• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Nerfherder
    HenryIronstead skrev 2015-11-27 19:36:58 följande:

Man får väl hoppas att detra patrask slängs ut ur Sverige med huvudet före!

Ja sd:are borde verkligen slängas ut med fötterna först.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-27 15:56:28 följande:
    Du behöver inte projicera dina misstag på mig. Jag väljer likväl Riksdagens arbete före TV-program - inte minst då utsagan i Riksdagen handlade om icke registrerade utan kontakt med någon myndighet överhuvudtaget, det vill säga om någonting helt annat än individer på boenden - men jag ska ta och se det iallafall. Slår vad om att det just handlar om "ett anvisat boende" och inte har någonting med helhetsbilden att göra överhuvudtaget men det återstår att se.

Du vet inte vad uppföljning innebär va? Det har ingenting med fysisk skuggning att göra, iallafall. Uppsikt och bevakning är inte heller samma sak. Vilka det handlar om borde ha framkommit för fantastiskt länge sen - flyktingar och de som inte kan identifiera sig.

Deras kontroll höll uppenbarligen inte och de har haft för lite befogenheter därtill. Du vet, Polisen har beskrivet hur läget på Stockholm Central har varit så kaotiskt att de helt hjälplöst bara har kunnat konstatera hur ensamkommande barn har försvunnit ur synfältet och iväg i folkvimlet. Det har varit en katastrof här i Sverige, försök inte sopa den under mattan med nonsens.

Åter igen så står vi redan med facit i handen. Det fanns inga resurser för att beivra sådana lagbrott på en önskvärd skala och Regeringen sket i allt vad beredskapspoliser till totalförsvarets civilinstanser hette, helt ointressant för dem. Jag, som utbildad beredskapsman, har inte fått något samtal, ingen potentiell extraresurs har fått något samtal. Först nu i veckan så åberopades de utbildade beredskapspoliserna, si sådär 3 månader försent.

Jag vet inte hur tiden flyter där du sitter men det är lite svårt att göra sådana anklagelser om efterfrågade källor, som du försöker göra här. Jag kallar ett debattinlägg för ett debattinlägg och som jag skrev så har jag inget till övers för dessa beslut hur som helst, vilket som, helt oavsett vederbörandes utlåtanden.
    Du har alltså inget svar på vilka du själv avser ska kollas och följas upp.
    Fullt begripligt, eftersom de vi skulle behöva göra det med, är kriminella vi inte vet vilka dom är, eller var dom befinner sig, och som uppehåller sig in i Sverige illegalt.

Och jag tror du kommer att svårt att få värst många att förstå, varför du vill lägga en massa pengar på mer kontroll och uppföljning av de som helt öppet kommer hit, dom har vi redan möjligheter att följa upp och kontrollera och följa upp.

Det borde väl rimligen vara de som är här illegalt, de som döljer sig, och de som tar sig in i Sverige på falska premisser och använder sig av de öppna vägar som finns, som resurserna ska läggas på.
    Det är ju de verkligt kriminella, och som vi vet utgör den absoluta majoriteten av den organiserade brottsligheten, t.ex människosmugglare som sen utnyttjar flyktingarna.
    Det finns ett flertal exempel på hur dessa flyktingsmugglare tar sig in på flyktingboenden och pressar pengar av flyktingar, och de ligger utan minsta tvivel bakom många försvinnanden, de som ofta kallas spårlöst försvunna, och som nu är tvingade ut i kriminalitet.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Nerfherder skrev 2015-11-28 09:23:42 följande:
    Ja sd:are borde verkligen slängas ut med fötterna först.
    Med tanke på den undersökning av SD:s väljare som publiceras idag, och som tydligt visar att dom är emot den demokratin och rättssamhälle vi har idag, så är det uppenbart att dom kan bli väldigt farliga om dom skulle få nån form av reell makt.

Har förresten lyssnat en del på SD:s landsdagar, och vissa av de förslag som kommer upp, känns som hämtade från extremhögerns värsta idioter.
    Tvång och lagstifning är en röd tråd tråd bland SD:s anhängare.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Nerfherder
    Världsmedborgare skrev 2015-11-28 09:57:13 följande:

Med tanke på den undersökning av SD:s väljare som publiceras idag, och som tydligt visar att dom är emot den demokratin och rättssamhälle vi har idag, så är det uppenbart att dom kan bli väldigt farliga om dom skulle få nån form av reell makt.

Har förresten lyssnat en del på SD:s landsdagar, och vissa av de förslag som kommer upp, känns som hämtade från extremhögerns värsta idioter.

Tvång och lagstifning är en röd tråd tråd bland SD:s anhängare.

