• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Sara222
    EmManny skrev 2015-12-01 13:44:39 följande:

Har varit förkyld i tre veckor nu och för tre dagar sedan fick jag bihåleinflammation som jag försökt självbehandla genom att inhalera och köra nässköljning. Idag är det dock värre så jag ska ringa doktorn. Vårdar samtidigt min sjuka 1,5-åring som jag var till doktorn med på morgonen efter en tuff gråtnatt. Hon har öroninflammation. Pappan är på väg hem från jobbet nu för att ta hand om oss sjuklingar.

Någon som behövt ta penicillin/antibiotika under graviditet? Jag är rädd för att behöva ta det. Är i v 13+2 idag.

Ingen fara att ta penicillin alls, åt det under min första graviditet vid två tillfällen.

Nu gravid med nr 3. Säger läkaren att det är ok så är det så, de skulle aldrig ge gravida läkemedel utan långa studier innan. Lycka till!
  • 111110
    TriciaN skrev 2015-12-01 19:06:13 följande:
    Känner mig som världens gnälligaste., men har ständig huvudvärk och jag blir galen :( krya på er alla som är sjuka

Du är inte ensammen, jag är ständigt trött och illamående.. Skit jobbigt, orkar ingenting
  • Carrey

Verkar vara förkylningstider nu. Jag är oxå förkyld och har varit det sen i torsdags. Jag läste i förra numret av vi föräldrar gravid tidningen att det inte alls är farligt att vara förkyld. Däremot kan man bli förkyld oftare än vanligt när man är gravid och att man känner sig mer sjuk än vanligt. Men det var inte farligt och inget man ska oroa sig för. Krya på er!

• EmManny
    Sara222 skrev 2015-12-01 19:31:54 följande:

Ingen fara att ta penicillin alls, åt det under min första graviditet vid två tillfällen.

Nu gravid med nr 3. Säger läkaren att det är ok så är det så, de skulle aldrig ge gravida läkemedel utan långa studier innan. Lycka till!

Fick inte penicillin. Min läkare ville att jag ska låta kroppen läka det själv men om jag får hög feber eller ett svullet öga kommer han att skriva ut det. Skönt att veta att det är ok!
    Carrey skrev 2015-12-01 20:44:03 följande:

Verkar vara förkylningstider nu. Jag är oxå förkyld och har varit det sen i torsdags. Jag läste i förra numret av vi föräldrar gravid tidningen att det inte alls är farligt att vara förkyld. Däremot kan man bli förkyld oftare än vanligt när man är gravid och att man känner sig mer sjuk än vanligt. Men det var inte farligt och inget man ska oroa sig för. Krya på er!

Tack för de uppmuntrande orden!
  • 111110

Är det nån fler som har typ molandevärk eller typ som mensvärk?

• ebe91
    111110 skrev 2015-12-02 09:29:14 följande:

Är det nån fler som har typ molandevärk eller typ som mensvärk?

Jag hade det förra graviditeten, misstänker att det var växtvärk i livmodern. Kunde sticka till ibland också. Har inte kännt av det denna gång men då var ju livmodern nyss jättestor så..
  • 111110
    ebe91 skrev 2015-12-02 10:00:09 följande:
    Jag hade det förra graviditeten, misstänker att det var växtvärk i livmodern. Kunde sticka till ibland också. Har inte kännt av det denna gång men då var ju livmodern nyss jättestor så..

Jag hade inget sånt alls i förra graviditeten, illamående och trötthet men inte lika mycket som nu..
  • Gweny

Gick bra idag på vul och den lille rörde sig massa runt! Sån lycka! Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen(IVF) och nu sprattlande armar och ben. Helt fantastiskt.

• UK Jennie
    Gweny skrev 2015-12-02 10:41:10 följande:

Gick bra idag på vul och den lille rörde sig massa runt! Sån lycka! Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen(IVF) och nu sprattlande armar och ben. Helt fantastiskt.

Grattis - harligt!! 
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-02 10:41:10 följande:

Ohh vad roligt :) vi har fått en tid för RUL den 21 januari och det känns som en evighet dit.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016