• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-25 16:31:44 följande:

Jag tror att det kan mynna ut i ett skatteuppror, sjukvårdens bristande resurser t.ex. Många fler än idag kommer att söka privata alternativ.

Polisen uppfyller inte längre samhällskontraktet om våldsmonopol kontra beskydd av medborgarna. Fler "Gated Communities" kommer att växa upp.

Det sista är ett stort problem, jag befarar att många kommer att fara väldigt illa, inte bara pga. vinterklimatet utan kommer att utnyttjas i olika sammanhang.

Så vad kommer du att göra för att hjälpa till?
  • Världsmedborgare
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 14:47:46 följande:
    Om vi lagändrar så undantagstillstånd kan utlysas är det möjligt att stänga dem vid behov.

Att det saknas tillräckligt med vetenskapligt stöd har inte hindrat liknande saker förr. Man kan hellre fria än fälla vid tveksamma fall. Vi kan inte ha 30-åringar som kommer hit som barn.

Inget av det där tror du själv på, vi ska väl för sjutton inte börja bete oss som värsta diktaturen, och ställa till ett h-vete för oss själva.
    Det finns en omvärld som kommer att reagera, och en massa exporterande företag som kommer att protestera, om vi slutar bete oss som ett civiliserat land.

Men det förstås, SD verkar ju vilja göra om Sverige till nåt slags Nordkorea, hoppas verkligen inte det är SD.s galna idéer du vill se. 

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-24 12:07:55 följande:
    Ja det är så vi och de flesta länder alltid har gjort, vi har inga restriktioner för resande, när vi släppt in någon i vårt land, så jag förstår inte vad du håller på med.

Ska vi plötsligt införa krav på de som kommer till Sverige att berätta vad dom gör, vart dom reser o.s.v?
    Jag kan ha fel, men jag tror bara restriktioner kan påföras de som arbetar med att transportera varor in i landet.
    Troligen finns det undantag för annat, men så påläst är jag inte i ämnet, att jag kan svara på det.

Har du själv tvingats på reserestriktoiner när du besökt andra länder? Om inte, varför ska vi nu göra det du inte behöver göra när du reser i andra länder?
    Om, berätta gärna varför, då reserestriktioner finns i vissa länder, dom brukar man f.ö kunna läsa om här: http://www.swedenabroad.com/sv-SE/
    Vi har krav på identifiering för till och med icke EU-medborgare som turistar Sverige så frågan bör nog snarare ställas till dig. Det är inom EU som vi har haft en upprätthållen fri rörelse, för uteslutande EU-medborgare och inga andra.

Du har fel och sådana frågor har inte ens kommit på tal.

Japp, jag har alltid fått visa upp identitetspapper när jag har åkt exempelvis till Sydkorea och hade jag exempelvis åkt till Egypten, Somalia, Syrien, Pakistan eller Afghanistan så hade samma sak gällt där.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-26 00:22:34 följande:

Vi har krav på identifiering för till och med icke EU-medborgare som turistar Sverige så frågan bör nog snarare ställas till dig. Det är inom EU som vi har haft en upprätthållen fri rörelse, för uteslutande EU-medborgare och inga andra.

Japp, jag har alltid fått visa upp identitetspapper när jag har åkt exempelvis till Sydkorea och hade jag exempelvis åkt till Egypten, Somalia, Syrien, Pakistan eller Afghanistan så hade samma sak gällt där.

Nä digestive, det är faktiskt du som har fel.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-11-26 10:10:51 följande:
    Nä digestive, det är faktiskt du som har fel.
    Jag tänker inte svara mer än såhär på tomma påståenden.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-26 10:34:57 följande:

Jag tänker inte svara mer än såhär på tomma påståenden.

Fast i det inlägget jag citerade, och du som vanligt inte inkluderade, så skrev du att personendu citerade hade fel. I mittrn av inlägget.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-26 00:22:34 följande:

Men herregud, vi har krav på ID-handlingar inom många områden. t.o.m för att få komma in på krogen, så ta och skilj på anledningarna vad gäller koll av ID för flyktingar, och för svenskar som reser inom EU eller var det nu är vi reser.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Nerfherder
    Världsmedborgare skrev 2015-11-26 12:01:06 följande:

Men herregud, vi har krav på ID-handlingar inom många områden. t.o.m för att få komma in på krogen, så ta och skilj på anledningarna vad gäller koll av ID för flyktingar, och för svenskar som reser inom EU eller var det nu är vi reser.

Känner du inte igen ett mönster när du ser det?
  • Världsmedborgare
    Nerfherder skrev 2015-11-26 12:07:43 följande:
    Känner du inte igen ett mönster när du ser det?
    Jo jag gör det, men andra kanske behöver informeras så dom inte sprider lögner vidare.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-26 12:01:06 följande:
    Eller så har du koll på vad jag snackar om överhuvudtaget. Uppsikt och uppföljning av de som kommer hit med flyktingströmmen förvandlas till ett komplett överbevakningssamhälle när du läser och av någon outgrundlig anledning så skulle jag prata om någonting helt annat än att folk identifierar sig, när vi pratar om restriktioner för att få tillgång till landet som icke EU-medborgare.

Halmgubbar är ett sämre julpyssel.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!