• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • springa
    Michaelaj skrev 2015-11-10 13:07:20 följande:

Hej!
    Grattis alla tjejer till plusset!
    Jag har BF 14/7 och vill gärna hoppa in här.
    Det blir andra barnet, vi har en tjej som är född feb 2014.
    Jag är 34 år och bor i Stockholm.
    Det ska bli kul att följas åt de nästkommande 8 månaderna. Håller tummarna för att våra graviditeter fortsätter utan komplikationer.

Välkommen och grattis!

Vi har samma BF du och jag :) 

• Karniia

Har ni berättat för eventuella syskon? Jag funderar på när det är lämpligt att berätta men min femåring är en riktig liten skvallerbytta och skulle nog inte hålla det hemligt många sekunder på t.ex förskolan eller hos mina släktingar. Hur har ni gjort/ska ni göra? 

När tvåan låg i magen var det ett icke-problem då äldsta bara var drygt två år när lillen föddes. 

• springa
    Karniia skrev 2015-11-10 13:37:05 följande:

Har ni berättat för eventuella syskon? Jag funderar på när det är lämpligt att berätta men min femåring är en riktig liten skvallerbytta och skulle nog inte hålla det hemligt många sekunder på t.ex förskolan eller hos mina släktingar. Hur har ni gjort/ska ni göra? 

När tvåan låg i magen var det ett icke-problem då äldsta bara var drygt två år när lillen föddes. 

Jag kommer inte berätta förrän iaf efter v.12. Hade ju varit jättejobbigt om det nu gick snett och man skulle behöva förklara det. 

Sen som du säger vet jag att de hade skvallrat båda två ;) 

• Michaelaj

Hihi, ja man vill ju bara ropa ut till hela världen att man ska ha en bebis till. Dottern är bara 1,9 månader och förstår ändå inte.
    När jag gjorde gravtestet gav jag den positiva stickan till dottern och sa att hon skulle ge den till pappa och säga "bebbe". Hon tittade konstigt på mig men gjorde som jag sa, fast med stor tveksamhet ;)

• Väntande

Så här svagt testade jag på BIM+1, å det var på tidiga tester som visar från 10hcg. Det har inte visat starkare förrän igår på bim+4

• Karniia
    Michaelaj skrev 2015-11-10 13:50:22 följande:

Hihi, ja man vill ju bara ropa ut till hela världen att man ska ha en bebis till. Dottern är bara 1,9 månader och förstår ändå inte.
    När jag gjorde gravtestet gav jag den positiva stickan till dottern och sa att hon skulle ge den till pappa och säga "bebbe". Hon tittade konstigt på mig men gjorde som jag sa, fast med stor tveksamhet ;)

Nja ropa ut till hela världen vill nog inte jag om jag ska vara helt ärlig. Men det vore roligt att få berätta om syskon för de tidigare två. jag och min man har alltid sagt att vi inte ska ha några fler barn och varit tvärsäkra på vår sak så det kommer nog bli en del gliringar och förnumstiga leenden om den stannar och vi "tvingas" berätta. Kanske kan man gå hela tiden ut utan att berätta något för nån?
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-10 13:51:30 följande:

Så här svagt testade jag på BIM+1, å det var på tidiga tester som visar från 10hcg. Det har inte visat starkare förrän igår på bim+4

Hur har det varit under tidigare grav? 

Har läst man kan vara låghormonare, alltså att hormonerna sakna stiger och att visa inte plussar förrän flera veckor efter BIM. 

Tydligen kan man vara olika vid olika grav, låghormonare ena och hög eller "normal" andra..

• springa
    Karniia skrev 2015-11-10 13:54:24 följande:
    Nja ropa ut till hela världen vill nog inte jag om jag ska vara helt ärlig. Men det vore roligt att få berätta om syskon för de tidigare två. jag och min man har alltid sagt att vi inte ska ha några fler barn och varit tvärsäkra på vår sak så det kommer nog bli en del gliringar och förnumstiga leenden om den stannar och vi "tvingas" berätta. Kanske kan man gå hela tiden ut utan att berätta något för nån?
    Jag tänkte nästan göra så med släkten. Typ inte säga något alls förrän de själva ser det. Men vet inte hur lyckat det skulle bli Flört
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 14:23:40 följande:
    Jag tänkte nästan göra så med släkten. Typ inte säga något alls förrän de själva ser det. Men vet inte hur lyckat det skulle bli Flört
    Ingen som kommer våga fråga något om man har rätt kläder. För vem vill uppmärksamma att någon ser ovanligt tjock ut? Men det vore onekligen roligt.
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 13:37:05 följande:

Vi har inte sagt något till dottern ännu. Vi tänkte att hon ska få veta på julafton när alla på min pappas sida får reda på det Hon är också en riktig liten skvallerbytta, och jag hoppas att vi kan vänta så länge med att berätta för henne
Svar på tråden BF juli 2016