Inlägg från: mb222da |Visa alla inlägg
  • mb222da

BF juli 2016

Hej! Får jag hoppa in? Vi plussade igår och borde ha bf 17-18 juli ungefär. Är på dag 3+6 idag. Är första barnet å jag känner oxå en oro för att nått ska gå fel. Än så länge har jag väldigt ömma bröst och lite molande värk i magen då o då. Är något tröttare än vanligt oxå. Är osäker på när man bör kontakta en barnmorska? Borde jag vänta några dar? Tog ni nya test efter några dar för att se att ni fortfarande var gravida? Önskar man kunde få det bekräftat varje dag helst för att kunna slappna av :P

• mb222da
    Väntande skrev 2015-11-08 23:18:02 följande:
    Det går bra att ringa bm så fort man plussat, men man brukar inte få komma förrän tidigast v.8 om dom inte ändrat det eller om det är olika beroende på vilket län man bor i ...
    När jag kollar där jag bor så står det att man får träffa barnmorskan i vecka 6 (bor i uppsala län). Men det känns väldigt tidigt, eller? Fast det kanske inte spelar nån roll, får man mest bara råd och information? Kanske borde ringa i veckan o höra, är i vecka 5 om jag räknat rätt :)
  • mb222da
    springa skrev 2015-11-09 09:02:54 följande:

Stort grattis och välkomna alla nya mammor! 
    Skrev aldrig något om mig själv kom jag på :) 

Blir 27 i januari, är gift och med två barn tidigare födda 10 och 13. Bor i Skåne :) 

Grattis! 
    Oron att något ska gå fel finns nog alltid där. Jag själv har haft 4 missfall totalt när vi aktivt försökt. Alltså ett innan varje barn som blev till och ett med min senaste som tydligen var tvilling innan ett tidigt MF med den. 
    Jag blir jätteorolig emellanåt att något ska gå fel men jag har ändå en bra känsla denna gång. Har dessutom börjat äta folsyra som tydligen ska minska risken för MF vilken jag inte gjort under de andra grav. Bara en sån sak vet man inte vad det kan ha ställt till med tidigare. 

Jag kommer vänta med att kontakta BM till v.8-9 tänkte jag så jag vet att den lill* är kvar iom min historia. 

Jag testade mig varje dag fram till BIM-1 och alla var positiva så då la jag ner :P 

Lycka till nu och försök att njuta av att vara gravid! 

Tack desamma! Ja börjar förstå att det är väldigt vanligt med missfall. Tråkigt att höra att du fått flera :( måste vart riktigt tufft. Ja jag försöker bara vara glad o nyfiken på vad varje symtom som jag tror jag känner, men visst finns oron där i från stund till stund. Jag har oxå börjat äta folsyra, åt regelbundet när vi började försöka bli gravida för ett år sedan men slutade för några månader sen då jag bara lessnade. Men nu så, hoppas de hjälper något. Okej jag tror jag ska ringa barnmorskan o fråga vad dom tycker. Brukar din partner följa med på första mötet? Jag tänker testa igen om nån dag. O se om veckorna på testet har ökat. Men det är lite läskigt, tänk om det inte visar nått helt plötsligt.. Men men det visar sig, nu njuter vi av att vi kommit hit där vi är nu!????
  • mb222da

Hjälp! Har stor oro idag!
    I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

• mb222da

Tack för era tankar! Jag tror jag testar en gång till i helgen om inte mensen hinner komma före det. Hoppas hoppas det visar starkare positivt då. Ska bara försöka att inte oroa mig så mkt under tiden :(

• mb222da
    springa skrev 2015-11-10 13:00:12 följande:
    Jag bor i Landskrona :) 
    mb222da skrev 2015-11-10 12:24:05 följande:

Hjälp! Har stor oro idag!
    I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

Låter konstigt! 
    Dock har jag hört att negativa tester kan visa fel men aldrig ett positivt. Hur svagt var plusset på stickan? Vet av egen erfarenhet att de där stickorna inte visat jättestarka streck direkt. 

Såhär svagt var strecket på min sticka BIM-1 och då fick jag ändå + på CB under. Tänker att just det testet du fick kanske inte fungerade som det ska. 

Svårt att säga, kan inte zooma bilden. Men plusset var kanske lite svagare. Dock var det inte morgon urin på den stickan. Men det neg. veckotestet togs på morgonen, vet inte om jag kan gjort något fel. Men tack för bilden ändå, då har jag nått att jämföra med lite.

Hm kan det va så att man har ondare/är ömmare i brösten på kvällen än på dan?
  • mb222da
    iskräm skrev 2015-11-10 13:28:28 följande:
    Tror att det kan handla om att du är tidigt i graviditeten. Hade en kompis som testade flera dagar första veckan och fick olika besked. Det visade sig sedan att hon var gravid. Hoppas du har samma tur. Själv har jag bara testat en gång. Kommer nog inte göra något mer, hade jag fått ett negativt hade jag också reagerat som du! 
    Okej, det kan mycket väl va så. Jag hoppas att det bara beror på det. Jag tror du gör rätt, det bästa är nog bara att vänta så visar det sig. Men man är ju så ivrig för man vill så gärna. Håller tummarna för oss alla!
  • mb222da
    Väntande skrev 2015-11-10 13:51:30 följande:

Så här svagt testade jag på BIM+1, å det var på tidiga tester som visar från 10hcg. Det har inte visat starkare förrän igår på bim+4

Bilden syns tyvärr inte. Men då kan det fortfarande bero på att hormonet inte är så stark än. Hoppas hoppas!
Svar på tråden BF juli 2016