Digestive skrev 2015-11-27 15:56:28 följande:
Du behöver inte projicera dina misstag på mig. Jag väljer likväl Riksdagens arbete före TV-program - inte minst då utsagan i Riksdagen handlade om icke registrerade utan kontakt med någon myndighet överhuvudtaget, det vill säga om någonting helt annat än individer på boenden - men jag ska ta och se det iallafall. Slår vad om att det just handlar om "ett anvisat boende" och inte har någonting med helhetsbilden att göra överhuvudtaget men det återstår att se.
Du vet inte vad uppföljning innebär va? Det har ingenting med fysisk skuggning att göra, iallafall. Uppsikt och bevakning är inte heller samma sak. Vilka det handlar om borde ha framkommit för fantastiskt länge sen - flyktingar och de som inte kan identifiera sig.
Deras kontroll höll uppenbarligen inte och de har haft för lite befogenheter därtill. Du vet, Polisen har beskrivet hur läget på Stockholm Central har varit så kaotiskt att de helt hjälplöst bara har kunnat konstatera hur ensamkommande barn har försvunnit ur synfältet och iväg i folkvimlet. Det har varit en katastrof här i Sverige, försök inte sopa den under mattan med nonsens.
Åter igen så står vi redan med facit i handen. Det fanns inga resurser för att beivra sådana lagbrott på en önskvärd skala och Regeringen sket i allt vad beredskapspoliser till totalförsvarets civilinstanser hette, helt ointressant för dem. Jag, som utbildad beredskapsman, har inte fått något samtal, ingen potentiell extraresurs har fått något samtal. Först nu i veckan så åberopades de utbildade beredskapspoliserna, si sådär 3 månader försent.
Jag vet inte hur tiden flyter där du sitter men det är lite svårt att göra sådana anklagelser om efterfrågade källor, som du försöker göra här. Jag kallar ett debattinlägg för ett debattinlägg och som jag skrev så har jag inget till övers för dessa beslut hur som helst, vilket som, helt oavsett vederbörandes utlåtanden.
Du har alltså inget svar på vilka du själv avser ska kollas och följas upp.
Fullt begripligt, eftersom de vi skulle behöva göra det med, är kriminella vi inte vet vilka dom är, eller var dom befinner sig, och som uppehåller sig in i Sverige illegalt.
Och jag tror du kommer att svårt att få värst många att förstå, varför du vill lägga en massa pengar på mer kontroll och uppföljning av de som helt öppet kommer hit, dom har vi redan möjligheter att följa upp och kontrollera och följa upp.
Det borde väl rimligen vara de som är här illegalt, de som döljer sig, och de som tar sig in i Sverige på falska premisser och använder sig av de öppna vägar som finns, som resurserna ska läggas på.
Det är ju de verkligt kriminella, och som vi vet utgör den absoluta majoriteten av den organiserade brottsligheten, t.ex människosmugglare som sen utnyttjar flyktingarna.
Det finns ett flertal exempel på hur dessa flyktingsmugglare tar sig in på flyktingboenden och pressar pengar av flyktingar, och de ligger utan minsta tvivel bakom många försvinnanden, de som ofta kallas spårlöst försvunna, och som nu är tvingade ut i kriminalitet.