Flash Gordon skrev 2015-11-24 12:51:37 följande:
Förstår du vad "Begynnande utträngningseffekter inom hälso- och sjukvård" betyder?
Det betyder att vi börjar nå en nivå där folk som behöver vård inte får det i den omfattning som behövs.
Men det är inget problem för dig?
Jag inte ens nämnt bostadskrisen, den nuvarande och den kommande.
Och ja, allt detta hänger ihop med den nuvarande invandringen. Kostnaden för denna och den belastningen den utgör på samhällets institutioner kommer att vara det som definierar vår framtid för en lång tid framöver.
Och nu är vi/Sverige på väg med nya åtgärder för att lösa de problem som flyktingkrisen orsakar, vilket är precis rätt väg att gå för att hantera de problem som finns.
Alltså fullt fokus på problemet/problemen och åtgärder som löser dom, helt efter de premisser jag själv alltid jobbar efter.
Det är så jag tycker vi ska jobba och så vi ska beskriva det, inte nåt hysteriskt flams "om ett Sverige i kaos".
Vad gäller vad kostnader blir, så vet varken du eller jag nåt om dom, allt du/jag vet är vad initialkostnaden är, inget annat.
Och som sas på presskonferansen i em, ang de nya åtgärderna, så har Sverige skickat in den ansökan om bidrag Sverige ombads göra, efter en uppmaning från EU, för vårat stora flyktingmottagande.
Vi vet alltså att vi kommer att få bidrag från EU, återstår att se hur mycket det blir, men jag hoppas det blir så pass stort att det svider lite lagom hos de länder, som helt vägrat ta sitt ansvar.