• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-24 08:46:00 följande:
    Vind för våg alltså. Död

Ja, det är verkligen upp och ner att fokusera på Sverige, angående ärenden i Sverige.

"- Bryssel, vi har interna problem. Ska det verkligen behöva se ut såhär?"
    Ja det är så vi och de flesta länder alltid har gjort, vi har inga restriktioner för resande, när vi släppt in någon i vårt land, så jag förstår inte vad du håller på med.

Ska vi plötsligt införa krav på de som kommer till Sverige att berätta vad dom gör, vart dom reser o.s.v?
    Jag kan ha fel, men jag tror bara restriktioner kan påföras de som arbetar med att transportera varor in i landet.
    Troligen finns det undantag för annat, men så påläst är jag inte i ämnet, att jag kan svara på det.

Har du själv tvingats på reserestriktoiner när du besökt andra länder? Om inte, varför ska vi nu göra det du inte behöver göra när du reser i andra länder?
    Om, berätta gärna varför, då reserestriktioner finns i vissa länder, dom brukar man f.ö kunna läsa om här: http://www.swedenabroad.com/sv-SE/
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-24 08:01:26 följande:
    Övervaka? Förstår att du reagerar på tanken om ett övervakningssamhälle men prova gärna att reagera på någonting som jag skriver också.
    Jag har mitt sätt att skriva på, inte så mycket att göra för dig, om du ogillar det.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2015-11-24 08:57:15 följande:
    Du tro alltså inte på när socialtjänsten i Malmö säger att de måste lägga ned delar av sin ordinarie verksamhet för att hantera invandringen?

Du tror inte på migrationsverkets anställdas öppna brev om att de håller på att duka under pga arbetsbelastningen?

Du tror inte på polisen när de meddelar att de helt enkelt inte vet vilka alla är som tar sig in i Sverige?

Du tror inte på migrationsverket när de säger att de inte längre kan ge folk som kommer hit ens tak över huvudet?

Osv.

Du tror alltså inte på det du själv kan läsa för att det står i "skvallerpressen"?

Duger Myndigheten för samhällsberedskaps lägesrapport då?
    www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyhete.../

Behovet av gode män och förmyndare ökar kraftigt i takt med att fler ensamkommande barn kommer till Sverige. Vissa län uppger att det är svårt att rekrytera gode män medan andra län anger att det finns intresse hos allmänheten men att tid och resurser för att utbilda saknas. Detta gör att verksamheten inte alltid genomförs enligt lagstadgade krav.

Flera kommuner rapporterar att de på grund av flyktingsituationen knappt hinner med ärenden som gäller andra barn i behov av hjälp. Situationen i flera kommuner tycks ha utvecklas till ett mycket ansträngt läge med bristande rättssäkerhet.

Inspektionen för vård och omsorg, IVO, rapporterar att 14 kommuner har lex Sarah-anmält sig. Ytterligare ett antal kommuner överväger att anmäla sig själva till IVO, enligt SKL. Lex Sarah är det vardagliga namnet på de bestämmelser i socialtjänstlagen som reglerar skyldigheter att rapportera missförhållanden och risker för missförhållanden inom omsorg.

www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyhete.../

Migrationsverket rapporterar att de snart inte kommer att ha möjlighet att ge alla asylsökande tak över huvudet. Migrationsverket prioriterar barnfamiljer och personer med särskilda behov.

Säkerheten på och vid boenden fortsätter att vara ett problem. Det finns indikationer på att det upplevda säkerhetsläget när det gäller boenden begränsar i vilken utsträckning privata aktörer vill öppna nya boenden.

Migrationsverket ser ett behov av att utöka antalet platser på evakueringsboenden till 20 000. Hittills är ca 7 000 platser aktiverade, vilket innebär att det gäller att få fram drygt 13 000 platser till. Problemet kan inte lösas fullt ut även om Försvarsmakten ställer fler boenden till förfogande eller om MSB skulle anordna fler tältboenden.

MSB:s bedömning är att det svenska samhällets förmåga att ta emot ensamkommande barn är fortsatt starkt utmanad. Principen om barnets bästa i beslut som rör barnet kan inte uppfyllas.

Det ansträngda läget för samhällsviktiga verksamheter kvarstår sedan föregående vecka. Särskilt kan nämnas begynnande utträngningseffekter inom hälso- och sjukvård samt socialtjänst. I skolan är det fortsatt brist på personal och lokaler.

En länsstyrelse beräknar att uthålligheten inom vissa verksamheter räcker till mitten av december. Det råder personalbrist och nationell samordning av förstärkningsresurser efterfrågas.

Begynnande utträngningseffekter inom hälso- och sjukvård. Smaka på den.

Så "allmänt kaos" före dig är först när detta sker överallt?

Jag har läst det och mycket annat, och fortfarande harvar du enbart runt i det som hänger ihop med flyktingarna, som om hela Sverige skulle braka samman av det.
    Alla vet vad mottagandet av flyktingarna ställer till med, och att vi måste göra nåt åt det så det blir hanterbart.
    Men sluta påföra Sverige en kris och ett kaos inte finns, håll det till de problem som existerar och måla inte upp nån allmän kris för Sverige.

Varför nämner du inte att tillväxten ökar, efterfrågan på arbetskraft har ökat kraftigt, bostadsbyggandet verkar äntligen komma igång, m.m, allt är långt ifrån nattsvart, tycker du inte det är minst lika viktigt att framhålla?

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2015-11-24 12:30:51 följande:
    Jag har läst det och mycket annat, och fortfarande harvar du enbart runt i det som hänger ihop med flyktingarna, som om hela Sverige skulle braka samman av det.
    Alla vet vad mottagandet av flyktingarna ställer till med, och att vi måste göra nåt åt det så det blir hanterbart.
    Men sluta påföra Sverige en kris och ett kaos inte finns, håll det till de problem som existerar och måla inte upp nån allmän kris för Sverige.

