• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Digestive
    nihka skrev 2015-12-04 17:18:15 följande:
    Varför skulle det vara "bortförklaringar"?

Sverige har en av världens strängaste våldtäktsdefinitioner och anmälningstabuet har till stora delar lyfts så varför skulle inte ett brott som traditionellt haft bland de största mörkertalen för brott inte bli mer synliga?
    Det här stämmer väldigt väl överens med trendkurvan över anmälningarna och de aktuella lagreformerna - anmälningarna fördubblades på bara tre år, efter att de lagreformerna infördes.

Man ska dock inte vila allt för tryggt på den analysen, för lagreformerna infördes 2005 och antalet anmälningar har stigit sedan dess. Någonstans så får man uppdatera sig, efter 10 år, och se efter om den här analysen fortfarande är en rimlig förklaring.

Hur som helst så är siffror som förtäljer att var femte kvinna i Sverige (1/5) har utsatts för allvarligt sexuellt våld - helt oacceptabla siffror i sig.
  • Anonym (****)
    Anonym (farbror blå) skrev 2015-12-04 16:09:58 följande:

Enligt en undersökning från FN så är väldtäkter sex ggr vanligare här per capita än i Tyskland. Och som vanligt skyller Brottsförträngande Rådet på  dom vanliga ursäktande faktorerna som t.ex anmälningsbenägenhet definition etc...
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3993&artikel=6317419

Det enda man kan mäta är anmälningar, det förstår väl du också?

Så vi vet inget om antalet faktiska våldtäkter.

Men som sagt, du vet om detta också, men vill gärna sprida lögnen.
  • Anonym (****)
    Digestive skrev 2015-12-04 18:28:33 följande:
    Hur som helst så är siffror som förtäljer att var femte kvinna i Sverige (1/5) har utsatts för allvarligt sexuellt våld - helt oacceptabla siffror i sig.
    Var har du fått de siffrorna ifrån?
  • Världsmedborgare

Du har aldrig funderat på om det är siffror som grundar sig på våra svenska värderingar?
    Vad är våld förresten, är det våld enligt vår västerländska definition, eller vet du att det du kallar våld är en global definition?

Tänk om det finns kvinnor/män som tycker annorlunda än svensk lagstifning.
    Har du bott utomlands med kvinnor/män från en helt annan kultur, jag/vi har så vi kan ju jmf.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 18:32:25 följande:

Hur försvarar du KD.., du som är anhängare av KD, ett parti som valt en "Livets Ord" uppfostrad som partiledare. En utsugar organisation som utnyttjar de sämst lottade, både i Sverige och runt om i Världen, och som gömmer sig bakom det kristna budskapet.

Tror du inte att folk genomskådat det, och därför uteblev "DÖ effekten" det som KD trodde skulle lyfta partiet. Och därför uppvisar nu KD sämre resultat på långt under 4%-spärren.

Livets ord leds ju av en av de värsta och vidrigaste kriminella som Sverige haft, Ulf Ekman, mannen som lever på och utnyttjar andra, och som endast tar emot kontanter som betalning, och som aldrig gjort en enda god gärning i hela sitt liv, läromästaren till KD:s partiledare Ebba Busch..

Det är väldigt enkelt att svara på det; för att jag lägger väldigt mycket mer vikt på ett partis politik, politiska idéer, handlingskraft och prestation, än på partimedlemarnas privatliv.

Vad folk drar för slutsatser om Ebba Busch Thors bakgrund och när hon leder partiet som vill fortsätta skilja på stat och kyrka mest frenetiskt utav samtliga i riksdagen - får deras eget förnuft svara för. För min del - som följer riksdagens arbete kontinuerligt, dagligen - är min nästa röst helt självklar och jag vet exakt varför (se överst).

Hur motiverar du din röst?
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 19:10:33 följande:

Du har aldrig funderat på om det är siffror som grundar sig på våra svenska värderingar?

Vad är våld förresten, är det våld enligt vår västerländska definition, eller vet du att det du kallar våld är en global definition?

Tänk om det finns kvinnor/män som tycker annorlunda än svensk lagstifning.

Har du bott utomlands med kvinnor/män från en helt annan kultur, jag/vi har så vi kan ju jmf.

Ja, det har jag. What of it? Definitioner återfinns i brottsbalken.

Jag behöver inte bo utomlands för att inse att det finns människor som tycker annorlunda än den svenska lagstiftningen.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-12-04 19:13:32 följande:
    Det är väldigt enkelt att svara på det; för att jag lägger väldigt mycket mer vikt på ett partis politik, politiska idéer, handlingskraft och prestation, än på partimedlemarnas privatliv.

Vad folk drar för slutsatser om Ebba Busch Thors bakgrund och när hon leder partiet som vill fortsätta skilja på stat och kyrka mest frenetiskt utav samtliga i riksdagen - får deras eget förnuft svara för. För min del - som följer riksdagens arbete kontinuerligt, dagligen - är min nästa röst helt självklar och jag vet exakt varför (se överst).

Hur motiverar du din röst? Eftersom jag inte röstar på något parti, så kan jag inte svara.
    Ebba Busch Thors bakgrund skulle få viket parti som helst att slå bakut.

Jag är humanist, jag försöker att leva efter det.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 19:40:29 följande:

Hur motiverar du din röst? Eftersom jag inte röstar på något parti, så kan jag inte svara.

