• 111110

Positiva junibebisar 2016

Hallå alla gravida ☺️ Jag hoppar in med er jag, väntar andra barnet som är beräknad den 25 juni(hoppas jag) om jag räknar på första dagen av sista mensen. Så idag gick jag in i v11. 10+0 ☺️ Så bara 1 vecka kvar innan man kan pusta ut rejält.

• 111110
    Majbjörn skrev 2015-11-29 19:40:54 följande:
    Ooh är det redan i v 11+0 (12) när man kan "pusta ut"?? . Jag är i 10+2 idag och trodde det var först på v 12+0 (v13) vore ju görskönt om det är redan nu på fredag, för jag håller på och bli KNÄPP av oro för missfall. >

Eller ja du har ju rätt, när man kommit till v12 och passerat så minskar risken för missfall... Jag är oxå sjukt orolig, har försökt få tid för att göra ett tidigt ul för att minska oron men icke sa nicke, jag får gott vänta tills RUL och det är inte förrän i slutet av januari
  • 111110
    Dance dance dance skrev 2015-12-01 11:01:50 följande:
    Ja hur har ni i tråden gjort med smärtstillande läkemedel och liknande under graviditeten? Undviker ni helt så länge det går eller? Jag tycker det är lite dubbla budskap när man läser. Jag tog sammanlagt två panodil förra veckan när jag hade feber, hoppas det inte påverkade något negativt.

Alvedon går bra att ta, det är Ipren man ska passa sig för.
  • 111110
    TriciaN skrev 2015-12-01 19:06:13 följande:
    Känner mig som världens gnälligaste., men har ständig huvudvärk och jag blir galen :( krya på er alla som är sjuka

Du är inte ensammen, jag är ständigt trött och illamående.. Skit jobbigt, orkar ingenting
  • 111110

Är det nån fler som har typ molandevärk eller typ som mensvärk?

• 111110
    ebe91 skrev 2015-12-02 10:00:09 följande:
    Jag hade det förra graviditeten, misstänker att det var växtvärk i livmodern. Kunde sticka till ibland också. Har inte kännt av det denna gång men då var ju livmodern nyss jättestor så..

Jag hade inget sånt alls i förra graviditeten, illamående och trötthet men inte lika mycket som nu..
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-02 10:41:10 följande:
    Gick bra idag på vul och den lille rörde sig massa runt! Sån lycka! Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen(IVF) och nu sprattlande armar och ben. Helt fantastiskt.

Ohh vad roligt :) vi har fått en tid för RUL den 21 januari och det känns som en evighet dit.
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-02 18:20:56 följande:
    Evighet ju! Vi får själva ringa i v.15 och boka tid för rul. Vilken vecka är du i då?

Då ska jag vara i v18 om beräkningarna stämmer :)
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-02 22:17:40 följande:
    Ok.. kul. Då borde det bli runt i mitten av januari för min del.

Ja man har något att se fram emot.. Just nu försöker jag bara klara dagarna, sjukt illamående, huvudvärk som ligger och trycker samt att jag är sjukt trött och klarar inte av att stå längre stunder för då känner jag mig svimfärdig. Kan inte fokusera på dagarna eller något.
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-03 07:51:40 följande:
    Men din stackare!! Låter ju jättejobbigt. Är du sjukskriven Helt då?

Näe, det är bara att härda ut och ta det lugnt.
  • 111110
    Loujo skrev 2015-12-04 13:16:01 följande:
    Kände just ett jättekonstigt fladder, känns så orimligt att det skulle vara bebisen redan nu i vecka 13 (12+0). Men magisk tanke att det kanske, kanske var lilla skatten jag kände. Längtar tills jag känner "på riktigt" :) Hur ser ni ut nu, börjar ni få någon bebismage? Jag börjar ana en pytteliten mage på morgonen innan jag hinner svälla upp i tarmar oså. Fortfarande väldigt svullen till och från. På måndag har vi vårt andra UL, längtar!!!

Eftersom jag har en "deg" mage så ser jag egentligen fet ut men som jag sa till maken att magen är inte lika lös nu som förut plus att den sväller upp hela tiden.
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-04 21:50:30 följande:
    Samma för mig. "Degen" är fastare.

Haha..
  • 111110

Jag ska försöka ringa till Spec mödravården och kolla ifall jag inte kan få komma och göra ett ul då jag har pcos och jag har massa små cystor i äggstockarna så får jag väldigt ont där väldigt ofta.

• 111110
    TriciaN skrev 2015-12-06 10:45:05 följande:
    Godmorgon! Imorgon går jag in i v 16 och här på morgonkvisten buffas de för fullt inne i magen... Såååå mysigt :)

Jag är så avis.. Jag gick in i v12 igår.. Vill oxå känna :) men vid första graviditeten så kände jag inte riktigt förrän vid v18-20
  • 111110
    Wildlings skrev 2015-12-06 11:39:18 följande:
    Jag är nu i v 13 och det känns såå skönt. Nästa vecka ska vi avverka KUB-testet äntligen och går allt det som det ska så ska vi äntligen berätta för barnen och vår familj. Jag längtar! Det ska bli härligt att få vara öppen med att jag är gravid. Det slog mig även idag att jisses vi har tagit oss in i v 13 utan några tecken på att något skulle vara fel, holly shit vi ska ha barn i sommar Har ni några roliga tips på hur man kan annonsera för släkten att det är en bebis på G. Vi har ju barn sedan innan men att vi ska ha en till hade nog ingen räknat med. Åh vad härligt för er som känner bebisarna sprattla, det blir mysigt när man kommer dit.

Då detta blir mitt andra barn så har jag tänkt att skriva storebror på en T-shirt som pojken får ha på sig och skicka bild med endast god jul hoppas ni får det trevligt på julafton.
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-07 15:49:28 följande:
    Välkommen in zippis & kräfta83! Akire>> jag har tyvärr lite övervikt, men magen blivit fastare rund iallafall. Villhaebebbe>> ha ha...ser ut att kunna bli svårt ja! Vi planerar att berätta på jul med, en fördel för mig att vara lite tjock...döljer ha ha

Jag har oxå en övervikt men har jag en tajt tröja så ser det ut som en gravid mage fast i v25 kanske.. Vi kommer nog berätta vid jul, är då i v14.. Då jag går i skola just nu genom Arbetsförmedligen så har jag skolplikt varje dag så jag berättade för mig huvudlärare idag då jag har ett hemskt illamående så hon vet varför jag kanske måste hem osv. Idag gick jag hem tidigare då jag hade ett hemskt illamående så jag kunde inte fokusera.
  • 111110
    Gweny skrev 2015-12-07 16:49:54 följande:
    Ok, jag försöker dölja de tillsvidare. har kalas till helgen, frågade om sambon ville berätta då, men han ville vänta till jul. Bra du kan gå hem när det blir för jobbigt!

Jag försöker oxå dölja så mycket det går.. Jo jag var hemma hela förra veckan för jag var helt förstörd men känner att jag kan inte missa nå mer.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016