• Sara222

Positiva junibebisar 2016

EmManny skrev 2015-12-01 13:44:39 följande:

Har varit förkyld i tre veckor nu och för tre dagar sedan fick jag bihåleinflammation som jag försökt självbehandla genom att inhalera och köra nässköljning. Idag är det dock värre så jag ska ringa doktorn. Vårdar samtidigt min sjuka 1,5-åring som jag var till doktorn med på morgonen efter en tuff gråtnatt. Hon har öroninflammation. Pappan är på väg hem från jobbet nu för att ta hand om oss sjuklingar.

Någon som behövt ta penicillin/antibiotika under graviditet? Jag är rädd för att behöva ta det. Är i v 13+2 idag.

Ingen fara att ta penicillin alls, åt det under min första graviditet vid två tillfällen.

Nu gravid med nr 3. Säger läkaren att det är ok så är det så, de skulle aldrig ge gravida läkemedel utan långa studier innan. Lycka till!
  • Sara222
    Gweny skrev 2015-12-04 21:49:51 följande:

Jag har 2 kvällar i rad känt av lite hastigt fladder i magen. Läst om vissa omföderskor som kunnat känna av i v13-14. Så kanske är nåt.

Jag är gravid med min trea och är i vecka 14 nu och tycker mig också känna av lite fladder på kvällarna, en bit under naveln :)
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016