Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Flash Gordon skrev 2015-11-25 10:49:36 följande:

Tja, då har vi din definition antar jag.

bara för att socialen, vården och andra samhällsinstitutioner inte brakar ihop i HELA landet så är det alltså inte "allmänt kaos" för dig.

Fast på ett sätt förstår jag dig.

Jag menar, vem f*n bryr sig om Malmö går under?

Ni högermänniskor är väldigt bra på att verka rädda
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 12:44:02 följande:

De kommer om vi inte gör något.

Vad ska "vi" göra då?
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 12:51:26 följande:

Stänga gränserna samt ha noggrann uppsyn över misstänkta terrorister i landet.

Så lätt att genomföra, också. Hur tänkte du finansiera detta? Höjda skatter?
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 12:55:58 följande:

Nej. Vi sparar resurser som annars hade gått till att ta emot ännu fler flyktingar.

Dessa kan spenderas på landets säkerhet istället.

Stängningen då? Mur runt sverige eller vad?
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 13:32:01 följande:

Nej? Sist jag läste aftonblaskan stod det inget om stängda gränser.

Medicinsk ålderskontroll av ensamkommande flyktingbarn samt TUT istället för PUT är något helt annat än att inte släppa in fler flyktingar.

Du svarade inte på min fråga om hur du vill stänga gränsen
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 14:43:53 följande:

Jo det gjorde jag.

Har läst dina inlägg igen och kan inte hitta det. Det du däremot svarade på var hur mqn ska omfördela pengarna.
  • Nerfherder
    Anonym (...) skrev 2015-11-25 13:04:45 följande:

Det räcker att stänga de gränskontroller som finns. Tar de sig in olagligt på annan väg blir de avhysta i takt med att de upptäcks.

aha, stängda gränser innebär inte någon ändring, enligt dig. Ursäkta, missade detta inlägg.
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-11-25 16:07:33 följande:

Ja, nu blir ju "Malmö" en bild av kaoset.

Men kaoset kring invandringen ger ju negativa effekter i hela samhället.

När sjukvården inte längre har resurser så gäller det alla - inte bara invandrarna.

När poliser tas från alla polisdistrikt för att flyttas till Skåne så påverkar det hela landet.

Över hela landet tas lokaler över som boenden varför befintliga verksamheter får läggas ned eller flytta.

För att inte tala som att vi har 10000-tals människor som tagit sig in i landet som vi inte ens vet vilka de är, enligt polisens och Migverkets bedömningar.

Så hur ska regeringen göra för att just du ska bli nöjd?
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-25 16:31:44 följande:

Jag tror att det kan mynna ut i ett skatteuppror, sjukvårdens bristande resurser t.ex. Många fler än idag kommer att söka privata alternativ.

Polisen uppfyller inte längre samhällskontraktet om våldsmonopol kontra beskydd av medborgarna. Fler "Gated Communities" kommer att växa upp.

Det sista är ett stort problem, jag befarar att många kommer att fara väldigt illa, inte bara pga. vinterklimatet utan kommer att utnyttjas i olika sammanhang.

Så vad kommer du att göra för att hjälpa till?
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!