Inlägg från: springa |Visa alla inlägg
  • springa

BF juli 2016

Karniia skrev 2015-11-10 11:18:04 följande:
    Min första var omöjlig och skrek och var en allmänt missnöjd bebis och svårt att sova på nätterna. Andra var en dröm när den var bebis! Men det gick över, nu har det blivit ett riktigt yrväder av den ungen istället.  

Så olika det kan bli, spännande att man är villig att ge sig in på det ännu en gång (eller korkat)  

Hur gammal är du nu?
    Jag blir 27 i januari. Fick 2an när jag var 24 och hade allt mer stabilt i livet. Ändå ångrar jag inte att jag fick så tidigt. Tror som sagt aldrig man ångrar sina barn. Min man var ju också 10 år äldre.
    Hur gammal är du? :) 
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-10 11:26:36 följande:

Hur många test har ni gjort? Jag har hittills bara gjort ett och tvivlar lite på resultatet även om det inte var någon tolkningsfråga (clearblue digital med Gravid 1-2 på). Har beställt två till och måste kolla om det verkligen stämmer.  

Jag gjorde 3 med stickor innan BIM som visade från ganska svagt streck till starkare och sen gjorde jag ett CB BIM-1 som visade Gravid 1-2 :) 
    iskräm skrev 2015-11-10 11:46:49 följande:

Tycker det skulle vara häftigt att få tvillingar! Men mycket jobb såklart...

Någon som har lust att träffas IRL i Stockholm och ta en fika?

Bor i Skåne tyvärr, annars hade jag gärna setts :) 
  • springa
    Theta skrev 2015-11-10 12:04:57 följande:
    Vart i Skåne bor du? Jag bor i Laholm men är ofta i Hässleholm och hälsar på pappa & Kristianstad hos svärföräldrarna

Jag har gjort 4 tester, bim-4, bim-3 & bim-2 Haha! Hade tänkt ta ett till imorse men jag orkade inte hämta en mugg att kissa i och mår skit av förkylningen så jag tar nog ett imorgon istället
    Jag bor i Landskrona :) 
    mb222da skrev 2015-11-10 12:24:05 följande:

Hjälp! Har stor oro idag!
    I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

Låter konstigt! 
    Dock har jag hört att negativa tester kan visa fel men aldrig ett positivt. Hur svagt var plusset på stickan? Vet av egen erfarenhet att de där stickorna inte visat jättestarka streck direkt. 

Såhär svagt var strecket på min sticka BIM-1 och då fick jag ändå + på CB under. Tänker att just det testet du fick kanske inte fungerade som det ska. 

• springa
    Michaelaj skrev 2015-11-10 13:07:20 följande:

Hej!
    Grattis alla tjejer till plusset!
    Jag har BF 14/7 och vill gärna hoppa in här.
    Det blir andra barnet, vi har en tjej som är född feb 2014.
    Jag är 34 år och bor i Stockholm.
    Det ska bli kul att följas åt de nästkommande 8 månaderna. Håller tummarna för att våra graviditeter fortsätter utan komplikationer.

Välkommen och grattis!

Vi har samma BF du och jag :) 

• springa
    Michaelaj skrev 2015-11-10 13:07:20 följande:

Hej!
    Grattis alla tjejer till plusset!
    Jag har BF 14/7 och vill gärna hoppa in här.
    Det blir andra barnet, vi har en tjej som är född feb 2014.
    Jag är 34 år och bor i Stockholm.
    Det ska bli kul att följas åt de nästkommande 8 månaderna. Håller tummarna för att våra graviditeter fortsätter utan komplikationer.

Välkommen och grattis!

Vi har samma BF du och jag :) 

• springa
    Karniia skrev 2015-11-10 13:37:05 följande:

Har ni berättat för eventuella syskon? Jag funderar på när det är lämpligt att berätta men min femåring är en riktig liten skvallerbytta och skulle nog inte hålla det hemligt många sekunder på t.ex förskolan eller hos mina släktingar. Hur har ni gjort/ska ni göra? 

