Världsmedborgare skrev 2015-11-20 12:59:14 följande:
Och vad vill du göra med flyktingarna, förbjuda deras lagliga rätt att söka asyl och dämed göra avkall på de mänskliga rättigheterna, och gå Daesh/terroristerna till mötes?
Om, så är det iaf inget jag ens kan tänka mig att stödja.
Vi ska inte förhindra Daesh finender att söka skydd, vilken sjuk och bakvänd politik är inte det.
Att det betyder problem vi tvingas hantera, är ingenting mot vad det är att förvägra flyktingar och våra vänner skydd.
Och jag vill passa på att ta plats i den massiva hyllningskören för Anders Ygeman, Sveriges idag överlägset bästa politiker.
Och det är lätt att förstå, att regeringen Löfven låter han fronta i dom nu aktuella frågorna, då ingen skulle kunna göra jobbet bättre.
Löfven har varit rätt osynlig, förutom presskonferensen igår och där var Löfven allt annat än bra, Löfvens tal var under all kritik och Löfvens svar på frågorna från journalisterna var ibland skrämmande dåligt. Lars Ygeman är helt ok men han är givetvis styrd av Löfven och Romson med Fridolin.
Vad regeringen ska göra? Godta alla förslag från moderaterna. Löfven fick kalla handen i alla EU-möten hans rop på hjälp fick ingen respons. Mötet på Island där fick Löfven tufft motstånd från samtliga nordiska länder. Sverige har val sin väg sas det. Sedan skyllde Löfven på företagarna de tar inte sitt ansvar och nu skyller regeringen på Danmark.
Inget annat EU-land har en sådan ohållbar flyktingpolitik som Sverige och regeringen står för.
Vad ska vi göra? enkelt gör som de andra EU-länderna samt godta alla förslag från Moderaterna.
Socialdemokraterna är snart under 20% de kan hamna kring 15% om detta fortsätter skattbetalarna har trötta och är oroliga det är sanningen.
Står moderaterna på sig nu och inte viker ner sig så tror jag responsen kommer från väljarna och moderaterna kan åter börja klättra mot 30% av folket röster.
En statsminister som inte lyssnar på folket och bara låter flyktingströmmen fortsätta kommer till slut att falla, trycket kommer att bli för stort och misstagen för kostsamma, frågan är hur stor skada Sverige kommer att ta?.
Folkets kritik växer och oron är befogad, detta är ohållbart.
Sedan spelar det ingen roll hur mycket regeringen försöker skylla allt och alla på alla andra utom att agera själva.
Senast idag sa Danmark att
Sverige får skylla sig själva helt enkelt.
Norge har tagit emot 28000 asylsökanden i år.
Danmark har tagit emot 15000 asylsökanden i år.
Övriga EU länder betydligt mindre än Sverige.
Storbritannien tar nästan inte emot någon
Tyskland har minskat flyktingtrycket.
Sverige ökar takten.