-flyktingar/om/svenskt-flyktingmottagande

Danmark stramar åt migrationspolitik.

www.svd.se/danmark-stramar-at-migrationspolitik/om/varlden

Sveriges egna regering kan inte bara gnälla på alla andra regeringen måste fatta egna beslut. Sverige framstår snart som landet som gnäller på alla men gör inget själv åt saken. Förtroendet för regeringen är som bort blåst snart, denna regering är den absolut sämsta regeringen Sverige har haft regeringen är lika ohållbar som flyktingkrisen i sig.

• Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 22:26:03 följande:
    Norge är uppe i nästan 28000 asylsökanden i år.

Det kan bli 100 000 asylsökanden nästa år, kan bli?.

Även om det sker en halvering skulle det behövas 40000- 50000 nya platser.

Situationen är kritisk,

www.svd.se/norge-100000-flyktingar-kan-komma

Jämför detta med Sveriges totalt okontrollerade flyktingmottagande. Skillnaden är grotesk. Regeringen har fullständigt tappat fotfästet.
    Om Norge tar emot 100000, så motsvarar det 200000 i Sverige, sett till förhållande i folkmängd, så nu har jag jmf.
    Det verkar alltså som om Norge tror sig behöva ta emot fler flyktingar än Sverige nästa år. 
  • Anonym (farbror blå)

Nu planerar regeringen att försätta landet i "kristillstånd" pg av terrorhot och flyktingströmmar enligt AB. Normala medborgerliga rättigheter som t.ex det vi ser som heliga fri och rättigheter kan förbjudas och övervakning på bred front införas. Sedan kan regeringen även fatta beslut på egen hand utan inblandning från riksdagen. Så välkommen till det nya och spännande Sverige där allt kan hända framöver allt för att rädda det som rädda går av det som en gång var en välfärdsstat. 

Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!