När tvåan låg i magen var det ett icke-problem då äldsta bara var drygt två år när lillen föddes. 

Jag kommer inte berätta förrän iaf efter v.12. Hade ju varit jättejobbigt om det nu gick snett och man skulle behöva förklara det. 

Sen som du säger vet jag att de hade skvallrat båda två ;) 

• springa
    Väntande skrev 2015-11-10 13:51:30 följande:

Så här svagt testade jag på BIM+1, å det var på tidiga tester som visar från 10hcg. Det har inte visat starkare förrän igår på bim+4

Hur har det varit under tidigare grav? 

Har läst man kan vara låghormonare, alltså att hormonerna sakna stiger och att visa inte plussar förrän flera veckor efter BIM. 

Tydligen kan man vara olika vid olika grav, låghormonare ena och hög eller "normal" andra..

• springa
    Karniia skrev 2015-11-10 13:54:24 följande:
    Nja ropa ut till hela världen vill nog inte jag om jag ska vara helt ärlig. Men det vore roligt att få berätta om syskon för de tidigare två. jag och min man har alltid sagt att vi inte ska ha några fler barn och varit tvärsäkra på vår sak så det kommer nog bli en del gliringar och förnumstiga leenden om den stannar och vi "tvingas" berätta. Kanske kan man gå hela tiden ut utan att berätta något för nån?
    Jag tänkte nästan göra så med släkten. Typ inte säga något alls förrän de själva ser det. Men vet inte hur lyckat det skulle bli Flört
  • springa
    Bjoork skrev 2015-11-10 17:16:36 följande:

Plussade idag, BF juli 2016.
    Födde en son för 9 veckor sedan så kom som en chock denna graviditeten.

Stort grattis! 

Jisses, det blir tajt! :D 

anna89 skrev 2015-11-10 17:19:26 följande:

Jag plussade också idag, BF2016 i juli första barnet!

Grattis och välkommen! 

Eemmmmaa86 skrev 2015-11-10 17:26:45 följande:

Äntligen! 10e försöket efter ett missfall tog sig tillslut! Väntar nu nummer tre i skaran och det känns så underbart... :) En Julibebis känns så mysigt!

Stort grattis! 

annacnummertre skrev 2015-11-10 16:47:57 följande:

ni som har barn sen tidigare, hur ska ni göra med barnvagn? min minsta är ju tre, kommer vara fyra när bebis kommer... han åker ganska mycket vagn än, min stora tjej går eller cyklar.
    vill köpa en singelvagn till lilla bebis, har kollat på en kronan, för jag orkar inte köpa en helt ny syskonvagn...den syskonvagn vi har nu är bara sitt. 
    tycker syskonvagnar är så meckigt egentligen.

Vår tjej sitter fortfarande i vagn. Är ju bara 2,5 så det får bli en syskonvagn. 

Får lite dåligt samvete nu över att jag envisades om att vår son skulle kunna gå själv när hon föddes och han var 3,5 år. Köpte iofsig ståbräda till hennes vagn och han har alltid varit en hurtig liten löpare men inser nu i efterhand att han säkert hade behövt få sitta ibland något år till. 

• springa
    annacnummertre skrev 2015-11-10 17:46:11 följande:
    Ja ståbräda kanske. Har en singel vagn nu med, en brio som vi skulle kunna behålla, göra oss av med sittvagnen och köpa en kronan duo med ståbräda till :)

Tog mitt första CB digitala idag, ÄL + 12 och fick "gravid 1-2 veckor " känns som en lättnad. Tog även ett vanligt CB idag och fick starkare plus än igår så :D :D :D
    Grattis igen! Förstår verkligen lättnaden! Man är lite extra nervös innan CB säger till en att man är gravid. Haha! 
Svar på tråden BF juli 2016