Inlägg från: HenryIronstead |Visa alla inlägg
  • HenryIronstead

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

"persmerga"? Låter som Svenske kocken i mupparna," horgen bjorgen perschmorgen"

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 00:51:34 följande:

Nu sa dom nyss på CNN att en av gärningsmännen är gripen och han har sagt att han är isismedlem från Syrien!!!!

Vänta bara när/om det kommer fram att en eller två var boende i Malmö... Hade jag tänkt skriva men det har redan kommit fram. President Hollande skyllde på Sveriges undermåliga kontroll av inflödet. It's all over twitter...
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Anonym (SvartNatt) skrev 2015-11-14 23:16:52 följande:

TS, här är det en artikel angående vad andra länder tycker om Sveriges r(l)övenstyrning. Och den här är en av de som är milda i tonen.
    www.nytimes.com/2015/11/14/opinion/swedens-self-inflicted-nightmare.html

Lyssnade också på Karlavagnen idag och programledarkvinnan höll på att driva mig till vansinne. Programmet handlade om folks känslor inför det som hände i Paris. Kärringen som ledde programmet lyckades inflika Breivik minst 4 gånger. Det har hänt flera terrorattentat sedan Breivik. Är hon lika dum som alla andra vänsterfascister? Fattar de inte hur många Breivikar som hade krävts för att ens kunna ställa det där i relation till alla som muslimska grupper har mördat sedan dess? Både i Europa och andra världsdelar? Varför vill vänsterfascisterna alltid ursäkta muslimsk fanatism med att dra upp just Breivik? Och så började någon intelligent historielärare diskutera tempelriddarna i samband med kristendomens erövringar. Hallå, liksom... Dels är det ca 800 år sedan så vad menade han? Att muslimer ligger i mognad där de kristna låg för 800 år sedan??? Eller menade han vad de gjorde under de krigen? Men hallå.... Sist jag kollade var det saracenerna de krigade mot. Och vinnarfrågan: "Vilka var saracenerna?"

Alltså är det bara de som tänker med röven som hörs och syns nuförtiden? De blir nog jävligt förvånade den dagen en självmordsbombare spränger sig där deras barn befinner sig. "Men vi bor ju i Sverige, här händer inget sådant, vi tar ju bara emot flyktingar som vill ha fred ju...." Tja, det där kan de ju trösta sig med den dagen de är tvungna att följa sitt barns kista till graven precis som mer än 120 personers anhöriga tvingas göra i Frankrike. 

Jag har i alla fall fått mer än nog.

Precis.
    Frankrike har sagt att de nu ska börja kasta ut alla fr o m nu, till att börja med de som inte fått beviljad asyl. När är det Sveriges tur? Måste vi gå och låna pengar från EU för att få de resurser som krävs? I så fall tycker jag att vi gör det!
  • HenryIronstead
    Konstatera skrev 2015-11-14 23:42:39 följande:
    Inte samma sak. Män är ett biologiskt faktum. Islam är en ideologi. Ideologier är detsamma som idéer och idéer kan vi göra något åt. Därför faller ditt resonemang. Vi är nog få som i retroperspektiv skulle tala gott om kristendomen under 1500-talet.

Givetvis ska inte alla muslimer skuldbeläggas. Men det är fortfarande som så att världen står inför stora ideologiska problem med grogrund i den muslimska världen. Det handlar väldigt mycket om att framhäva de moderata muslimerna. Idag är det snarare jihadisterna och islamisterna som har starkast röst.

Att inte se detta, och inte kritisera detta, är som att ignorera nazismen. Många sk liberaler har här inte tagit sitt ansvar. Liberaler gapade högt om apartheid, men få verkar bry sig om att många länder lever efter sharialagar? Precis samma förtryck!

Vi bör skuldbelägga de radikala muslimerna. Och vi bör kritisera islam som föder många dåliga handlingar. Det är lätt att påstå att IS inte följer Koranen. Men faktum är att de tror på precis varje ord som de anser sig följa. Det är ingen faktabok, utan en text fylld med symbolik. Det finns således rum för flera olika tolkningar.
  • HenryIronstead
    Anonym (Bye) skrev 2015-11-15 12:24:35 följande:

Jag lämnar landet den 1.e dec och flyttar tillbaka till Österrike. För en sak står klart. NI är de nästa och jag kan gärna förklara varför det är så. 

Jag är en av dessa "Lyx" migranter som hamnat i Sverige eftersom jag för 15 år blev kär i i både landet och invånare. Jag fick som många andra migranter lära mig väldigt snabbt att det inte finns ett mer ytliga och fega folk som svennar och jag har bott i många länder innan jag hamnade här.

