• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Digestive
    Anonym (farbror blå) skrev 2015-11-21 21:31:30 följande:

Nu planerar regeringen att försätta landet i "kristillstånd" pg av terrorhot och flyktingströmmar enligt AB. Normala medborgerliga rättigheter som t.ex det vi ser som heliga fri och rättigheter kan förbjudas och övervakning på bred front införas. Sedan kan regeringen även fatta beslut på egen hand utan inblandning från riksdagen. Så välkommen till det nya och spännande Sverige där allt kan hända framöver allt för att rädda det som rädda går av det som en gång var en välfärdsstat. 

Jag har precis vaknat (yes, Fallout 4 will do that to you, höhö..) och har bara lust att gå och lägga mig igen, när jag läser det här. Jag behöver uppdatera mig ikapp om det här, även om det tar emot, verkligen tar emot. Om det ens stämmer så när så måste folket resa på sig nu, för annars kan vi glömma allt som vi kom att komma ihåg om Sverige som land.

Har ju sprungit på bland annat det här som en vän noterade mig om; http://tinyurl.com/ovl7wlh

Tack för informationen i ren allmänhet! Jag återkommer väl om det verkar överdrivet och väljer nog att hålla tyst i fosterställning om läget stämmer. Hjälp.
  • Anonym (anonym)
    Nu planerar regeringen att försätta landet i "kristillstånd" pg av terrorhot och flyktingströmmar enligt AB. Normala medborgerliga rättigheter som t.ex det vi ser som heliga fri och rättigheter kan förbjudas och övervakning på bred front införas. Sedan kan regeringen även fatta beslut på egen hand utan inblandning från riksdagen. Så välkommen till det nya och spännande Sverige där allt kan hända framöver allt för att rädda det som rädda går av det som en gång var en välfärdsstat. 
    Vilka heliga fri och -rättigheter har vi i Sverige, för det kan inte vara det nya fenomenet anonymt näthat som riskerar att försvinna så att det åter måste skickas hat till folk genom brev som för några år sedan eller bli ett hinder för människor att anonymt tala om vem som bör våldtas för att den syns i media.
  • nihka

På vilket sätt skiljer sig Sveriges utveckling av terrorist- och brottsbekämpning från andra länder i väst?
  • Anonym (Nej)

Jag undrar hur många det är här som vet att IS är världens just nu välfinansierade terrorgrupp. Min rädsla hänger ihop med det. För jag kan då inte fråga mig mer än hur detta hänger ihop om nu gruppen verkligen är så avskydd i den Islamska världen?

• Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 11:32:21 följande:
    Kortfattat regeringen är snabba i vissa beslut men allt som rör migrationspolitiken och flyktingkrisen och att få flyktingtrycket att minska går fruktansvärt långsamt och det är regeringens plan helt enkelt eller regeringens olika åsikter?.
    Ja Sverige är riktigt bra på att följa asylreglerna och hävda de mänskliga rättigheterna, även om även vi kan bli ännu bättre på det.
    Det är precis det som gjort Sverige under så lång tid, repekterat av omvärlden.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anonym (farbror blå)

Det enda raka för Stefan Löfven är att göra sig av med pajaspartiet MP. Ett sketet 5% parti har lyckats att förstöra landet för lång tid framöver allt för att frysa ut SD. Lider med mina barnbarnen som måste leva med problemen våra verklighetsfrämmande politiker skapat.

• Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-22 11:57:59 följande:
    Ja Sverige är riktigt bra på att följa asylreglerna och hävda de mänskliga rättigheterna, även om även vi kan bli ännu bättre på det.
    Det är precis det som gjort Sverige under så lång tid, repekterat av omvärlden.
    Du tror att den här oordningen i Sverige är vad som konsekvent uppstår när man följer asylregler samt hävdar mänskliga rättigheter?

Förvånad

Ja, två gapande gubbar behövdes.
  • Anonym (Mm)

Flyktingkrisen, Grattis till sd i nästa val oavsett idioter eller inte så är det nog dom som går som dom lyckliga vinnarna i nästa val...

• Anonym (Skrik-Alice)

Nu är han släppt den misstänkte terroristen och tänk om säpo sänker hotgraden och då, när man kanske går där i godan ro: BOOOM!

• Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-22 17:21:51 följande:
    Du tror att den här oordningen i Sverige är vad som konsekvent uppstår när man följer asylregler samt hävdar mänskliga rättigheter?

Förvånad

Ja, två gapande gubbar behövdes.
    Vilken oordning?
    Jag tycker vi/Sverige har visat på ett enormt kunnande och ett fantastiskt jobb av engagerande människor som på ett beundransvärt sätt, hållit just ordning.
    Vi /Sverige har ställts på svåra prov, långt över vad någon kunnat förvänta sig i fredstid, trots det så har vi fortfarande väldigt god ordning.

Jag är helt säker på att det Sverige har gjort, kommer att bli föremål för forskning, och att många länder kommer att vilja ta del av våra erfarenheter, och hur vi lyckats med att organisera och klara logistiken, när alla system har tvingats klara en belastning långt över vad det är dimensionerat för i normalfallet.
    Vi var visat att vi har en beredskap för kriser, som ligger i absolut världsklass, och som måste göra varenda svensk stolt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!