• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Gweny
    111110 skrev 2015-12-02 12:27:22 följande:

Ohh vad roligt :) vi har fått en tid för RUL den 21 januari och det känns som en evighet dit.

Evighet ju! Vi får själva ringa i v.15 och boka tid för rul. Vilken vecka är du i då?
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-02 18:20:56 följande:
    Evighet ju! Vi får själva ringa i v.15 och boka tid för rul. Vilken vecka är du i då?

Då ska jag vara i v18 om beräkningarna stämmer :)
  • Gweny
    111110 skrev 2015-12-02 18:29:55 följande:

Då ska jag vara i v18 om beräkningarna stämmer :)

Ok.. kul. Då borde det bli runt i mitten av januari för min del.
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-02 22:17:40 följande:
    Ok.. kul. Då borde det bli runt i mitten av januari för min del.

Ja man har något att se fram emot.. Just nu försöker jag bara klara dagarna, sjukt illamående, huvudvärk som ligger och trycker samt att jag är sjukt trött och klarar inte av att stå längre stunder för då känner jag mig svimfärdig. Kan inte fokusera på dagarna eller något.
  • gr0
    111110 skrev 2015-12-02 09:29:14 följande:

Är det nån fler som har typ molandevärk eller typ som mensvärk?

Jag har molvärk av och till. Det gör även ganska ont i ryggen och idag kändes det nästan som jag skulle gå av på mitten. Men det är inga kramper utan mer ett jämt mol som lättar om jag vilar. Pratade med BM idag och hon trodde det kunde vara fogarna och ligamenten. Lämnade även ett urinprov utifall det kan va uvi. Är i v 13+6 och borde väl sluta oroa mej men det är svårt.
  • Gweny
    111110 skrev 2015-12-02 22:36:09 följande:

Ja man har något att se fram emot.. Just nu försöker jag bara klara dagarna, sjukt illamående, huvudvärk som ligger och trycker samt att jag är sjukt trött och klarar inte av att stå längre stunder för då känner jag mig svimfärdig. Kan inte fokusera på dagarna eller något.

Men din stackare!! Låter ju jättejobbigt. Är du sjukskriven Helt då?
  • Maräng87

V 14 igår och jag tror att illamåendet äntligen är på väg att ge med sig. Känner fortfarande av det, speciellt på kvällen, men de senaste två dagarna har det inte varit lika intensivt som tidigare iaf!

Någon som känt bebisen än? Jag tror jag gjorde det både igår och i morse, inte helt 100 men nästan :) kände i v 17 sist så helt omöjligt är det ju inte!

• gruvan
    Maräng87 skrev 2015-12-03 10:01:52 följande:

V 14 igår och jag tror att illamåendet äntligen är på väg att ge med sig. Känner fortfarande av det, speciellt på kvällen, men de senaste två dagarna har det inte varit lika intensivt som tidigare iaf!

Någon som känt bebisen än? Jag tror jag gjorde det både igår och i morse, inte helt 100 men nästan :) kände i v 17 sist så helt omöjligt är det ju inte!

Jag har också precis gått in i v 14 och tror att jag känt det där första fladdret sedan en knapp vecka tillbaka. Jag tycker att jag känner igen det från förra graviditeten. Har tänkt att det är tarmarna men det känns liksom mycket längre ner. :)
  • Maräng87
    gruvan skrev 2015-12-03 10:51:08 följande:
    Jag har också precis gått in i v 14 och tror att jag känt det där första fladdret sedan en knapp vecka tillbaka. Jag tycker att jag känner igen det från förra graviditeten. Har tänkt att det är tarmarna men det känns liksom mycket längre ner. :)
    Ja precis så är det! Och när det är tarmarna slutar det liksom inte lila tvärt samt att det inte känns lika "mjukt" eller vad man ska säga. Super mysigt och jag känner äntligen att vi nog faktiskt kommer att bli fyra till sommaren <3
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016