• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 13:32:01 följande:

Nej? Sist jag läste aftonblaskan stod det inget om stängda gränser.

Medicinsk ålderskontroll av ensamkommande flyktingbarn samt TUT istället för PUT är något helt annat än att inte släppa in fler flyktingar.

Du svarade inte på min fråga om hur du vill stänga gränsen
  • Världsmedborgare
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 13:32:01 följande:
    Nej? Sist jag läste aftonblaskan stod det inget om stängda gränser.
    Medicinsk ålderskontroll av ensamkommande flyktingbarn samt TUT istället för PUT är något helt annat än att inte släppa in fler flyktingar.
    Då har du fattat fel vad den stängd gräns som efterfrågats är, det blir t.o.m hårdare än "stängd gräns" så, flyktingarna kommer inte ens att kunna resa fram till Sveriges gräns utan giltiga ID-handlingar.
    Men givetvis kommer asylrätten och de mänskliga rättigheterna inte att fråntas någon.

Men om du menar att fysiskt stänga våra gränser, så kan du glömma det, nåt sån´t kommer aldrig att införas.

Åldersbestämmning tvivlar jag starkt på att det införs, det finns inget sätt idag som alla forskare/läkare ställer sig bakom.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 13:54:50 följande:
    Du svarade inte på min fråga om hur du vill stänga gränsen
    Jo det gjorde jag.
  • Anonym (...)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-25 14:20:03 följande:
    Då har du fattat fel vad den stängd gräns som efterfrågats är, det blir t.o.m hårdare än "stängd gräns" så, flyktingarna kommer inte ens att kunna resa fram till Sveriges gräns utan giltiga ID-handlingar.
    Men givetvis kommer asylrätten och de mänskliga rättigheterna inte att fråntas någon.

Men om du menar att fysiskt stänga våra gränser, så kan du glömma det, nåt sån´t kommer aldrig att införas.

Åldersbestämmning tvivlar jag starkt på att det införs, det finns inget sätt idag som alla forskare/läkare ställer sig bakom.
    Om vi lagändrar så undantagstillstånd kan utlysas är det möjligt att stänga dem vid behov.

Att det saknas tillräckligt med vetenskapligt stöd har inte hindrat liknande saker förr. Man kan hellre fria än fälla vid tveksamma fall. Vi kan inte ha 30-åringar som kommer hit som barn.

• Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 14:43:53 följande:

Jo det gjorde jag.

Har läst dina inlägg igen och kan inte hitta det. Det du däremot svarade på var hur mqn ska omfördela pengarna.
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 14:49:20 följande:
    Har läst dina inlägg igen och kan inte hitta det. Det du däremot svarade på var hur mqn ska omfördela pengarna.
    Inlägg nr 501, där svarade jag.
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 13:04:45 följande:

Det räcker att stänga de gränskontroller som finns. Tar de sig in olagligt på annan väg blir de avhysta i takt med att de upptäcks.

aha, stängda gränser innebär inte någon ändring, enligt dig. Ursäkta, missade detta inlägg.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2015-11-25 13:07:23 följande:
    Inte så fel tänkt som du kanske tror.
    Om det finns ett problem på en specifik plats, blir det lättare för alla att förstå vad det handlar om, genom att ringa in problemet, än att beskriva det som att Sverige generellt har stora problem, och befinnser sig i ett kaos.

På tal om Malmö, så lär malmöborna få uppleva ett lite större kaos just idag, med tanke på Zlatans hemkomst och fotbollsmatchen mellan Iff Iff och PSG, ett possitvit kaos förhoppningsvis. smile1.gif
    Ja, nu blir ju "Malmö" en bild av kaoset.

Men kaoset kring invandringen ger ju negativa effekter i hela samhället.

När sjukvården inte längre har resurser så gäller det alla - inte bara invandrarna.

När poliser tas från alla polisdistrikt för att flyttas till Skåne så påverkar det hela landet.

Över hela landet tas lokaler över som boenden varför befintliga verksamheter får läggas ned eller flytta.

För att inte tala som att vi har 10000-tals människor som tagit sig in i landet som vi inte ens vet vilka de är, enligt polisens och Migverkets bedömningar.
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-11-25 16:07:33 följande:

När sjukvården inte längre har resurser så gäller det alla - inte bara invandrarna.

När poliser tas från alla polisdistrikt för att flyttas till Skåne så påverkar det hela landet.

Över hela landet tas lokaler över som boenden varför befintliga verksamheter får läggas ned eller flytta.

För att inte tala som att vi har 10000-tals människor som tagit sig in i landet som vi inte ens vet vilka de är, enligt polisens och Migverkets bedömningar.

Så hur ska regeringen göra för att just du ska bli nöjd?
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2015-11-25 16:07:33 följande:

Jag tror att det kan mynna ut i ett skatteuppror, sjukvårdens bristande resurser t.ex. Många fler än idag kommer att söka privata alternativ.
    Polisen uppfyller inte längre samhällskontraktet om våldsmonopol kontra beskydd av medborgarna. Fler "Gated Communities" kommer att växa upp.

Det sista är ett stort problem, jag befarar att många kommer att fara väldigt illa, inte bara pga. vinterklimatet utan kommer att utnyttjas i olika sammanhang.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!