Varför nämner du inte att tillväxten ökar, efterfrågan på arbetskraft har ökat kraftigt, bostadsbyggandet verkar äntligen komma igång, m.m, allt är långt ifrån nattsvart, tycker du inte det är minst lika viktigt att framhålla?

Förstår du vad "Begynnande utträngningseffekter inom hälso- och sjukvård" betyder?

Det betyder att vi börjar nå en nivå där folk som behöver vård inte får det i den omfattning som behövs.

Men det är inget problem för dig?

Jag inte ens nämnt bostadskrisen, den nuvarande och den kommande.

Och ja, allt detta hänger ihop med den nuvarande invandringen. Kostnaden för denna och den belastningen den utgör på samhällets institutioner kommer att vara det som definierar vår framtid för en lång tid framöver.
  • Rataxes
    Världsmedborgare skrev 2015-11-24 08:03:21 följande:
    Hej Pissnisse, man skulle nästa tro att den idioten var du.

Ska vi slå vad om att Sverige kommer att fungera bra även nästa vecka, nästa månad, nästa år?
    Nivån på inläggen från debattören når nya lågvattenmärken. Finner det fullständigt meningslöst att ens försöka nå ner till den nivån och lämnar denne därhän.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2015-11-24 12:51:37 följande:
    Förstår du vad "Begynnande utträngningseffekter inom hälso- och sjukvård" betyder?

Det betyder att vi börjar nå en nivå där folk som behöver vård inte får det i den omfattning som behövs.

Och ja, allt detta hänger ihop med den nuvarande invandringen. Kostnaden för denna och den belastningen den utgör på samhällets institutioner kommer att vara det som definierar vår framtid för en lång tid framöver.
    Och nu är vi/Sverige på väg med nya åtgärder för att lösa de problem som flyktingkrisen orsakar, vilket är precis rätt väg att gå för att hantera de problem som finns.
    Alltså fullt fokus på problemet/problemen och åtgärder som löser dom, helt efter de premisser jag själv alltid jobbar efter.

Det är så jag tycker vi ska jobba och så vi ska beskriva det, inte nåt hysteriskt flams "om ett Sverige i kaos".

Vad gäller vad kostnader blir, så vet varken du eller jag nåt om dom, allt du/jag vet är vad initialkostnaden är, inget annat.
    Och som sas på presskonferansen i em, ang de nya åtgärderna, så har Sverige skickat in den ansökan om bidrag Sverige ombads göra, efter en uppmaning från EU, för vårat stora flyktingmottagande.
    Vi vet alltså att vi kommer att få bidrag från EU, återstår att se hur mycket det blir, men jag hoppas det blir så pass stort att det svider lite lagom hos de länder, som helt vägrat ta sitt ansvar.
  • Anonym (****)
    Anonym (Aj) skrev 2015-11-24 08:37:57 följande:

www.sydsvenskan.se/varlden/forskare-tredje-varldskriget-igang/

"Det tredje världskriget är redan här. Terrordåden i Paris och den franska responsen stärker argumenten för det synsättet. Det menar Wilhelm Agrell, professor i underrättelseanalys vid Lunds universitet."

OK, Då vet vi att Agrell vet något som ingen annan vet.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2015-11-24 18:53:38 följande:
    Det är så jag tycker vi ska jobba och så vi ska beskriva det, inte nåt hysteriskt flams "om ett Sverige i kaos".
    Enda skälet till att regeringen nu vidtar ytterligare åtgärder är för att de anser det vara kris och kaos. Utan denna insikt hade de inte reagerat som de gör.
    Världsmedborgare skrev 2015-11-24 18:53:38 följande:
    Vad gäller vad kostnader blir, så vet varken du eller jag nåt om dom, allt du/jag vet är vad initialkostnaden är, inget annat.
    .

Vi har väldigt goda (eg. dåliga) erfarenheter av vad dessa invandrare kostar det svenska samhället i längden.

Och duger inte de senaste 20-30 årens svenska erfarenheter på området så har man i bland annat Norge räknat fram hur mycket man förlorar på varje individ som flyttar in i deras samhälle. Beräkningar som går ganska bra att översätta rakt av till svenska förhållanden.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2015-11-24 12:51:37 följande:

Jamen enligt SD har det ju varit så i decennier, lika länge som de har gnällt, så då ser man hur mycket utrymme det har funnits fram tills nu.

Övriga partier känner igen en kris när det faktiskt är kris och gnäller inte 24/7.
  • HenryIronstead
    Rataxes skrev 2015-11-24 14:18:33 följande:
    Nivån på inläggen från debattören når nya lågvattenmärken. Finner det fullständigt meningslöst att ens försöka nå ner till den nivån och lämnar denne därhän.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.

Japp, jag ser upp till de som fortfarande försöker... Men det är lönlöst. Det är inte alls konstigt att folk som varit med i sekter behöver avprogrammeras och inse att deras värld inte ALLS ser ut som de trodde att den gjorde. Jag var själv troende i irrläran att de folkvalda ville göra det som är bäst för vårt land. Och sen var jag i förnekelse hur länge som helst. Sen rämnade hela fasaden och man kan inte återvända efter att man sett det. Det känns lite som Matrix-filmen. Politiken är ett fulspel, du har puppet masters bakom det bakre draperierna och allt på scen är bara spel för gallerierna... Titta bara på Romsons gråt i teverutan i kväll. Hela hennes värld förändrades, fasaden har rämnat. Och då är det ändå bara en liten, liten bit. De lever inte i verkligheten, de vet inte hur det är!
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!