• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 12:18:52 följande:

Know rhe feeling, man längtar efter att må dåligt sen när man mår dåligt vill man inte det längre heller.

Vad blev hon för sjuk?

Japp berättar sen om jag bara inbillat mig första positiva

Hon fick hjärninflammation av vattenkoppor Hon blev väldigt, väldigt dålig och det var nära att hon inte klarade sig. Så efter det blev jag rätt hönsig

Ja, lite så är det. Man vill känna sig gravid men ändå slippa må som en potta skit

Haha, ja gör det
  • Karniia
    Theta skrev 2015-11-10 12:47:50 följande:
    Hon fick hjärninflammation av vattenkoppor Hon blev väldigt, väldigt dålig och det var nära att hon inte klarade sig. Så efter det blev jag rätt hönsig

Ja, lite så är det. Man vill känna sig gravid men ändå slippa må som en potta skit

Haha, ja gör det
    Uscha, fick hon väldigt många koppor? Min minsta har vattkoppor nu men har klarat sig bra hittills, märker inte ens av att han är sjuk. Förstår att du blivit orolig! 

Tog ett nytt test idag men visar fortfarande Gravid 1-2 (så gravid är jag ju uppenbarligen) fortfarande på BIM-4 och första gjorde jag på BIM-6 så än oroar jag mig inte, men fick ju bekräftat att jag är gravid iaf. ^_^ Borde stämma ganska bra för jag tror min äl var antingen den 27:e eller den 28:e. 

Ja fast att må som en potta skit är ju faktiskt det bästa tecknet på att man är gravid. Svårt det där! Men det kommer, jag tror man ska njuta så länge man mår bra. Det behöver ju inte betyda att det är något fel.
  • springa
    Theta skrev 2015-11-10 12:04:57 följande:
    Vart i Skåne bor du? Jag bor i Laholm men är ofta i Hässleholm och hälsar på pappa & Kristianstad hos svärföräldrarna

Jag har gjort 4 tester, bim-4, bim-3 & bim-2 Haha! Hade tänkt ta ett till imorse men jag orkade inte hämta en mugg att kissa i och mår skit av förkylningen så jag tar nog ett imorgon istället
    Jag bor i Landskrona :) 
    mb222da skrev 2015-11-10 12:24:05 följande:

Hjälp! Har stor oro idag!
    I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

Låter konstigt! 
    Dock har jag hört att negativa tester kan visa fel men aldrig ett positivt. Hur svagt var plusset på stickan? Vet av egen erfarenhet att de där stickorna inte visat jättestarka streck direkt. 

Såhär svagt var strecket på min sticka BIM-1 och då fick jag ändå + på CB under. Tänker att just det testet du fick kanske inte fungerade som det ska. 

• mb222da

Tack för era tankar! Jag tror jag testar en gång till i helgen om inte mensen hinner komma före det. Hoppas hoppas det visar starkare positivt då. Ska bara försöka att inte oroa mig så mkt under tiden :(

• Michaelaj

Hej!
    Grattis alla tjejer till plusset!
    Jag har BF 14/7 och vill gärna hoppa in här.
    Det blir andra barnet, vi har en tjej som är född feb 2014.
    Jag är 34 år och bor i Stockholm.
    Det ska bli kul att följas åt de nästkommande 8 månaderna. Håller tummarna för att våra graviditeter fortsätter utan komplikationer.

• mb222da
    springa skrev 2015-11-10 13:00:12 följande:
    Jag bor i Landskrona :) 

I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

Låter konstigt! 
    Dock har jag hört att negativa tester kan visa fel men aldrig ett positivt. Hur svagt var plusset på stickan? Vet av egen erfarenhet att de där stickorna inte visat jättestarka streck direkt. 

Såhär svagt var strecket på min sticka BIM-1 och då fick jag ändå + på CB under. Tänker att just det testet du fick kanske inte fungerade som det ska. 

Svårt att säga, kan inte zooma bilden. Men plusset var kanske lite svagare. Dock var det inte morgon urin på den stickan. Men det neg. veckotestet togs på morgonen, vet inte om jag kan gjort något fel. Men tack för bilden ändå, då har jag nått att jämföra med lite.

Hm kan det va så att man har ondare/är ömmare i brösten på kvällen än på dan?
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 12:55:31 följande:

Uscha, fick hon väldigt många koppor? Min minsta har vattkoppor nu men har klarat sig bra hittills, märker inte ens av att han är sjuk. Förstår att du blivit orolig! 

Tog ett nytt test idag men visar fortfarande Gravid 1-2 (så gravid är jag ju uppenbarligen) fortfarande på BIM-4 och första gjorde jag på BIM-6 så än oroar jag mig inte, men fick ju bekräftat att jag är gravid iaf. ^_^ Borde stämma ganska bra för jag tror min äl var antingen den 27:e eller den 28:e. 

Ja fast att må som en potta skit är ju faktiskt det bästa tecknet på att man är gravid. Svårt det där! Men det kommer, jag tror man ska njuta så länge man mår bra. Det behöver ju inte betyda att det är något fel.

Nej inte så många faktiskt, så risken finns att hon får det igen.

Vad skönt att det stämmer in så bra på dig, och stå du faktiskt är gravid Haha!

Nej jag känner lite så också. Molvärken och smärtan i ländryggen finns ju i princip hela tiden. Så några tecken har man iaf
  • Karniia
    Theta skrev 2015-11-10 13:15:24 följande:

Nej inte så många faktiskt, så risken finns att hon får det igen.

Vad skönt att det stämmer in så bra på dig, och stå du faktiskt är gravid Haha!

Nej jag känner lite så också. Molvärken och smärtan i ländryggen finns ju i princip hela tiden. Så några tecken har man iaf

Men fy vad obehagligt!

Konstigt att det ska vara så svårt att tro på att man är gravid. Det har ju hänt förr liksom. Vissa känner ju typ ingenting genom hela så allt är normalt när man är gravid
  • iskräm

Tror att det kan handla om att du är tidigt i graviditeten. Hade en kompis som testade flera dagar första veckan och fick olika besked. Det visade sig sedan att hon var gravid. Hoppas du har samma tur. Själv har jag bara testat en gång. Kommer nog inte göra något mer, hade jag fått ett negativt hade jag också reagerat som du! 
  • springa
    Michaelaj skrev 2015-11-10 13:07:20 följande:

Hej!
    Grattis alla tjejer till plusset!
    Jag har BF 14/7 och vill gärna hoppa in här.
    Det blir andra barnet, vi har en tjej som är född feb 2014.
    Jag är 34 år och bor i Stockholm.
    Det ska bli kul att följas åt de nästkommande 8 månaderna. Håller tummarna för att våra graviditeter fortsätter utan komplikationer.

Välkommen och grattis!

Vi har samma BF du och jag :) 

Svar på tråden BF juli 2016