Iarwain skrev 2015-11-16 16:26:28 följande:
Njae, det är inte så man anger källa, bara för att Daily Mail skriver att det är därifrån uppgifterna kommer gör det inte till källa.
Enligt BBC, som jag ser som säkrare källa än Daily Mail, så är det en person som kommit via Grekland, identitet okänd då passet antagligen är förfalskat.
Övriga 6 namngivna är boende i EU-land. (Om jag inte anger länk här är jag källa så jag ger en länk också så är BBC källa)
www.bbc.com/news/world-europe-34832512Du får väl ange källor som du vill. Det var i alla fall grekiska inrikesministeriet och franske åklagare + senare kompletterat med franska politiker som var källorna till uttalandena om att någon eller några av terroristerna kommit som "flyktingar".
Men det är gamla nyheter nu.
Nu visar det sig att även sk "hemvändande" utnyttjar invandrings-strömmen för att kunna ta sig tillbaka in i EU (Belgien och Frankrike) obemärkt.
Samtidigt i Turkiet grips åtta misstänkta marockanska jihadister med detaljerade instruktioner på sig för hur de skall smyga med i flödet från Turkiet, via Grekland och Balkan in i Tyskland.
Detta borde rimligen innebära slutet för den okontrollerade mass-migration som vi ser i Europa idag.