• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-03 07:51:40 följande:
    Men din stackare!! Låter ju jättejobbigt. Är du sjukskriven Helt då?

Näe, det är bara att härda ut och ta det lugnt.
  • Wildlings

Härligt ni som känner bebisen redan jag kände i v 14+5 med första barnet. Han sparkade hårt och tydligt sen genom hela graviditeten. Andra barnet fick jag vänta mycket längre innan jag kände honom sprattla och sen sparka. Han sparkade aldrig lika tydligt under graviditeten. Han kändes lugnare i magen och han låg oftast med ryggen utåt och sparkade alltid inåt.
    Jag har inte känt något än men det ska bli mysigt när de väl kommer.

• Gweny

Åh så mysigt för er som känt bebisen!! Är verkligen fantastiskt. Speciellt längre fram när man kan trycka och dem svarar tillbaka med en buff.

• Wildlings

jag ser framemot när det sparkar. Det blir mer verkligt för pappan också när även han kan få känna lite livstecken.

• Tiana

Längtar till dess jag med. Fast det lär ju dröja, första barnet och 11+2 idag bara.

• Akire-84

Vilken vecka gör ni kub? Jag kommer göra mitt i vecka 14, är inte de lite sent? Eller typ 13+0 men man säger ju vecka 14?

• TriciaN
    Akire-84 skrev 2015-12-03 18:48:29 följande:

Vilken vecka gör ni kub? Jag kommer göra mitt i vecka 14, är inte de lite sent? Eller typ 13+0 men man säger ju vecka 14?

Jag gjorde mitt i 13+1, och de va inte alls sent ;) lycka till
  • Loujo

Kände just ett jättekonstigt fladder, känns så orimligt att det skulle vara bebisen redan nu i vecka 13 (12+0). Men magisk tanke att det kanske, kanske var lilla skatten jag kände. Längtar tills jag känner "på riktigt" :)

Hur ser ni ut nu, börjar ni få någon bebismage? Jag börjar ana en pytteliten mage på morgonen innan jag hinner svälla upp i tarmar oså. Fortfarande väldigt svullen till och från.

På måndag har vi vårt andra UL, längtar!!!

• 111110
    Loujo skrev 2015-12-04 13:16:01 följande:
    Kände just ett jättekonstigt fladder, känns så orimligt att det skulle vara bebisen redan nu i vecka 13 (12+0). Men magisk tanke att det kanske, kanske var lilla skatten jag kände. Längtar tills jag känner "på riktigt" :) Hur ser ni ut nu, börjar ni få någon bebismage? Jag börjar ana en pytteliten mage på morgonen innan jag hinner svälla upp i tarmar oså. Fortfarande väldigt svullen till och från. På måndag har vi vårt andra UL, längtar!!!

Eftersom jag har en "deg" mage så ser jag egentligen fet ut men som jag sa till maken att magen är inte lika lös nu som förut plus att den sväller upp hela tiden.
  • Villhaenbebbe

Hej! Hoppar gärna in här! Va med i den andra junitråden men var så sjukt dålig stämning så jag gick ur :(

Jag är 24, gravid oväntat med 2:a barnet, har en kille på 8 månader :)

Var på VUL igår och fick veta att jag är i vecka 14!

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016