• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Wildlings
    Kawinna skrev 2015-11-30 22:14:43 följande:

Jag skulle inte oroa mig för feber när du vet att det är en förkylning :) om du hade haft uvi med feber hade det ju varit värre. Hoppas du /ni kryar på er snart !

tack.
  • ebe91

Jag hade feber i nästan 2 veckor med sonen, var innan v 15 vet jag. Inte ens då var det farligt.

Är jätteförkyld nu, lite feber har jag också, men är inte orolig att det ska påverka graviditeten. Det enda som är jobbigt är att man knappt kan ta något läkemedel...

• Linda_

Hej! Vad jobbigt med förkylning och feber, hoppas att ni mår bättre snart. Jag är inne på sjätte veckan med illamående, hoppas det avtar snart. Går in i vecka 12 imorgon :)

• Dance dance dance
    ebe91 skrev 2015-12-01 08:19:18 följande:

Jag hade feber i nästan 2 veckor med sonen, var innan v 15 vet jag. Inte ens då var det farligt.

Är jätteförkyld nu, lite feber har jag också, men är inte orolig att det ska påverka graviditeten. Det enda som är jobbigt är att man knappt kan ta något läkemedel...

Ja hur har ni i tråden gjort med smärtstillande läkemedel och liknande under graviditeten? Undviker ni helt så länge det går eller? Jag tycker det är lite dubbla budskap när man läser. Jag tog sammanlagt två panodil förra veckan när jag hade feber, hoppas det inte påverkade något negativt.
  • 111110
    Dance dance dance skrev 2015-12-01 11:01:50 följande:
    Ja hur har ni i tråden gjort med smärtstillande läkemedel och liknande under graviditeten? Undviker ni helt så länge det går eller? Jag tycker det är lite dubbla budskap när man läser. Jag tog sammanlagt två panodil förra veckan när jag hade feber, hoppas det inte påverkade något negativt.

Alvedon går bra att ta, det är Ipren man ska passa sig för.
  • Kawinna
    Har tagit Alvedon när jag varit gravid. Vet att det varit uppe för diskussion men än så länge har de inte ändrat några riktlinjer så jag går på det :)
  • EmManny

Har varit förkyld i tre veckor nu och för tre dagar sedan fick jag bihåleinflammation som jag försökt självbehandla genom att inhalera och köra nässköljning. Idag är det dock värre så jag ska ringa doktorn. Vårdar samtidigt min sjuka 1,5-åring som jag var till doktorn med på morgonen efter en tuff gråtnatt. Hon har öroninflammation. Pappan är på väg hem från jobbet nu för att ta hand om oss sjuklingar.

Någon som behövt ta penicillin/antibiotika under graviditet? Jag är rädd för att behöva ta det. Är i v 13+2 idag.

• ebe91
    Jag åt rätt mycket panodil under förra graviditeten i en period, hade en fruktansvärt huvudvärk. Men jag försöker väl "hålla igen" lite, tar inte panodil i förebyggande syfte vilket jag kan göra när jag inte är gravid (typ inför natten när jag är förkyld osv), tar när jag känner att jag måste. Samma med nässpray, försöker undvika det och bara ta när jag verkligen måste.
  • Tiana

Jag Jag blir snart tokig! Magsjukan och illamåendet verkar ha gett med sig men istället får jag knappt i mig något och får ont i magen efter varje gång jag försöker äta. Vad i all världen ska man stoppa i sig? Tänkte gå till jobbet imorgon men ska det vara så här går det ju inte.

• TriciaN

Känner mig som världens gnälligaste., men har ständig huvudvärk och jag blir galen :( krya på er alla som är sjuka

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016