Du menar brun tråd, hehe
  • Världsmedborgare
    Nerfherder skrev 2015-11-28 10:01:12 följande:
    Du menar brun tråd, hehe
    Ja kanske det.
    Det är hur som helst obehagligt att se/höra och läsa om hur extrema många SD-anhängare är, Åkessons förslag om att kolla muslimerna ang extremism, borde i 1:a hand göras på SD-egna anhängare.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-28 09:50:40 följande:
    Du har alltså inget svar på vilka du själv avser ska kollas och följas upp.
    Fullt begripligt, eftersom de vi skulle behöva göra det med, är kriminella vi inte vet vilka dom är, eller var dom befinner sig, och som uppehåller sig in i Sverige illegalt.

Och jag tror du kommer att svårt att få värst många att förstå, varför du vill lägga en massa pengar på mer kontroll och uppföljning av de som helt öppet kommer hit, dom har vi redan möjligheter att följa upp och kontrollera och följa upp.

Det borde väl rimligen vara de som är här illegalt, de som döljer sig, och de som tar sig in i Sverige på falska premisser och använder sig av de öppna vägar som finns, som resurserna ska läggas på.
    Det är ju de verkligt kriminella, och som vi vet utgör den absoluta majoriteten av den organiserade brottsligheten, t.ex människosmugglare som sen utnyttjar flyktingarna.
    Det finns ett flertal exempel på hur dessa flyktingsmugglare tar sig in på flyktingboenden och pressar pengar av flyktingar, och de ligger utan minsta tvivel bakom många försvinnanden, de som ofta kallas spårlöst försvunna, och som nu är tvingade ut i kriminalitet.
    Haha.. hur lyckas du? Jag hoppar väl direkt ner till andra stycket då. Nej, vi har just och precis inte haft resurser för en fullgod uppsikt och uppföljning utav just dessa - hur tror du annars att allt det här har kunnat hända, för att polisen tycker det är mer punk när ensamkommande barn försvinner? Inte heller har befogenheterna varit tillräckliga, som sagt.

Det har inte funnits någon anledning för någon ur den stora massan att försöka smyga sig in i Sverige (men det börjar det väl finnas nu). De har kunnat komma och gå som de velat. Börjar polletten trilla ner? Obestämd 

Att i det läget spendera resurserna på att leta upp folk som gör exakt samma sak fast i smygande.. långsamma.. rörelser.. över träng.. någon helt annanstans.. är direkt morgonhumor. Tack.

Det är även just bland dessa som ensamkommande barn har försvunnit, enligt Polisens och Migrationsverkets rapporter.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-28 10:30:15 följande:

Haha.. hur lyckas du? Jag hoppar väl direkt ner till andra stycket då. Nej, vi har just och precis inte haft resurser för en fullgod uppsikt och uppföljning utav just dessa - hur tror du annars att allt det här har kunnat hända, för att polisen tycker det är mer punk när ensamkommande barn försvinner? Inte heller har befogenheterna varit tillräckliga, som sagt.

Det har inte funnits någon anledning för någon ur den stora massan att försöka smyga sig in i Sverige (men det börjar det väl finnas nu). De har kunnat komma och gå som de velat. Börjar polletten trilla ner?  

Att i det läget spendera resurserna på att leta upp folk som gör exakt samma sak fast i smygande.. långsamma.. rörelser.. över träng.. någon helt annanstans.. är direkt morgonhumor. Tack.

Det är även just bland dessa som ensamkommande barn har försvunnit, enligt Polisens och Migrationsverkets rapporter.

Ja, nog är det morgonhumor att läsa dina floskler och inse hur mycket luft de egentligen innehåller.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-11-28 10:42:03 följande:
    Ja, nog är det morgonhumor att läsa dina floskler och inse hur mycket luft de egentligen innehåller.
    2 tomma påståenden är du uppe i nu. Keep 'em coming. Skrattande
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-28 11:12:32 följande:

2 tomma påståenden är du uppe i nu. Keep 'em coming. 

Enligt dig ja. Vad ska du göra när du är klar?
  • Flash Gordon
    Nerfherder skrev 2015-11-25 16:15:25 följande:
    Så hur ska regeringen göra för att just du ska bli nöjd?
    Jag har önskat stängda gränser ett bra tag.

Full efterlevnad av Dublinförordningen. "Ni får söka asyl i något annat EU-land istället". Portugal ska vara fint så här års har jag hört.

Kombinerat med strikt försörjningskrav (inga undantag) för anhöriginvandring. Plus andra signaler som medicinsk ålderkontroll och lite till - för att få ut meddelandet om att det inte är värt att ta sig hit.

Det är vad Sverige behöver.

Nu har även Nya Moderaterna accepterat detta.

Så vi får se var det tar vägen.

Nästa punkt på programmet borde sedan vara en super-REVA för att avvisa de 21800 illegala migranter som man till stor del (ca 14000) inte ens vet var de finns.
    http://www.metro.se/nyheter/14-000-flyktingar-ar-sparlost-borta/EVHokA!Baz3QtmiQIW4/

Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!