• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • mb222da
    Väntande skrev 2015-11-08 23:18:02 följande:
    Det går bra att ringa bm så fort man plussat, men man brukar inte få komma förrän tidigast v.8 om dom inte ändrat det eller om det är olika beroende på vilket län man bor i ...
    När jag kollar där jag bor så står det att man får träffa barnmorskan i vecka 6 (bor i uppsala län). Men det känns väldigt tidigt, eller? Fast det kanske inte spelar nån roll, får man mest bara råd och information? Kanske borde ringa i veckan o höra, är i vecka 5 om jag räknat rätt :)
  • springa

Nu bör det funka! 

Någon som vet om man kan ta bort tidigare inlägg i ts. Blev lite klöddigt ;) 

• Karniia
    springa skrev 2015-11-09 19:40:49 följande:

Nu bör det funka! 

Någon som vet om man kan ta bort tidigare inlägg i ts. Blev lite klöddigt ;) 

Kan man inte anmäla sitt inlägg och skriva som kommentar att man vill att de felaktiga länkarna ska tas bort? Vet inte om de gör sånt men kanske
  • mb222da
    springa skrev 2015-11-09 09:02:54 följande:

Stort grattis och välkomna alla nya mammor! 
    Skrev aldrig något om mig själv kom jag på :) 

Blir 27 i januari, är gift och med två barn tidigare födda 10 och 13. Bor i Skåne :) 

Grattis! 
    Oron att något ska gå fel finns nog alltid där. Jag själv har haft 4 missfall totalt när vi aktivt försökt. Alltså ett innan varje barn som blev till och ett med min senaste som tydligen var tvilling innan ett tidigt MF med den. 
    Jag blir jätteorolig emellanåt att något ska gå fel men jag har ändå en bra känsla denna gång. Har dessutom börjat äta folsyra som tydligen ska minska risken för MF vilken jag inte gjort under de andra grav. Bara en sån sak vet man inte vad det kan ha ställt till med tidigare. 

Jag kommer vänta med att kontakta BM till v.8-9 tänkte jag så jag vet att den lill* är kvar iom min historia. 

Jag testade mig varje dag fram till BIM-1 och alla var positiva så då la jag ner :P 

Lycka till nu och försök att njuta av att vara gravid! 

Tack desamma! Ja börjar förstå att det är väldigt vanligt med missfall. Tråkigt att höra att du fått flera :( måste vart riktigt tufft. Ja jag försöker bara vara glad o nyfiken på vad varje symtom som jag tror jag känner, men visst finns oron där i från stund till stund. Jag har oxå börjat äta folsyra, åt regelbundet när vi började försöka bli gravida för ett år sedan men slutade för några månader sen då jag bara lessnade. Men nu så, hoppas de hjälper något. Okej jag tror jag ska ringa barnmorskan o fråga vad dom tycker. Brukar din partner följa med på första mötet? Jag tänker testa igen om nån dag. O se om veckorna på testet har ökat. Men det är lite läskigt, tänk om det inte visar nått helt plötsligt.. Men men det visar sig, nu njuter vi av att vi kommit hit där vi är nu!????
  • pixi8

Någon mer än jag som redan har problem med att dölja magen? Jag gick in i vecka 7 idag och har visserligen fått mage tidigt båda gångerna innan, men det här är ju löjligt.

Jag som hade tänkt att berätta först efter rul får vara glad om jag lyckas dölja det tills vecka 13...

• pixi8

Jag vill förresten vara med på listan jag med!

Bf 4/7 tredje barnet.

Svar på tråden BF juli 2016