Ebba Busch Thors bakgrund skulle få viket parti som helst att slå bakut.

Jag är humanist, jag försöker att leva efter det.

Ok. Vad folk slår bakut åt, gällande andras privatliv, kan skvallertablåer stoja över istället. Det är inte av ett sakpolitiskt intresse överhuvudtaget.

Ok.
  • Anonym (****)
    Det här stämmer väldigt väl överens med trendkurvan över anmälningarna och de aktuella lagreformerna - anmälningarna fördubblades på bara tre år, efter att de lagreformerna infördes.

Man ska dock inte vila allt för tryggt på den analysen, för lagreformerna infördes 2005 och antalet anmälningar har stigit sedan dess. Någonstans så får man uppdatera sig, efter 10 år, och se efter om den här analysen fortfarande är en rimlig förklaring.

25 procent av Sveriges kvinnor har utsatts för sexuellt våld utanför en parrelation. Det kan vara allt från att bli tafsad på till en genomförd våldtäkt.

Väldigt stor skillnad på att någon tafsar och att våldta.

Två tredjedelar av de kvinnliga studenterna på universitet och högskolor har utsatts för sexuella trakasserier.

Konstigt, springer asylsökande på universiteten och ofredar de svenska flickorna?

?Det finns inga frizoner för kvinnorna?, anser forskarna. Mäns våld utövas överallt - på jobbet, i hemmet, på krogen och på gator och torg.

Samma sak, är de asylsökande hemma hos folk och på deras arbeten?

Få kvinnor polisanmäler övergreppen - men svarsfrekvensen i rapporten ?Slagen dam? är hög, hela 70 procent.

? Kvinnorna i Sverige tycks ha bestämt sig för att nu vill de tala om hur det faktiskt är, säger Britta Bjelle.

Då kan ju fråga sig varför de andra 30% inte svarade. Är det för att de inte tycker att de blivit utsatta för något sexuellt våld?

Denna undersökning visar tydligt att det är män som är gärningsmän, inte asylsökande.

• Digestive
    Anonym (****) skrev 2015-12-04 20:59:47 följande:

25 procent av Sveriges kvinnor har utsatts för sexuellt våld utanför en parrelation. Det kan vara allt från att bli tafsad på till en genomförd våldtäkt.

Väldigt stor skillnad på att någon tafsar och att våldta.

Två tredjedelar av de kvinnliga studenterna på universitet och högskolor har utsatts för sexuella trakasserier.

Konstigt, springer asylsökande på universiteten och ofredar de svenska flickorna?

?Det finns inga frizoner för kvinnorna?, anser forskarna. Mäns våld utövas överallt - på jobbet, i hemmet, på krogen och på gator och torg.

Samma sak, är de asylsökande hemma hos folk och på deras arbeten?

Få kvinnor polisanmäler övergreppen - men svarsfrekvensen i rapporten ?Slagen dam? är hög, hela 70 procent.

? Kvinnorna i Sverige tycks ha bestämt sig för att nu vill de tala om hur det faktiskt är, säger Britta Bjelle.

Då kan ju fråga sig varför de andra 30% inte svarade. Är det för att de inte tycker att de blivit utsatta för något sexuellt våld?

Denna undersökning visar tydligt att det är män som är gärningsmän, inte asylsökande.

Nu citerar du fritt ur den länken som uttryckligen har räknat med även mildare sexuella brottsformer. Jag vet inte vad du försöker åstadkomma med sådant men väldigt lite fulspel lyckas passerar detta filter.

Jag har inte dragit några paralleller till asylsökande. Påpekade bara på att den analys och slutsats som nihka hänvisar till - som även jag ställer mig bakom - kan ha spelat ut sin roll efter 10 år.
  • Anonym (****)
    Digestive skrev 2015-12-04 21:19:55 följande:
    Nu citerar du fritt ur den länken som uttryckligen har räknat med även mildare sexuella brottsformer. Jag vet inte vad du försöker åstadkomma med sådant men väldigt lite fulspel lyckas passerar detta filter.

Jag har inte dragit några paralleller till asylsökande. Påpekade bara på att den analys och slutsats som nihka hänvisar till - som även jag ställer mig bakom - kan ha spelat ut sin roll efter 10 år.
    Det hänvisas väldigt ofta här på FL till asylsökande när det pratas om våldtäkter.

Men du brukar kanske ta avstånd från sådant?

• Digestive
    Anonym (****) skrev 2015-12-04 21:22:38 följande:

Det hänvisas väldigt ofta här på FL till asylsökande när det pratas om våldtäkter.

Men du brukar kanske ta avstånd från sådant?

Jag anser snarare att det behövs utredningar i dagsläget.

Direkta paralleller med asylsökande tar jag absolut avstånd ifrån men att det finns kulturer med en sämre kvinnosyn än den svenska, är någonting som jag inte viftar bort.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-12-04 21:48:33 följande:

Jag anser snarare att det behövs utredningar i dagsläget.

Direkta paralleller med asylsökande tar jag absolut avstånd ifrån men att det finns kulturer med en sämre kvinnosyn än den svenska, är någonting som jag inte viftar bort.

Så vad aka du göra åt det?
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-12-05 09:16:16 följande:
    Så vad aka du göra åt det?
    Kontinuerligt samtala med dottern.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!