• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Wildlings
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Nej jag beklagar. Jag har själv erfarenhet av MA och jag känner med dig. Det är tungt. Hoppas det kommer en ny liten en och bor in sig snart. kram
  • Carrey
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Å nej va ledsamt! Beklagar verkligen! Ta hand om dig! Hoppas du blir gravid snart igen!
  • Akire-84
    Hey.orange skrev 2015-11-25 17:14:54 följande:
    Det var nog jag! Jag läste det i en artikel i hemmets journal för typ ett halvår sen. Det är muskelavslappnande, och jag har väldiga spänningar i nacke och rygg som kan vara orsaken till min migrän jag hade. Det funkar på mig iaf!
    Okej då förstår jag. Vilken styrka ska man ta?
  • Hey.orange
    Akire-84 skrev 2015-11-25 13:51:49 följande:
    Okej då förstår jag. Vilken styrka ska man ta?
    Jag köpte en burk på apoteket, 250mg/tablett. Kan inte om det finns något max, men det står ju också på google :) hoppas det hjälper på dig om du provar!
  • gruvan

Idag går jag in i v 13 och de magiska 12 veckorna har äntligen passerat! :) I morgon gör vi kub och efter det hoppas jag kunna släppa den sista oron som envist hänger sig kvar. Eller orolig kommer jag ju fortsätta vara men iaf den oron som jag byggt upp efter missfallet och blödningarna och som inte känns sund. Det jag oroar mig mest för nu är att fostret inte ska vara så stort som det borde i v 13. Jag gjorde ju vul i v 10 då storleken stämde med senaste mensen så jag vet ju att veckorna stämmer.

Sen undrar jag om någon har tips på var man kan köpa gravidträningskläder, främst byxor? Jag är idrottslärare och har sedan magen började ta plats haft mjukisbyxor eller joggingtaights men nu börjar även de spänna och vara obekväma. Det får gärna vara joggingtaights eller liknande men vidare byxor går också bra. Men inte för vida så jag riskerar att fastna i redskap m.m. Några tips?

• Gweny
    gruvan skrev 2015-11-26 06:55:50 följande:

Idag går jag in i v 13 och de magiska 12 veckorna har äntligen passerat! :) I morgon gör vi kub och efter det hoppas jag kunna släppa den sista oron som envist hänger sig kvar. Eller orolig kommer jag ju fortsätta vara men iaf den oron som jag byggt upp efter missfallet och blödningarna och som inte känns sund. Det jag oroar mig mest för nu är att fostret inte ska vara så stort som det borde i v 13. Jag gjorde ju vul i v 10 då storleken stämde med senaste mensen så jag vet ju att veckorna stämmer.

Sen undrar jag om någon har tips på var man kan köpa gravidträningskläder, främst byxor? Jag är idrottslärare och har sedan magen började ta plats haft mjukisbyxor eller joggingtaights men nu börjar även de spänna och vara obekväma. Det får gärna vara joggingtaights eller liknande men vidare byxor går också bra. Men inte för vida så jag riskerar att fastna i redskap m.m. Några tips?

Så skönt! Hoppas ditt kul går bra!

Hoppas också kunna lugna mig efter mitt vul nästa vecka... V.13 då.
  • EmManny

Har du kollat på h&m? De har i alls fall tights men de är visserligen i bomull och det kanske inte är så bra. Finns säkert på någon butik på nätet annars. Jag har lite vidare yogabyxor med hög midja som man viker ner. De är inte för gravida egentligen men de funkade väldigt bra under min förra graviditet.
  • EmManny

Hittade denna sidan med tips till dig

http://www.barnnet.se/produkter/gravid-mamma/traningsklader-for-gravida/#

• gruvan
    EmManny skrev 2015-11-26 08:15:47 följande:

Hittade denna sidan med tips till dig

http://www.barnnet.se/produkter/gravid-mamma/traningsklader-for-gravida/#

Tack för tips!
  • Enny86

Hej!

Tänkte ge mig till känna här, har hängt med och läst en hel del här. Men det känns som en väldigt trevlig tråd de här. Vi väntar vårt första barn och är nu i 9+3.

I januari fick vi ett MA, så visst finns det en liten oro denna gång oxå. På måndag har vi ett inplanerat ul. Känns skönt att få se att pyret där inne mår bra. Vi gjorde ett vul i 7+3 och då såg allt bra ut, men dom ville göra ett till nu.

Bor i uppsals och är 29 år, har bf den 26 juni

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016