• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • 111110

Hallå alla gravida ☺️ Jag hoppar in med er jag, väntar andra barnet som är beräknad den 25 juni(hoppas jag) om jag räknar på första dagen av sista mensen. Så idag gick jag in i v11. 10+0 ☺️ Så bara 1 vecka kvar innan man kan pusta ut rejält.

• Kawinna
    Gweny skrev 2015-11-29 09:43:37 följande:

Går in i.v13 idag. Första milstolpen nådd.

Ska på vul på onsdag.

Varför ska du göra vul när du är så långt gången? :)
  • Majbjörn
    111110 skrev 2015-11-29 17:05:59 följande:

Hallå alla gravida ?? Jag hoppar in med er jag, väntar andra barnet som är beräknad den 25 juni(hoppas jag) om jag räknar på första dagen av sista mensen. Så idag gick jag in i v11. 10+0 ?? Så bara 1 vecka kvar innan man kan pusta ut rejält.

Ooh är det redan i v 11+0 (12) när man kan "pusta ut"?? . Jag är i 10+2 idag och trodde det var först på v 12+0 (v13) vore ju görskönt om det är redan nu på fredag, för jag håller på och bli KNÄPP av oro för missfall. >
  • 111110
    Majbjörn skrev 2015-11-29 19:40:54 följande:
    Ooh är det redan i v 11+0 (12) när man kan "pusta ut"?? . Jag är i 10+2 idag och trodde det var först på v 12+0 (v13) vore ju görskönt om det är redan nu på fredag, för jag håller på och bli KNÄPP av oro för missfall. >

Eller ja du har ju rätt, när man kommit till v12 och passerat så minskar risken för missfall... Jag är oxå sjukt orolig, har försökt få tid för att göra ett tidigt ul för att minska oron men icke sa nicke, jag får gott vänta tills RUL och det är inte förrän i slutet av januari
  • Majbjörn
    111110 skrev 2015-11-29 19:44:30 följande:

Eller ja du har ju rätt, när man kommit till v12 och passerat så minskar risken för missfall... Jag är oxå sjukt orolig, har försökt få tid för att göra ett tidigt ul för att minska oron men icke sa nicke, jag får gott vänta tills RUL och det är inte förrän i slutet av januari

Tusan också. Hade hoppats att jag hade fel.

Ja, samma här. I början av februari ska jag iväg. Känns så sjukt avlägset. Men nästa torsdag ska vi försöka lyssna på hjärtat med nån liten apparat. Vi testade redan för två veckor sedan , men då hördes det inget. Håller tummarna för att det funkar den här gången. Har så få symptom att jag börjar tro att jag inbillat mig graviditeten. :P
  • Lutetzia
    TriciaN skrev 2015-11-29 11:20:03 följande:

Hej tjejer! Idag ska jag på julbord, hur är det nu med laxen. Kan man äta den och vad kan man äta? Kallrökt, gravid osv?

Det är okej om den inte har varit vakuumförpackad. Fryst i 3 dygn kan vara bra för att undvika parasiter. Dock är det extremt ovanligt med parasiter i odlad fisk, vilken lax oftast är. Jag tänker absolut äta hemgravad lax till jul, följer de råd som finns för gravida. 
  • Gweny
    TriciaN skrev 2015-11-29 22:47:10 följande:

Det är i v

[quote=76059916][quote-nick]Kawinna skrev 2015-11-29 18:41:49 följande:[/quote-nick]Varför ska du göra vul när du är så långt gången? :)

Jag har gjort IVF och haft en del blödningar osv. Så bokade in ett till för att kontrollera allt.
  • Wildlings

Suck...mitt immunförsvar har också tagit semester. Ena grabben fick förkylning och hög feber och såklart fick jag det också. Sen insjuknade den andra killen så nu har vi legat 3 stycken helt utslagna i soffan. Jag är i v 11+1 så det känns inte så kul att ha feber så tidigt. Jag är lite orolig att det ska påverka bebisen, speciellt som det är väl den här veckan som moderkakan ska ta över eller?.
    Om 1 vecka ska jag iväg och titta så allt ser bra ut. Så jag får nog bara hålla ut. Jag hoppas allt ska se bra ut och att vi äntligen kan pusta ut lite.

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016