• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Gweny

Ja detta med namn är inte lätt. Vi har ganska lik smak jag och sambon. Jag vill inte ha för vanliga namn. Tycker det är svårare med killnamn.

Vi har börjat göra en lista med förslag.

• Dance dance dance

Jag tycker också det är svårare med pojknamn. Jag hörde en namnforskare nyligen som sa att vi i Sverige idag har en tendens att ge tjejer mer udda, personliga och ovanliga namn medan pojkar får mer traditionella namn som inte sticker ut lika mycket. När jag tittar på de namn som jag själv gillar så stämmer det verkligen, tjejnamnen är "roligare". Undra varför det blivit så?

• Gweny

Går in i.v13 idag. Första milstolpen nådd.

Ska på vul på onsdag.

• TriciaN

Hej tjejer! Idag ska jag på julbord, hur är det nu med laxen. Kan man äta den och vad kan man äta? Kallrökt, gravid osv?

• Tiana

Repar mig från maginfluensa/magkatarr. Fy vilka 15 timmar det varit. Nu kan jag åtminstone behålla vätska igen.

• spring
    TriciaN skrev 2015-11-29 11:20:03 följande:

Hej tjejer! Idag ska jag på julbord, hur är det nu med laxen. Kan man äta den och vad kan man äta? Kallrökt, gravid osv?

Jag äter inget rökt eller gravat när jag är gravid. Man kan äta nyrökt men hur ska man veta om det är nyrökt eller inte. Förra graviditeten var jag supersugen på rökt lax hela tiden men vågade inte äta det. Så när jag väl kom hem från bb så frossade jag i rökt lax ett tag????
  • ebe91

Hoppar in här, bf 21 juni med andra barnet. Har en son född mars -15. Bor i norrbotten, är fortfarande mammaledig med sonen men planerar jobba några veckor i vår om kroppen klarar det!

• Gweny
    Tiana skrev 2015-11-29 14:11:18 följande:

Repar mig från maginfluensa/magkatarr. Fy vilka 15 timmar det varit. Nu kan jag åtminstone behålla vätska igen.

Men fy så tufft!! Hoppas du känner dig bättre nu.
  • ebe91
    TriciaN skrev 2015-11-29 11:20:03 följande:

Så länge fisken varit frusen 3 dygn kan den ätas gravad/kallrökt. Är den varmrökt är den ju tillagad. Hör med personalen/värden om fisken varit frusen. Jag var på julbord igår, åt av allt jag tycker om.
  • Tiana
    Gweny skrev 2015-11-29 15:50:50 följande:

Men fy så tufft!! Hoppas du känner dig bättre nu.

Det tar sig. Har bara inte haft det så här de senaste 15 åren eller så. Märks att immunförsvaret är på semester ;)
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016