Inlägg från: springa |Visa alla inlägg
  • springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • springa
    Änglavakt89 skrev 2015-11-05 12:03:08 följande:

Plussade i dag och enligt uträknat bf är det den 13/7

Fick missfall för exakt 1 månad sen och han inte få någon mens i mellan! Fick tidigt missfall i v5+2

Har en dotter sedan tidigare född juni 14

Välkommen och grattis till plusset! 

När jag blev gravid med vår dotter hade jag också haft ett MF månaden innan och heller inte hunnit få någon mens. 

Är sjukt nojjig för MF nu känner jag. Är bara i v. 3+6 och har alltid fått MF innan graviditeten efter blivit fullgången..

• springa

Vad kul att ni hittat hit! 

Verkar som rädsla för missfall är mer regel än undantag. 

Jag kände av ömma och knöliga bröst några dagar efter ÄL sen har jag mått illa till och från, förstärkt luktsinne(även om det suttit kvar sen förra grav också så är det mer nu), lättirriterad(är även det rätt ofta) ;) haha... Har inte haft symtom så tidigt under de andra graviditeterna. Idag känner jag inte särskilt mycket mer än trötthet. Lite i brösten bara..

Vi får verkligen peppa varandra! Och som Änglavakt89 säger är det ju bra att kroppen tar hand om det själv. Jag har fått för mig att min livmoder måste ställa in sig eftersom jag fått MF innan båda barnen..fast det har väl antagligen varit något fel då. Känns bättre den tanken just nu! Det känns bra i kroppen iaf. 

• springa

Så kul att ni är fler som hittat hit! Välkomna och grattis till plussen ! Skrattande

Jag har BIM idag och har ändå vetat jag är gravid i 4 dagar. Känner mig så sjukt nervös för MF och går på toaletten så fort jag fått en flytning och kollar..Mår för övrigt bra, lite illamående idag bara. Låt dessa veckor gå fort nu! 

När har ni tänkt skriva in er hos BM?

• springa

Välkomna hit allihop! Så roligt vi börjar bli många :) 

Jag har tänkt vänta med att berätta för barnen och resterande omgivning efter v18 ca då man gör ultraljudet så vi vet att allt ser ut som det ska. Om jag inte blir enorm innan dess vill säga men det har jag inte blivit på de tidigare två. Har dock lite mer hull på magen just nu så det bidrar kanske till större kalaskula ;) 

• springa

Stort grattis och välkomna alla nya mammor! 
    Skrev aldrig något om mig själv kom jag på :) 

Blir 27 i januari, är gift och med två barn tidigare födda 10 och 13. Bor i Skåne :) 

mb222da skrev 2015-11-08 19:51:54 följande:

Hej! Får jag hoppa in? Vi plussade igår och borde ha bf 17-18 juli ungefär. Är på dag 3+6 idag. Är första barnet å jag känner oxå en oro för att nått ska gå fel. Än så länge har jag väldigt ömma bröst och lite molande värk i magen då o då. Är något tröttare än vanligt oxå. Är osäker på när man bör kontakta en barnmorska? Borde jag vänta några dar? Tog ni nya test efter några dar för att se att ni fortfarande var gravida? Önskar man kunde få det bekräftat varje dag helst för att kunna slappna av :P

Grattis! 
    Oron att något ska gå fel finns nog alltid där. Jag själv har haft 4 missfall totalt när vi aktivt försökt. Alltså ett innan varje barn som blev till och ett med min senaste som tydligen var tvilling innan ett tidigt MF med den. 
    Jag blir jätteorolig emellanåt att något ska gå fel men jag har ändå en bra känsla denna gång. Har dessutom börjat äta folsyra som tydligen ska minska risken för MF vilken jag inte gjort under de andra grav. Bara en sån sak vet man inte vad det kan ha ställt till med tidigare. 

Jag kommer vänta med att kontakta BM till v.8-9 tänkte jag så jag vet att den lill* är kvar iom min historia. 

Jag testade mig varje dag fram till BIM-1 och alla var positiva så då la jag ner :P 

Lycka till nu och försök att njuta av att vara gravid! 

• springa

3 MF när vi aktivt försökt menar jag och ett när jag var yngre och blev opanerat gravid. Så är inte så extremt mycket även om det känns som det! 

• springa

Startar en listen lista i ts. Vet dock inte om man kan uppdatera den sen eller om man måste göra ny hela tiden. Blir en lång ts då ;) 

• springa
    Unepetitfluer skrev 2015-11-09 10:39:26 följande:

Vi kanske kan starta en ny tråd "bf-listan juli 2016" och länka till den i ts?

Bra idé! Du får gärna fixa om du har tid :) 
    Unepetitfluer skrev 2015-11-09 10:57:56 följande:

Tänkte jag skulle börja äta folsyra nu, bättre sent än aldrig..Vilka vitaminer tar ni? Jag funderar på aco gravid, men kanske finns bättre alternativ?

Jag äter apotekets "gravid" tillskott. Har massa folsyra och annat viktigt man kan behöva extra av. 
Svar på tråden BF juli 2016