Sverige med sina 9 mio invånare tror att ni är något alldeles särskilt. Någon slags "överras" (fråga någon i Sydamerika vad Sverige är). Ni har i alla år tagit emot flyktingar och sedan då? Sedan då, gjorde ni samma fel som fransmännen gjorde, ni ville ha beröm för hur duktiga ni är och flyktingar hamnade i ghetto och aldrig kom in i det svenska samhället, eftersom "vi brukar göra så här", "vi svenskar brukar inte bråka" (nej, ni bråkar inte, ni agerar enbart bakifrån för att bli av med det som stör, istället för att uttala er i rätt moment) och de är ju så "annorlunda" och för allt som är annorlunda är vi rädda. 

Nu vaknar inte någon muslim eller även någon svensk tjej som ansluter sig till ISIS någon vacker dag och förklarar från och med nu är jag fundamentalist. Det är en pågående process som bottnar i frustration och hopplöshet och någon slags gruppdynamik. 

Med tanke på att ni alla skyller så mycket på regeringen (like mycket som ni skyllde på den gångna regeringen) undrar jag vem har velat den då? Ja just det, NI. 

Och nej, inte alla migranter eller flyktingar vill er enbart illa, men kanske borde ni fundera lite hur ni borde tagit emot dem. SFI är inte the heart of the matter kan jag säga....................................

Okej men jag tror att alla invandrare som jobbar under landsorganisationens paraply inte håller med dig. Jag menar t ex vårdbiträden, personliga assistenter, sjuksköterskor, läkare, ambulanssjukvårdare, förskolearbetare, skolarbetare (t ex lärare), samt alla andra.

Problemet har kommit med

1 stor inhemsk arbetslöshet

2 stor utförsäljning av hyresrätter till bostadsrätter.

Vi kan inte garantera NÅGON jobb eller bostad. Då blir man förpassad till socialen och ett förorts"ghetto" - fast jag kan inte kalla det för ghetto faktiskt - jag har varit i Amsterdams utkanter, spanska städers utkanter, det är snarare ett ghetto än de hyfsade miljonprogrammen vi har i Sverige (även om lofthusen i Tensta ser fördjävliga ut).

Men hoppas att du får det bra i Österrike. Bon voyage!
  • HenryIronstead

Glömde: de senaste tio åren har den som varit statsminister i Sverige lovat att bygga 15 000 bostäder per år (hyresrätter). Det hade gett oss 150 000 bostäder fram till idag.

Hur många har byggts?

Noll. Bara dyra bostadsrätter.

• HenryIronstead
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-15 17:50:23 följande:

Samtliga av terroristerna som är döda har nu identifierats som franska medborgare.

Källa? Då år det flera källor som säger olika saker isf.
  • HenryIronstead
    Anonym (Vera) skrev 2015-11-15 18:31:59 följande:

Källa? Du verkar ha mycket att säga men inte vilja berätta var du läser/hör om det.

De har anhållit 5 personer i Belgien. 2 sägs ha kommit in som "flyktingar" den senaste månaden. Enligt Daily Telegraph.

Ja verkligen. Kommer man med nyheter som inte överensstämmer med stora medier får man allt kopiera och klistra in en länk, så svårt är det inte.
  • HenryIronstead

Vissa var franska medborgare och vissa hade nyligen korsat den grekiska gränsen.

www.bbc.com/news/world-europe-34822265

• HenryIronstead
    Ben66 skrev 2015-11-15 22:34:35 följande:

Stefan Löfven säger i SVT Agenda att ISIS strider enligt 1000 åriga lagar, menar han då Koranen eller har de andra lagar. Vilka lagar menar Stefan?

Korpfotbollens lagar.

Vad tror du?
  • HenryIronstead

Världsmedborgare,

Hur kan du säga sånt utan att rodna? Hur kan du säga sånt utan att flacka med blicken, alltså, TROR DU ATT ALLT SOM SÄGS PÅ SVT ÄR SANT? ELLER ALLT SOM SKRIVS I AB?

Du ska veta att det finns så otroligt mycket som aldrig ens når medierna! Kolla på vad Merit Wagers inside information sa om Migrationsverket och bussningen av immigranter! "Bussar körs fulla med riktning norrut utan slutdestination"!!!!!!

Man lastade fullt, körde, och hoppades att så snart man var upp en bit i landet så skulle aMV alltså ha fått kontakt med ytterligare personer som vill bli asylkapitalister!!

Ni tror de har koll?

AKB sa idag i slaskmedia att de föreslagit stärkt gränskontroll i flera veckor. Det påbörjades bara för npgra dagar sen. ...!!!!!!!!!!

Jag tror inte Lövet mår så bra stackarn. Han kan inte ta några beslut. Inte utan att miljöpartiet hänger och klänger på honom som en kåt apa.

Mp som hänger löst med knappt 5% av folkets röster spolierar varje chans till AKTION, såsom detta med gränskontrollerna, så Lövet ser ännu dummare ut (som om det vore möjligt).

Hög tid att vränga av sig den ryggsäcken!

• HenryIronstead
    Världsmedborgare skrev 2015-11-23 11:21:10 följande:

Så det betyder för dig att Sverige befinner sig i kaos och full oordning, ja det var väl det jag misstänkte, det var flyktingkrisen som avsågs och inte Sverige som land.

? Och? Svara på mitt inlägg istället för att patetiskt försöka skifta fokus.
  • HenryIronstead
    Världsmedborgare skrev 2015-11-23 16:47:27 följande:

Svara på vad? Finns inget att svara på, då det inte finns nåt utbrett eller allmänt kaos i Sverige.

Inget kaos? Länk nr 1

www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ingen-v%C3%A4rdig-asylmottagning-3224801

Ingen värdig asylmottagning

Inget kaos? Länk 2

FRÅN OCH MED I TORSDAGS KAN INTE LÄNGRE MIGRATIOKSVERKET GARANTERA TAK ÖVER HUVUDET

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-11-19-Migrationsverket-kan-inte-langre-erbjuda-boende-till-alla-asylsokande.html

Återkommer!
  • HenryIronstead

Inget kaos? Länk 3.

Enligt flera enstaka twitterpostare var det 59 pers som vändes bort från att ha sovplats. Enligt tidningen 40 st. Vem har rätt? 20 återvände till Danmark. Vart tog de övriga 20-40 vägen? Det var flera minus i natt!

www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/inga-boenden-for-asylsokanden-1

Samt: 'De får ORDNA EGET BOENDE' www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21793837.ab

Inget kaos. Länk 4

Migrationsverkets anställda jobbar 14 h om dagen, svimmar, gråter och sjukskriver sig på löpande band

www.svd.se/anstallda-pa-migrationsverket-skickar-protestbrev

FORTSÄTTNING FÖLJER! ASYLKAOSET ÄR BARA BULLSHIT, ALLT GÅR SÅ BRA OCH SVERIGE HAR ALDRIG VARIT TRYGGARE ÄN NU!... eller hur?

• HenryIronstead

Sidospår :

Samtidigt fortsätter matvägran på flyktingförläggningen Trängslet

"-Vi vill ha arabisk mat" säger en matstrejkare

Jag hoppas verkligen att något säger till honom:

"-Jag ser att du passerade x arabländer på din väg till Sverige. Deras mat borde väl duga."

En person säger rent ut i artikeln att protesten är en effekt av att de inte har något vettigt att göra där. Ett sätt att döva inaktiviteten alltså. Intressant.

Länk: www.dt.se/dalarna/alvdalen/tv-matprotesterna-fortsatte-under-fredagen-i-trangslet

• HenryIronstead
    Flash Gordon skrev 2015-11-23 20:54:27 följande:

Polisen klarar inte längre av sina uppgifter. Socialtjänsten klarar inte av sina uppgifter. Sjukvården klarar inte av sina uppgifter. Migrationsverket klarar inte av sina uppgifter.

Var tycker du gränsen för "allmänt kaos" går, då?

• HenryIronstead
    Rataxes skrev 2015-11-24 14:18:33 följande:
    Nivån på inläggen från debattören når nya lågvattenmärken. Finner det fullständigt meningslöst att ens försöka nå ner till den nivån och lämnar denne därhän.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.

Japp, jag ser upp till de som fortfarande försöker... Men det är lönlöst. Det är inte alls konstigt att folk som varit med i sekter behöver avprogrammeras och inse att deras värld inte ALLS ser ut som de trodde att den gjorde. Jag var själv troende i irrläran att de folkvalda ville göra det som är bäst för vårt land. Och sen var jag i förnekelse hur länge som helst. Sen rämnade hela fasaden och man kan inte återvända efter att man sett det. Det känns lite som Matrix-filmen. Politiken är ett fulspel, du har puppet masters bakom det bakre draperierna och allt på scen är bara spel för gallerierna... Titta bara på Romsons gråt i teverutan i kväll. Hela hennes värld förändrades, fasaden har rämnat. Och då är det ändå bara en liten, liten bit. De lever inte i verkligheten, de vet inte hur det är!
  • HenryIronstead
    Anonym (farbror blå) skrev 2015-11-27 19:23:44 följande:

Är det en sådan här kvinnosyn vi får acceptera framöver i det nya Sverige?

Man får väl hoppas att detra patrask slängs ut ur Sverige med huvudet före!
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!